2022 04 04

Lauryno Bareišos „Piligrimai“ – žiūrovų galvose užauganti vaiduokliška istorija be vaiduoklių

Laurynas Bareiša – nuoseklus režisierius. Apie tokius dažnai sakoma, kad jie per visą karjerą kuria vieną ir tą patį filmą, o tokia kūryba dažnai ir vadinama autoriniu kinu par excellence. Dabar, jau žvelgiant retrospektyviai, gali aiškiai matyti, kad debiutinius ilgo metro „Piligrimus“ jis labai kryptingai išaugino iš savo trumpametražių filmų. Jie buvo savotiška rūpimų temų, personažų ir stiliaus kalvė. Apie ką jie pasakojo?
Kadras iš filmo „Piligrimai“
Kadras iš filmo „Piligrimai“. Indrė / Organizatorių nuotr.

Labai apibendrintai galima sakyti, kad režisierių juose domino tai, kas vyksta po arba šalia didžiojo įvykio – dažniausiai nusikaltimo, kurio ekrane taip ir nepamatome. Štai pirmojo filmo „Dembava“ (2014) personažai – du broliai – po merginos pagrobimo ir išprievartavimo važinėja be jokio tikslo gimtojo miestelio gatvėmis. „Pirtyje“ (2017) iš užuominų gali suprasti, kad vakarėlyje galbūt buvo išprievartauta mergina. „Kaukazo“ (2018) išeities tašku tampa mergaitės dingimas. O paskutinio trumpametražio „Atkūrimas“ (2020) veikėjai – pareigūnai ir kaltinamasis – grįžta į nusikaltimo vietą, kad žingsnis po žingsnio jį atkurtų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis