Vienas juokingiausių 2016 metų filmų, Naujosios Zelandijos režisieriaus Taika Waititi juosta „Laukinių žmonių medžioklė“ („Hunt For The Wilderpeople“) – tai lengvai įtraukianti, lankomiausius pramoginio kino reginius parodijuojanti komedija, kurioje repo muzikos ritmus pamėgęs neprognozuojamo charakterio paauglys ir sunkiai sukalbamas, šiurkštus, nepalaužiamas vienišas medžiotojas išeina į Naujosios Zelandijos mišką nė nenutuokdami, kad jų visuotinę paiešką paskelbs policija ir vaikų teisių apsaugos tarnyba. Filmo režisierius ir scenaristas Taika Waititi („Ką mes veikiame šešėliuose“) sumąstė nesuderinamo dueto nuotykių fiestą.
Minimalaus biudžeto bičiuliškas kelio filmas „Du loterijos bilietai“ („Two Lottery Tickets“) be jokių efektų prajuokins net didžiausią surūgėlį. Rumunų režisierius Paulis Negoescu dar kartą įrodo, kad genialumas slypi paprastume ir pasakoja apie kažkur Dievo užmirštame Rumunijos krašte gyvenantį iš prigimties kvailą Dinelį, nuo kurio laimė nusisuko jau labai seniai. Jo garaže savo metalo laužą palieka tik nevykėliai, o kuklaus užmokesčio vos pakanka alaus bokalui. Būtent dėl alaus Dinelį paliko žmona ir išvyko į Italiją ieškoti geresnio gyvenimo. Bet staiga jam nusišypso laimė: pirktas loterijos bilietas (už draugų sumestus paskutinius centus) laimi 6 mln. eurų. Tačiau Dinelis nebūtų savimi, jei dar tą patį vakarą neprarastų bilieto. Jis kreipiasi pagalbos į du tokius pat nuolatinius bokalų kilnotojus ir nevykėlius geriausius draugus Silį bei Pompilijų. Trijulė apklausia namo kaimynus, kurie, tikėtina, matė piniginę su bilietu pasisavinusius vietinius gangsterius, sėda į mašiną ir važiuoja Bukarešto link vildamiesi surasti netikėtai pamestą auksinį popieriaus lapelį. Pakeliui jie sutiks daug ekscentriškų keistuolių, bepročių ir svajotojų.
Aktualią šių dienų pabėgėlių krizės problemą gvildenantis graikų režisieriaus Yannis Sakaridis filmas „Amerikos aikštė“ („Amerika Square“) tikrais įvykiais paremtomis ir susipinančiomis trimis istorijomis paskatins suprasti humanitarinės pagalbos iššūkius ir išgirsti abiejų prieštaraujančių pusių motyvus. Nakosą (Makis Papadimitriou) siutina kasdien šalia namų matyti šimtus triukšmaujančių pabėgėlių. Dėl politinio persekiojimo iš Sirijos pabėgęs armijos gydytojas Tarekas karštligiškai ieško bet kokios patikimos galimybės išvykti su dukrele iš Graikijos į Vokietiją. Tatuiruočių meistras Bilis (Cezario Graužinio spektakliuose vaidinęs Yannis Stankoglou) įsimyli iš Afrikos nelegaliai atvykusią dainininkę Terezą, kuri trokšta pabėgti nuo ją išnaudojančio naktinio baro savininko. Jų visų likimus susieja Atėnų Amerikos aikštė, šalia kurios kadaise gyveno kultinė dainininkė Maria Callas. Nakoso kulinariniai eksperimentai komplikuoja Tareko ir Terezos suplanuotas keliones, tad jo kaimynui ir geriausiam draugui Biliui tenka kuo greičiau organizuoti naują pabėgimo maršrutą.
Ne vieną apdovanojimą pelniusi britų režisierė Andrea Arnold pirmą kartą pristato filmą, sukurtą Amerikoje. Juostoje „Amerikos mylimoji“ („American Honey“) pasakojama apie paauglę Star (Sasha Lane). Pavargusi nuo sudėtingos situacijos namuose ji leidžiasi į kelionę kartu su grupe jaunuolių, keliaujančių po Vidurio vakarų Ameriką pardavinėti žurnalų prenumeratos. Star greitai pritampa prie grupelės, jos gyvenimo būdo ir įsilieja į naktinį šėlsmą bei kasdienį beldimąsi į žmonių namų duris. Taip pat greitai ji įsimyli vieną geriausių pardavėjų, viršininkės numylėtinį Džeiką (Shia LaBeouf). Nufilmuotas 4:3 formatu filmas išlaiko žiūrovus arti veikėjų, o Lane ir LaBeouf duetas įelektrina kiekvieną jų bendrą kadrą.
