Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2016 06 29

Liudijimas apie žvėrišką žmogaus prigimtį

Sveiki atvykę į elitinį dangoraižį, kuriame rasite visko, ko gali prireikti: parduotuves, sporto klubus, teniso kortus, baseiną ir netgi sodą ant stogo, kuriame ganosi ožka ir vaikšto arklys. Tiesa, ši prabanga prieinama ne visiems. Simboliška, kad kylant aukščiau, butai darosi brangesni, o gyvenimas prabangesnis.
Filmas Aukšta klasė
Filmas Aukšta klasė / Stop kadras

Tiesioginis mūsų vartojamų žodžių „aukštesnioji klasė“ atspindys: mažiau

pasiturintys gyvena apatiniuose aukštuose, kur dažnai kyla problemų dėl vandens ir elektros tiekimo, turtingieji renkasi viršutinius aukštus, kur gali mėgautis visu įmanomu komfortu. Ar verta stebėtis, kad viršutinių aukštų gyventojai su panieka žiūri į apačioje gyvenančius, o pastarieji pavydi pirmiesiems prabangos ir privilegijų.

Būtent šiame dangoraižyje ir rutuliuojasi filmo „Aukšta klasė“ (angl., „High Rise“) veiksmas. Anglija, 1970-ji metai. Jaunas gydytojas Robertas Laingas (Tomas Hiddlestone'as) įsikelia į butą 25 aukšte. Čia jis susipažįsta su dangoraižio gyventojais: ekscentriškuoju architektu, suprojektavusiu dangoraižį, Anthony'is Royalas (Jeremy'is Ironsas), žaviąja kaimyne Charlotte (Sienna Miller), dokumentalistu Richard‘u Wilderiu (Luke'as Evansas), gyvenančiu antrame aukšte. Jis stebi įvairių dangoraižių aukštų gyvenimą, vaikšto į vakarėlius, užmezga trumpalaikius santykius su vis naujomis moterimis ir net nenujaučia artėjančios katastrofos, negrįžtamai paveiksiančios kiekvieną.

Įtampa ir nepasitenkinimas, tvyrantis tarp žemesnių ir aukštesnių aukštų gyventojų pasiekia savo apogėjų ir prasiveržia brutaliu, nevaldomu, beprasmišku ir negailestingu smurtu. Prievartavimai, orgijos, plėšimai, žmonių daužymas, žmogžudystės, nupjautos ausys. Agresija liejasi laisvai, ir greitai paaiškėja, kad skirtumai tarp namų gyventojų buvo tik tariami, mat laukinė žvėriška prigimtis nugali deklaruojamas vertybes, civilizuotą elgesį ir žmogiškumą. Kaip toli galima nueiti kankinant kitą? Kas atsitinka, kai žmogus pajunta nebaudžiamumą? Kas gali sustabdyti įsisiautėjusį chaosą ir žiaurumą? „Aukštoje klasėje“ atsakymai į šiuos klausimus nėra džiuginantys. Ekstremaliose sąlygose atsiskleidžia tikroji žmogaus prigimtis. Pamačius ją „Aukštos klasės“ autorių akimis daugeliui norėsis nusisukti.

Tarp stipriausių filmo pusių negalima nepaminėti garso takelio, operatorių komandos darbo ir tiksliai bei paveikiai perteiktos 70-ųjų atmosferos. Filme skambančios dainos ir Clint‘o Mansell‘o sukurtos kompozicijos puikiai papildo tiek ramias, tiek smurtines scenas ir suteikia joms daugiau spalvų ir niuansų. Įspūdingas ir operatorių darbas: gelžbetoninis dangoraižis atrodo brutalus ir beveik gyvas, o scena, kurioje vienas iš herojų nušoka nuo balkono ir nusileidžia ant mašinos stogo, gali būti rodoma studentams kaip sėkmingas specialiųjų efektų ir sulėtinto filmavimo panaudojimo pavyzdys.

Filmas „Aukšta klasė“ pastatytas pagal to paties pavadinimo antiutopinį romaną, kurį 1975 m. parašė J. G. Ballard. Per 40 metų buvo keli bandymai jį ekranizuoti, tačiau tik prodiuseriui Jeremy'iui Thomasui kartu su režisieriumi Ben‘u Wheatley ir scenarijaus autore Amy Jump pavyko tai padaryti. „Aukštoji klasė“ kelia asociacijas tiek su 1971 m. Stanley‘io Kubricko „Prisukamu apelsinu“, tiek su 2013 m. korėjiečių kino režisieriaus Bong Joon Ho „Sniego traukiniu“. Tai filmas, į kurį verta atkreipti dėmesį antiutopijų mėgėjams. Stipri nervai būtų privalumas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos