1. „Betmenas prieš Supermeną: teisingumo aušra“
Ilgai lauktas režisieriaus Zako Snyderio darbas „Betmenas prieš Supermeną: teisingumo aušra“ (orig. Batman v Superman: Dawn of Justice) nepaliko abejingų. Vieni šį filmą gyrė, kiti peikė, tačiau net ir tie, kurie prieš filmo peržiūrą „sugėrė“ dviprasmiškus atsiliepimus, pamatyti filmo savo akimis neatsisakė.
Vien per pirmą ekranizacijos savaitę Šiaurės Amerikoje filmas surinko apie 166 mln JAV. dolerių. Š. m. rugpjūčio mėnesio duomenimis visame pasaulyje ši suma jau yra perkopusi 827 mln JAV dolerių.
Galima teigti, jog mases žiūrovų į kino teatrus pritraukė intriguojanti šios istorijos tema – dviejų superherojų konfliktas, vykstantis apokalipsės išvakarėse.
Kokios žmogiškos silpnybės, tamsiausi minčių vingiai tūno gėrio nešėjų galvose? Kaip jie keičia mūsų požiūrį į (kartais) plokščią ir tiesmuką gėrio ir blogio kovą? Verta pažiūrėti ir pateikti savo atsakymą.
2. „Deadpool“
Vasario mėnesį kino teatrus pasiekęs „Deadpool“ pasižymėjo išskirtine komercine sėkme. Teigiama, jog filmas vien per šiuos mėnesius uždirbo virš 780 mln JAV dolerių. Be to, Internetinėje filmų duomenų bazėje (IMDB) šis filmas buvo įvertintas itin aukštai – 8,1 balo. Kokia gi yra šios sėkmės paslaptis?
„Deadpool“ tarsi peržengia mums įprastus superherojų gėrio ir blogio kovos „standartus“. Nors dramos priežastimi išlieka plokščias ir tiesmukas konfliktas – blogiečiai padarė kažką blogo, todėl geriečiai juos turi nukauti – tačiau paties superherojaus charakteristika šiame filme nėra „klasikinė“.
Pagrindinis šio filmo personažas – Wade'as Wilsonas (žinomas kaip Deadpool) – vaizduojamas kaip antiherojiškas herojus, kurio ironiškos replikos bei (vietomis) absurdiški poelgiai rimtą kovą neretai paverčia farsu. Išryškindamas bei hiperbolizuodamas šiam žanrui būdingas klišes, filmo režisierius Timas Milleris geba priversti „Deadpool“ žiūrovą kvatotis iki ašarų.
3. „Kapitonas Amerika: pilietinis karas“
Gegužės mėnesį pasirodžiusiame Anthony'io ir Joe Russo filme plėtojama tema susišaukia su Z.Snyderio „Betmenas prieš Supermeną: teisingumo aušra“ kino darbe gvildenta problema – kas, jei gėris nėra vieningas? Pilietinio karo tema filmo pavadinime atspindi suirutę, kilusią superherojų „lygoje“ ir privertusią juos pasidalinti į dvi stovyklas.
Konfliktinę situaciją šiame siužete inicijuoja naujasis valdžios įstatymas, skelbiantis, jog kiekvienas superherojus nuo šiol privalo veikti nepridengdamas savo veido, t. y. kaip viešas asmuo. Į kovą prieš šį įstatymą pakyla Kapitonas Amerika ir jo komanda. Tačiau Kapitonas Amerika greit susiduria su pasipriešinimu ne tik iš valdžios, bet ir kitų, Geležinio Žmogaus komanduojamų, superherojų.
Tačiau filmo intriga (veikiausiai) nebūtų pakankama, jeigu į pilietinį karą neįsikištų „išorės“ priešai – savadautojų gauja, kuri padarys viską, kad šalies viduje vykstanti suirutė būtų įdomi kaip niekad.