Baigiantis pirmajai „Kino pavasario“ savaitei Vilniaus mieste pasklido daug įdomių diskusijų apie optimistinę komediją „Izraelietiškas sumo“ ir alkoholizuotą flamandrišką dramediją „Nelaimėliai“. Abu šie filmai kaip tik rodomi šiandien. Jei nematėte, tai užmeskite akį, kad turėtumėte savo nuomonę.
Šį vakarą pradedame rodyti Javiero Rebollo naktinių nuotykių komediją „Moteris be pianino“, kurios pirmieji trys seansai jau dabar yra išparduoti. Nebeliko bilietų į madingąją dokumentinę ekskursiją į žurnalo „Elle“ užkulisius „Rugsėjo numeryje“. Netrukus paskelbsime papildomų velykinių seansų maratoną, bet prieš tai mėgaukitės kituose festivaliuose įvertintais filmais.
Dienos patiekalas
„Pripučiama lėlė“ (Kuki ningyo)
Subtiliai erotiška ir švelni tyros meilės pasaka suaugusiems balansuoja tarp realybės ir fantazijos. Filmas narplioja sudėtingą egzistencijos dilemą: ką reiškia būti žmogumi? Japonų kino meistras Hirokazu Kore-eda holivudinėms valiūkiškoms erotinėms komedijoms tinkamą ir Japonijoje populiariame manga komikse publikuotą fantastišką idėją išvertė poetišku, melancholišku ir filosofiniu filmu apie pripučiamą sekso lėlę, kurios plastmasiniame kūne staiga pradeda plakti tikra žmogaus širdis.
Desertas
„Kontroliuojamos ribos“ (The Limits of Control)
Jono Meko išmokytas nepriklausomo kino studentas Jimas Jarmuschas sukūrė kiek kitokį trilerį be konkretaus siužeto, bet su spalvingomis asmenybėmis ir įsimintinomis frazėmis. Jam duris prieš pat nosį pernai uždarė Kanai, jo nesuprato San Sebastjanas, jį jau skuba niekinti kai kurie Lietuvos ekspertai. Bet žilaplaukio genijaus filmiūkštį apie reikia žiūrėti. Tik rekomenduojame nesistenkite ten ieškoti prasmės, kurios galbūt nėra, o įsijunkite lakią vaizduotę ir mėgaukitės samdomo žudiko klajonėmis dulkėtais Ispanijos keliais. Dos espressos in two separate cups porfavor!
Verta paragauti
„Mergina iš Kinijos“ (Zhongguo guniang)
2009 m. Lokarno kino festivalio „Auksinį leopardą“ už uodegos nustvėrusi kinų režisierė, scenaristė ir rašytoja Xiaolu Guo kviečia į lyrišką žingeidžios ir skaudiems likimo smūgiams nepasiduodančios jaunos moters odisėja iš gūdžios Kinijos provincijos į nesvetingą imigrantams kosmopolitiškąjį Londoną.
„Lenkų-rusų karas“ (Wojna polsko-ruska)
Po pirmųjų rodymų „Pasakoje“ lenkiška konkursinė tragikomedija mėgaujasi mūsų kritikų simpatijomis ir žiūrovų ovacijomis. Režisierius Xawery Żuławski dar tik ruošiasi trumpai kelionei į Vilnių, tad kol kas darome apšilimą prieš oficialius seansus. Prieštaringai vertinamo lenkų rašytojos Dorotos Maslowskos 2002 m. išleisto kontroversinio debiutinio romano ekranizacija pasižymi nekvestionuojamu originalumu, dinamišku ritmu, kaskadiniais triukais ir siurealistiniu stiliumi. Užsienio spauda kaimynų filmą gretina su amerikiečių scenaristo Charlie Kaufmano parašytais veikalais ir lietuvių numylėtinio Quentino Tarantino darbeliais.