Retrospektyvoje pristatomas kino genijaus Davido Lyncho filmas „Laukinė širdis“ („Wild At Heart“) – tai, pasak pačio režisieriaus, filmas apie meilę pragare. Ši „Auksine palmės šakele“ apdovanota juosta iš pažiūros gali pasirodyti naivi ir „per lengva“ Lynchui. Kažkada jis buvo sutiktas gana kritiškai dėl herojų ikonografiškumo. Jungdamas pasakų „Ozo šalies burtininkas“ ir „Pelenė“ elementus bei film noir antraplanių siužetų nuotrupas, Davidas Lynchas žiūrovus kviečia į svaiginančią, šiek tiek iškrypusią odisėją po Amerikos pietvakarius. Romantiškas, ką tik iš kalėjimo išėjęs nusikaltėlis Seiloras, nepaisydamas savo įsipareigojimų policijai, leidžiasi į kelionę po Kaliforniją su paaugle mergina Lulu. Tačiau jos motina negali susitaikyti su dukters pasirinkimu ir jų ieškoti pasiunčia samdomą žudiką, kuris nerūpestingą meilužių kelionę paverčia bėgimu nuo mirties. Filme vaidina nepakartojami Laura Dern, Nicolas Cage’as ir Willemas Dafoe.
Režisieriaus rolėje debiutuojančio Tomo Ramanausko animaciniame trumpametražiame filme „Po mirties, prieš pragarą“ („After Death, Before Hell“) pasakojama apie viltį praradusį banditą, kuris sėdi prie laužo ir mąsto apie gyvenimo pabaigą. Netikėtai pasirodantis indėnas išpranašauja jam ateitį. Pasirodo, bandito laukia neįtikėtinas, kupinas nuotykių gyvenimas. Tik išgirdęs savo lemtį banditas yra nušaunamas, tačiau pranašystė išsipildo – prasideda pažadėtas gyvenimas... po mirties.
Makabriška komedija apie melagystes, atvirukus ir iškamšas „Ponia Blek“ („Madam Black“, 2015) tapo publikos simpatijų favorite Klermono-Ferano, Klivlendo ir kituose festivaliuose. Naujosios Zelandijos režisierius Ivanas Barge trumpo metro filme pasakoja, kaip nemalonios užsakovės suerzintas glamūrinės mados fotografas netyčia suvažinėja nepažįstamo vaiko juodą katę. Profesija verčia jį dažnai lankytis tame pačiame rajone, tad tenka fantazuoti ir sufabrikuoti katės dingimo istoriją.
„Goya“ premijai nominuota ir ištuštėjusiame Pripetės mieste nufilmuota ispanų režisieriaus Lluíso Quílezo drama „Grafitis“ („Graffiti“) pretendavo į „Oskaro“ nominaciją. Trumpametražėje juostoje pristatomas apokaliptinis pasaulis, suniokotas ir ištuštėjęs miestas. Vienintelis išsigelbėjęs žmogus Edgaras jau seniai įprato ištverti pačius pavojingiausius išbandymus. Jis išmoko apeiti labiausiai užkrėstas vietas. Tik sykį pastebėtas grafičio užrašas ant sienos nepalieka Edgaro ramybėje. Jis įtiki, kad kažkur netoliese gali būti dar viena išlikusi gyva siela. Jos vardas Ana.
Vokiečių režisieriaus Eriko Schmitto trumpo metro filmas „Berlyno lokys“ („Berlin Metanoia“) parodys, kaip į absurdišką rutiną įsijautę ir pašėlę Berlyno gyventojai nepastebi lokio, išsilaisvinusio iš narvo ir pasprunkančio į laisvę. Korė sprendžia absoliučiai kitokią problemą. Jos neapleidžia nemalonios praeities šešėliai. Jai būtina įveikti siaubingiausią asmeninę baimę.
Ši nuotykių pilna juosta Berlyno tarptautinių filmų festivalyje buvo nominuota geriausio trumpametražio filmo kategorijoje.