Norte. Istorijos pabaiga (Norte, The End of History)
Rež. Lav Diaz
Filipinai, 2013
Fiodoro Dostojevskio romano „Nusikaltimas ir bausmė“ interpretacija, kurią kino kritikai vadina geriausiu 2013 metų filmu. Režisierius šią ypatingą istoriją perkelia į šių dienų Filipinus, kur žiaurus tesės studento nusikaltimas sukelia katastrofiškas pasekmes, paliečiančias ne tik jo aukas. Neteisingai apkaltintas neturtingas vyras uždaromas kalėjime, o jo žmona lieka vienintelė skurdžios šeimos maitintoja. Tuo tarpu tikrasis nusikaltėlis išvengia teisingumo ir mėgaujasi laisve, tačiau jį kamuoja nepakeliamas kaltės jausmas.
Šventasis greitkelis (Sacro GRA)
Rež. Gianfranco Rosi
Italija, Prancūzija, 2013
„Šventasis greitkelis“ tapo pirmuoju dokumentiniu filmu, apdovanotu „Auksiniu liūtu“ Venecijos kino festivalyje. Didžiulio dėmesio sulaukusioje juostoje režisierius Gianfranco Rosi fiksuoja spalvingas gyvenimo scenas, kurias vienija Romą supantis žiedinis greitkelis. Tai originalus žvilgsnis į žmones, gyvenančius šalia nuolat skubančio pasaulio. Įdomu ir tai, kad filme galime išgirsti ir lietuvių kalbą.
Kerai nuo tamsos (A Spell to Ward Off the Darkness)
Rež. Ben Russell , Ben Rivers
Prancūzija, Estija, 2013
Dviejų eksperimentinio kino menininkų Beno Riverso ir Beno Russello filme nebelieka ribos tarp vaidybinės dramos ir dokumentikos. Realus gyvenimas susipina su išgalvotais įvykiais. Šis kūrinys nagrinėja dvasinio egzistavimo galimybes vis labiau pasaulietiškoje Vakarų kultūroje. Filme pasakojama apie bevardžio personažo tris gyvenimo epizodus skirtinguose Skandinavijos kraštovaizdžiuose.
Forma (Forma)
Rež. Ayumi Sakamoto
Japonija, 2013
Žodis „forma“ lotynų kalba reiškia „esmę“. Kad skambėtų romantiškiau, režisierė siūlo versti „esmę“ į „dvasią“. Šis filmas – tai drama apie tragediją, kurią pakursto vis augantis priešiškumas. „Norėjau pavaizduoti žmogaus prigimtį ir vidinę tamsą, – sako Ayumi Sakamoto. – Filmo kūryba taip pat buvo ilga, kartais skausminga kelionė link savęs pažinimo.“ Šis režisierės debiutinis kūrinys 2013 m. Tokijo kino festivalyje tapo geriausiu japonų filmu.
Mašina, kurioje viskas pradingsta (The Machine Which Makes Everything Disappear)
Rež. Tinatin Gurchiani
Gruzija, Vokietija, 2012
Tai dokumentinis filmas, tačiau prasidėjo jis nuo skelbimo, kviečiančio į vaidybinio filmo aktorių atranką. Režisierė keliauja po Gruzijos kaimus ir miestelius, o į skelbimą atsiliepę žmonės prieš įjungtą kamerą nuoširdžiai išpažįsta savo bėdas ir svajones. Visi jie labai skirtingi, o šių pokalbių visuma susilieja į gyvą ir nuoširdų pasakojimą apie šiuolaikinę Gruzijos visuomenę.
Aksominiai teroristai (Velvet Terrorists)
Rež. Ivan Ostrochovský, Pavol Pekarčík , Peter Kerekes
Slovakija, Čekija, Kroatija, 2013
Trys tikros istorijos apie tris vyrus, kurie dalyvavo ginkluotame pasipriešinime prieš komunistines jėgas Čekoslovakijoje ir buvo nuteisti už terorizmą, nors nė vienas jų nieko nesužeidė ir nenužudė. Trys slovakų režisieriai nusprendė pasidomėti, kaip dabar gyvena tuometiniai revoliucionieriai. Dėmesio sulaukę vyrai maloniai sutinka inscenizuoti savo „teroristinius aktus“.