Kitokios vyriškumo paieškos
Per savo karjerą F.Ozonas į ekraną atvedė daug stiprių moterų. Karjeros pradžioje jis jau dirbo su tokiomis kino žvaigždėmis kaip Catherine Deneuve, Isabelle Huppert ir Charlotte Rampling. Catherine Deneuve, sakoma, net bandė aikštelėje motiniškai globoti režisierių, kuris sugebėjo laviruoti dirbamas su kino divomis. Praėjus 20-čiai metų nuo F.Ozono karjeros pradžios, su filmu „Ačiū Dievui“ jis atsigręžė į vyrus.
„Mano pradinė idėja buvo sukurti filmą apie vyrų trapumą. Į kino ekraną atvedžiau daug stiprių moterų veikėjų, todėl šį kartą norėjau atsukti žvilgsnį į vyrus, kurie akivaizdžiai kenčia ir yra jautrūs – tai, ką dažniausiai priskiriame moteriškajai lyčiai. Pirminis filmo pavadinimo variantas iš tiesų buvo „Verkiantis vyras“, – pasakojo režisierius.
Taip netikėtai jis apsilankė asociacijos „Išlaisvintas žodis“ (La Parole Libérée) internetiniame puslapyje, kuriame savo liudijimus skelbė nuo Lione dirbusio kunigo Bernardo Preynato vaikystėje nukentėję vyrai. Sukrėstas šių pasakojimų, režisierius susisiekė su Alexandru, aistringai tikinčiu kataliku, po 30-ies metų nusprendusiu nutraukti tylą. „Siekdamas teisingumo užsispyręs Alexandreֹ’as vienas pats pradėjo kovą su Bažnyčios institucija, o vėliau paskatino ir kitas aukas nebesislėpti. Mane sujaudino procesas, kuriame viešas Alexandre’o prisipažinimas suteikė visiems drąsos pradėti viešai dorotis su trauma,“ – teigė F.Ozonas.
Didžiausių kino leidinių pagyros
Po tarptautinės filmo premjeros Berlyne „Ačiū Dievui“ susilaukė puikių kino kritikų atsiliepimų ir buvo lyginamas su 2015 m. „Oskaro“ už geriausią metų filmą laimėtoju „Sensacija“ (Spotlight, 2015). „Indiewire“ kino kritikas Davidas Ehrlichas rašė: „F.Ozonas gal ir yra geriausiai žinomas dėl savo keistokų trilerių, bet „Ačiū Dievui“ prikala katalikų Bažnyčią prie kryžiaus.“ Tęsdamas, kritikas pridūrė, kad filmas parodo „tvirtą kasdieninį heroizmą.“
„Tai – filmas apie socialinį teisingumą, sukurtas tikslingai – kalbantis tvirtai ir tyliai. Įtikinamai suvaidintas, elegantiškai nufilmuotas, ryškiai sumontuotas, išlaikydamas tankų, procedūrinį, į priekį vedantį veiksmą, keičiantis naratyvinę estafetę tarp trijų suaugusių vyrų, kurie žengia sunkų žingsnį kalbėdami apie savo vaikystės patirtį,“ – rašė vienas įtakingiausių pasaulio kino leidinių „The Hollywood Reporter“.