Kūrėjas, vartotojas ir masinio informavimo priemonės
„Internetinės erdvės platybėse paskęsta ne vienas autorinis darbas. Kūrėjai nebesukontroliuoja, kas ir kiek pasinaudoja jų autoriniais darbais. Vartotojas vargiai žino ar nesuvokia savo elgesio pasekmių ir pirataudamas nesusimąsto, kad norint sukurti tam tikrą originalų produktą, reikia ne tik pinigų, laiko, idėjų, bet pagaliau tam tikros nuotaikos. Jei kūrėjui nebus mokama už jo darbą, jis tiesiog nebegalės kurti“, – sako ilgametė projekto vadovė Lina Užkuraitytė.
Taigi svarbiausi „Kino knygos 2014“ tikslai – atkreipti jaunų žmonių dėmesį į kūrybinio proceso vertę, kūrinio gimimo materialinius ir dvasinius kaštus; kalbėti apie kuriančio žmogaus vaidmenį ir įtaką kūrybinei industrijai, kūrėjo padėtį visuomenėje ir jo originalaus darbo apsaugą; skatinti moksleivių sąmoningumą supažindinant su autorių teisėmis ir jų apsauga.
Svarbiausi „Kino knygos 2014“ tikslai – atkreipti jaunų žmonių dėmesį į kūrybinio proceso vertę, kūrinio gimimo materialinius ir dvasinius kaštus.
Pasitelkus dokumentinio kino žanrą ir K. Donelaičio epinės poemos „Metai“ dalį „Rudens gėrybės“ bus stengiamasi naujai įprasminti kelių šimtų metų senumo tekstą, ieškant sąsajų su šiuolaikinio, mieste gyvenančio žmogaus būtimi ir jo aplinka.
„Šių dienų jaunimas labai daug informacijos gauna iš masinių informavimo priemonių, kur dažniausiai žinios perteikiamos tik faktais. O šiame projekte, pasitelkiant aplinkos stebėjimą, stengsimės įkvėpti galbūt būsimus kūrėjus mąstyti ne faktais, o pojūčiais. Kitaip tariant, jei nori geriau pažinti aplinką, reikia ją dekoduoti, suprasti, iš ko ji susideda. Tuomet galima kūrybiškai su ja žaisti“, – sako vienas iš kūrybinių dirbtuvių režisierių Maratas Sargsyanas.
Pasak L. Užkaraitytės, labai svarbu, kad jaunas žmogus mokėtų atsiriboti nuo masinių informavimo priemonių pateikiamų vaizdų gausos, o žvelgdamas į jį supančią aplinką, pajungtų savo vaizduotę. Taigi „Kino knygos“ surinkta profesionalų komanda, remdamasi neformalaus ugdymo principais, skatins jaunimo iniciatyvumą, kūrybiškumą, skaitmeninį raštingumą bei socialinę kompetenciją.
Dalyvio stipendija
Šiemet „Kino knyga“ mokiniams ir jų mokytojams turi labai gerą žinią – jauniesiems kino kūrėjams bus suteikiama dalyvio stipendija. Ji bus dviejų rūšių:
Pasak L. Užkaraitytės, labai svarbu, kad jaunas žmogus mokėtų atsiriboti nuo masinių informavimo priemonių pateikiamų vaizdų gausos, o žvelgdamas į jį supančią aplinką, pajungtų savo vaizduotę.
100 proc. dalyvio stipendija padengs kelionės, apgyvendinimo ir maitinimo išlaidas;
80 proc. dalyvio stipendija padengs apgyvendinimo ir maitinimo išlaidas.
Konkursui reikia pateikti vieną iš išvardytų kūrybiškumą atskleidžiančių užduočių:
3–5 piešinius (originalus autorinis darbas);
3–5 fotografijas (originalus autorinis darbas);
rašto darbą bet kokia tema iki 1 A4 formato puslapio (originalus autorinis darbas);
video darbą iki 5 minučių (originalus autorinis darbas ar jo dalis).
Darbus reikia siųsti el. paštu cinebook@kinopavasaris.lt iki spalio 17 d. Įdomiausių, originaliausių, kūrybiškiausių darbų autoriai bus pakviesti į kūrybines kino dirbtuves ir jiems bus skirtos stipendijos.
Edukacinės–kūrybinės dirbtuvės
Dirbtuvės, kaip jau minėta, vyks Vilniuje per moksleivių rudens atostogas. Jų metu bus rengiami kūrybinio rašymo, teksto ir aplinkos analizės, trumpų dokumentinių filmukų kūrimo užsiėmimai, paskaitos apie autorių teisių apsaugą.
Tai galimybė išvažiuoti, susipažinti su dokumentinio kino žanru, apie kurį vaikai dažniausiai žino mažiausiai, ir net jo kūrimo subtilybėmis.
Kūrybines dirbtuves ves žinomi kino režisieriai: Tomas Smulkis, Andrius Blaževičius, Mikas Žukauskas, Maratas Sargsyanas. Vyks susitikimai su meno pasaulio atstovais, teisininkais ir kitų sričių profesionalais. Vakarais bus žiūrimi filmai, po jų drauge diskutuojama. Dirbtuvių metu moksleivių sukurti filmukai bus rodomi baigiamojo renginio metu.
Pasak, praėjusiais metais „Kino knygoje“ drauge su savo klasėmis dalyvavusių mokytojų, šis projektas labai reikalingas, ypač – mokiniams iš provincijos: tai galimybė išvažiuoti, susipažinti su dokumentinio kino žanru, apie kurį vaikai dažniausiai žino mažiausiai, ir net jo kūrimo subtilybėmis. „Daugelį „Kino knygos“ dirbtuvėse pristatytų idėjų galėsime panaudoti pamokose, vasaros projektų metu, nes mokiniams filmukų kūrimas – viena įdomiausių užduočių“, – apie projektą atsiliepė lietuvių kalbos mokytoja.