„Pagrindinis šiemet vykdytos programos akcentas – analizuojant kiną mažinti patyčias patiriančių žmonių socialinę atskirtį, didinti jaunimo sąmoningumą sprendžiant patyčių problemas bei stiprinti atsakomybės už savo veiksmus jausmą, savitarpio supratimą, pagarbą kitam, lavinti emocinį intelektą. Programos dalyvius siekėme padrąsinti nebijoti kalbėti apie savo išgyvenimus, reikšti mintis ir diskutuoti aktualiomis temomis“, – sako projekto vadovė Eglė Marčiulaitytė, pažymėdama, kad atokesnių Lietuvos vietovių gyventojams pristatomas aktualias visuomenės problemas nagrinėjantis nekomercinis kinas bei kokybiškos edukacinės veiklos prisideda kuriant visuomenės, ypač moksleivių, socialinę gerovę bei mažina regionų gyventojų patiriamą kultūrinę atskirtį.
Programa paskatino diskusijas ir savirefleksijas
Edukacinės programos iniciatorių teigimu, šis projektas, pasiūlydamas kokybišką, aktualų turinį, praturtino Kauno rajono mokyklų neformalaus ugdymo programas bei bendruomenių kasdienybę.
Pirmajame edukacinės programos „Susitikimas“ etape dalyviai rinkosi į režisierės Giedrės Beinoriūtės dokumentinio filmo „Pokalbiai rimtomis temomis“ (2012) peržiūras Kauno rajono mokyklose, po kurių moksleiviai ir pedagogai dalyvavo „Vaikų linijos“ psichologių vedamuose edukaciniuose užsiėmimuose. Antrajame etape Kauno rajono kultūrose centruose ir laisvalaikio salėse surengti nemokami švedų režisierės Annos Odell filmo „Susitikimas“ (2014), skirto patyčių temai, kino seansai ir aptarimai.
Kaip pastebi užsiėmimus vedusios „Vaikų linijos“ psichologės, filmų peržiūra ir analizė, atviras pokalbis įkvėpė mokiniams drąsos, pasitikėjimo savimi, padėjo iš naujo pažvelgti į save pačius, savo vertybes, įvertinti, ką jie turi, o turi iš tiesų daug: šeimą, draugus, namus, šilumą ir meilę, kurios, kaip daug kas prisipažino, niekada dorai ir neįvertino.
„Susitikimai su moksleiviais parodė, kad jie yra jautrūs, empatiški, siekiantys šiltų santykių su artimaisiais. Nepaisant sunkumų, kurių jų gyvenimuose apstu, dažniausiai po filmo vaikai išsinešdavo mintį, kad „reikia džiaugtis tuo, ką turi“, kad „turiu viską, ko reikia, kad būčiau laimingas“, kad „yra laimingi“. O viena dalyvė ant projekto skrajutės užrašė mintį: „Išsinešu iš čia pasitikėjimą ne tik kitais, bet ir savimi“, – apibendrina viena iš edukacinių užsiėmimų vadovių psichologė Eglė Rojienė.
Ateityje tikimasi dar didesnio įsitraukimo
Vertindami projekto rezultatus programos iniciatoriai pastebi, kad sėkmė priklauso nuo abipusių pastangų.
„Švietimo įstaigų vadovų požiūris ir pastangos ženkliai prisidėjo prie to, kad kuo daugiau moksleivių ir pedagogų turėtų galimybę kokybiškai sudalyvauti edukacinėje programoje. Kadangi projektas orientuotas į patyčių prevenciją, tikimės, kad tie, kurie tyčiojasi, ateityje susimąstys, o tie, iš kurių tyčiojasi, taps stipresni. Tai yra didžiausias pasiekimas, todėl esame dėkingi švietimo įstaigų vadovams už bendradarbiavimą ir indėlį stiprinant aktyviai į opias problemas reaguojančią visuomenę“, – sako E.Marčiulaitytė.
Tarptautinis Kauno kino festivalis panašius edukacinius užsiėmimus planuoja tęsti ir ateinančiais metais, kartu tikimasi, jog plėsis dalyvių ratas ir geografija.
Moksleivių ugdymo programos „Susitikimas“ veiklos Kauno rajone vyko 2018 m. birželio – lapkričio mėn. bei keliavo po visą Kauno rajoną: Čekiškę, Vilkiją, Karmėlavą, Garliavą, Domeikavą, Ežerėlį, Šlienavą, Piliuoną, Neveronis, Vandžiogalą, Zapyškį, Akademiją, Rokus, Linksmakalnį, Raudondvarį ir Voškonius.