Poetinė, fantasmagorinė drama pasakoja apie jauną moterį, kuri mėgaujasi gyvenimu debesyse. Netikėtai ji sutinka žavų, naują draugą – Raudonąjį gerviną. Netrukus po šios pažinties, jos pilve pradeda augti sėkla. Net išlaikant paslaptį nuo Raudonojo gervino, sėkla moteryje auga taip greitai, kad Elena nebegali to ištverti. Galiausiai ji išplešia sėklą iš savo kūno, tačiau net ir tai neleidžia Elenai grįžti į savo ankstesnį gyvenimą.
„Man, kaip filmo režisierei, „Elenos“ kūrimo procesas buvo ilgas, sudėtingas ir iki pat paskutinės filmo sekundės išjaustas“, – mintimis dalijasi B.Sodeikaitė.
„Kūrybinio „Elenos“ kelio pradžioje mano aplinkoje buvo labai daug įvairiausių formų kaltės. Ji mane supo iš visų pusių ir labai stipriai įkvėpė, norėjau papasakoti istoriją apie kaltę ir atleidimą sau. Tačiau tam reikėjo atrasti tinkamą vizualinę formą ir pačią istoriją. Filmo istorijai vystantis ir temai pradėjus diktuoti filmo toną, prasidėjo tikriausiai viena sudėtingesnių užduočių – atrasti, padėti suprasti ir išjausti filmą komandai, kuri dirbtų kartu. Šiuo atveju man pasisekė, nes suburta komanda buvo stipri ir link išpildymo ėjome vieningai, o tai mano manymu kūrybinio proceso sėkmė, kas padėjo pasiekti tuo momentu geriausią galimą rezultatą“.
Lėlinės animacijos filmas „Elena“ buvo pradėtas vystyti 2017 m. rudenį. Filmo idėja dar vystymo etape sulaukė tarptautinio susidomėjimo, projektas atrinktas į „Animarkt 2017“ , sustabdyto kadro animacijos projektų pristatymo renginį Lenkijoje, o „Baltic Pitching Forum 2017“ metu, filmas pelnė geriausio kino projekto apdovanojimą. Dar vieno įvertinimo filmo projektas sulaukė tarptautiniame renginyje „European Short Pitch 2018“, kur pelnė Tarptautinio Aubagne kino festivalio apdovanojimą.
Vizualiai įspūdingos 13 minučių trukmės lėlinės animacijos realizavimas pareikalavo laiko, ypatingo kruopštumo ir profesionalumo. Filme naudojamos dvi kino technikos – klasikinė lėlinė sustabdyto kadro animacija bei filmuota medžiaga. Žiūrovų dėmesį prikaustančios, emocingos filmo veikėjos Elenos akys buvo sukurtos pasitelkiant jautrią ir įtikinančią aktorės Vaivos Kvedaravičiūtės vaidybą, kurią užfiksavo operatorius Simonas Glinskis. Tiek aktorės akių filmavimai, tiek vėlesni postprodukcijos darbai komponuojant filmuotą medžiagą ant sustabdyto kadro animacijos pareikalavo ypatingo profesionalumo bei tikslumo, filmo postprodukcijos darbai buvo ypatingas techninis iššūkis filmo kūrybinei komandai. Akių postprodukcijos darbus atliko Movematchers studija Prancūzijoje.
Kaip ir B.Sodeikaitės debiutą „Paskutinė stotelė – Mėnulis“, filmą „Elena“ prodiusavo Agnė Adomėnė, prodiuserinė kompanija „Art Shot“. Trišalės bendros gamybos filmas buvo kuriamas kartu su partneriais Prancūzijoje („Tripode Productions“, prodiuserė Delphine Schmit), bei Kroatijoje ( „Adriatic Animation“, prodiuseris Draško Ivezić). Prie filmo kūrybos prisidėjo gausi tarptautinė komanda, animatoriai Ivana Bošnjak ir Thomas Johnson, muzikos kompozitorius Ruben De Gheselle, montažo režisierė Iva Kraljević, garso dizaineriai Gailė Griciūtė, Gabrielė Griciūtė ir Andrius Mackevicius. Filmo gamybą dalinai finansavo Lietuvos kino centras, Kroatijos audiovizualinis Institutas, CNC – Prancūzijos nacionalinis kino centras, Prancūzijos nacionalinis transliuotojas „France Télévisions“ bei asociacija „Sabam for Culture“.
„Oskarų“ bei BAFTA apdovanojimams kvalifikuojantis Tarptautinis Rhode Island kino festivalis vyks rugpjūčio 9–15 d., dėl pandemijos jau antrus metu renginys transliuojamas internetu. Filmo „Elena“ premjera įvyks rugpjūčio 12 d., trumpametražių filmų konkursinėje programoje.
Filmo premjera Lietuvoje planuojama 2022 m. pradžioje.