Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 11 13

Radvilos nurungė „Apple“ įkūrėją Steve’ą Jobsą

Istorinis dokumentinis filmas apie Radvilų didikų giminę įsitvirtino lankomiausių šalies istorijoje lietuvių dokumentinių filmų sąraše. „Radviliada“ tapo vieninteliu užsakomuoju edukaciniu lietuvių filmu, kurio sklaida neapsiribojo pavieniais rodymais kino teatruose ar per televiziją ir kuriam pavyko sudominti plačiąją auditoriją bei aktyviai konkuruoti kino rinkoje, taip pat ir su užsienio filmais.
Kadras iš filmo „Radviliada“
Kadras iš filmo „Radviliada“ / nominum.lt
Temos: 2 Radvilos Kinas

Jau dabar „Radviliada“, kurią didžiuosiuose šalies kino teatruose pažiūrėjo daugiau nei 9 tūkst. žmonių, yra trečias pagal lankomumą lietuvių kurtas dokumentinis filmas nepriklausomos Lietuvos istorijoje, nusileidžiantis tik Arūno Matelio „Prieš parskrendant į Žemę“ (daugiau nei 22 tūkst. žiūrovų) ir Andriaus Lekavičiaus „Mes už Lietuvą“ (apie 14 tūkst. žiūrovų).

O pridėjus kitus filmus lietuviška tematika, kurių pagrindinė gamybos kompanija ir didžioji kūrybinės grupės dalis yra ne lietuviai, tokius kaip „Kita svajonių komanda“ ir „Nematomas frontas“, – „Radviliada“ pagal lankomumą penkta.

Filmas taip pat pasivijo ar pralenkė kai kuriuos pastarojo meto lietuvių vaidybinius filmus, įskaitant detektyvinę dramą „Vardas tamsoje“ ir autorinį filmą „Nesamasis laikas“.
Lankomumu „Radviliada“ pranoko ir vaidybinę juostą apie brangiausio pasaulyje prekės ženklo „Apple“ kūrėją Steve’ą Jobsą „Jobs“, kurioje pagrindinį vaidmenį atliko Ashtonas Kutcheris.

Kaip teigia filmo prodiuseris ir kūrybos vadovas Arūnas Matelis: „Labai smagu, kad mūsų gimtieji Radvilos, vienos ryškiausių XV–XVIII a. Lietuvos ir Europos asmenybių, kino teatruose nurungė Steve’ą Jobsą, vieną ryškiausių XXI a. pasaulio asmenybių.“

„Radviliados“ seansų lankomumo kreivė pirmosiomis savaitėmis po kiekvieno smuktelėjimo kilo aukštyn ir žiūrovų salėse tik daugėjo. Geriausia reklama filmui tapo teigiami žiūrovų atsiliepimai ir rekomendacijos, skleidžiamos iš lūpų į lūpas.

Prieštaraujant įprastai galiojantiems kino rinkos dėsniams, „Radviliados“ seansų lankomumo kreivė pirmosiomis savaitėmis po kiekvieno smuktelėjimo kilo aukštyn ir žiūrovų salėse tik daugėjo. Geriausia reklama filmui tapo teigiami žiūrovų atsiliepimai ir rekomendacijos, skleidžiamos iš lūpų į lūpas.

Negana to, kino teatrų geranoriškumas lėmė, kad jų salėse imta rengti ne vien reguliarius, bet ir užsakomuosius filmo seansus. Šiuo metu užsakomąsias „Radviliados“ peržiūras organizuoja penkiolika kino teatrų aštuoniuose Lietuvos miestuose (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Marijampolėje, Alytuje ir Mažeikiuose), o esant poreikiui seansai gali būti rengiami ir kitose vietovėse.

„Radviliados“ kūrėjai pastebi, kad užsakomųjų seansų galimybė sulaukia itin didelio šalies mokyklų susidomėjimo, o tai savo ruožtu leidžia filmui vykdyti savo edukacinę paskirtį ir pasiekti savo pagrindinę auditoriją – moksleivius. Visas specialiųjų peržiūrų sąrašas skelbiamas oficialiame filmo tinklalapyje.

Istorinis dokumentinis filmas „Radviliada“ – tai šiuolaikinė kinematografinė kelionė, kvietimas įsigilinti į vienos didžiųjų Europos didikų giminių, Radvilų, istoriją. Apie juos sakydavo: „Nenoriu būti karaliumi, noriu būti Radvila!“ Filme netikėtai trinamos ribos tarp dokumentikos ir vaidybos, praeities ir dabarties, istorijos ir jos atkūrimo. Bendram pasakojimui filme susivienija istorikai, aktoriai, kino kūrėjai ir netgi jaunimo subkultūrų atstovai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?