Susipažinę Prahoje vykusiose kūrybinėse dirbtuvės, tada dar studentė K.Buožytė ir videomeną tuomet pristatęs B.Samperis tapo ne tik draugais, bet ir kūrybiniais partneriais. Pirmą kartą duetas parašė scenarijų filmui „Kolekcionierė“, šis filmas pelnė lietuviškąjį „Oskarą“ – „Sidabrinę gervę“ kaip geriausias metų filmas.
„Po „Kolekcionierės“ Kristina man pasakė, kad nori sukurti nuotykių filmą. Tačiau nuotykinei kino juostai reikia daug pinigų, daug kelionių ir pan. Todėl sugalvojome, kad transformuosime nuotykinio filmo idėją ir keliausime ne į užsienio šalis, bet į žmogaus vidų. Nusprendėme žiūrovui parodyti paslaptingą žmogaus vidinį pasaulį, – filmo „Aurora“ kūrimo pradžią prisiminė B.Samperis. – Pagrindinė filmo idėja – sukurti kelionę į žmogaus pasąmonę, taip pat išplėtoti vyro ir moters santykių liniją nuo jų meilės gimimo iki mirties per labai trumpą laiką. Juk kai sapnuojame, veiksmas vystosi kur kas greičiau nei realybėje, viskas labai koncentruota.“
Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Iš kairės: Jurga Jutaitė, Bruno Samperis ir Kristina Buožytė |
Kino juostoje „Aurora“ B.Samperis pabrėžia vizualumo reikšmę – jis pats buvo atsakingas ir už filme naudojamus specialiuosius efektus.
„Didžioji dalis filmo veiksmo vyksta žmogaus pasąmonėje, visos svajonės kuriasi fantazijų pasaulyje, todėl svarbu žiūrovui garsu ir vaizdais, netikėtais vaizdiniais perteikti tą svajonių pasaulio pojūtį“, – aiškino menininkas.
Prancūzijoje gyvenantis B.Samperis su K.Buožyte scenarijų rašė daugiausia bendraudami internetu, naudodami „Skype“ programą.
„Visas procesas vyko labai organiškai, neturėjome jokios metodologijos, – šypsojosi scenaristas, patikinęs, kad su K.Buožyte rasti bendrą kalbą netrukdė net juos skyręs atstumas. – Vienas pasiūlo idėją, kitas ją vertina, sutinka arba atmeta, vėliau kitas siūlo savo mintis. Taip pamažu sudėliojome visas idėjas, o tada surašėme scenarijų. Mums dirbti kartu gera, mes susikalbame. Aš studijavau ir dirbau su šiuolaikiniu menu, mane visada domino koncepcija, o Kristina labiau remiasi jausmais, pojūčiais, todėl mes vienas kitą papildome. Esame gera kombinacija!“
Liudos Drižytės nuotr./Filmas „Aurora“ |
Kino juosta „Aurora“ stebina Lietuvos kine retai matomomis atviromis erotinėmis scenomis, atviru, o kartais net šokiruojančiu intymumu.
„Filme kaip ir gyvenime yra daug intymumo ir erotinių scenų. Mes nesiekėme specialiai provokuoti žiūrovų, rodydami jiems sekso scenas. Seksualumas yra neatsiejama gyvenimo dalis, todėl ir sapnų pasaulyje jo ištrinti negalime. Kodėl turėtume? – klausė B.Samperis. – O sapnų, minčių pasaulis yra dar vaizdingesnis – juk visi turime erotinių fantazijų. Mintyse dažnai darome tai, ko niekada nedarytume realybėje.“
Scenaristas pasakojo, kad kartais išgirsta, kaip žiūrovai lygina „Aurorą“ su 2010 metais pasirodžiusiu režisieriaus Christopherio Nolano filmu „Inception“ (liet. „Pradžia“).
„Tačiau mes „Aurorą“ nufilmavome prieš ketverius metus, o tik po poros metų pasirodė „Inception“, pelnęs 4 „Oskarus“ ir daugybę kitų apdovanojimų. „Inception“ iš tiesų yra fantastiškas filmas, bet jame rodomame sapnų pasaulyje nėra seksualumo – kūrėjai tiesiog ištrynė tai, – pastebėjimais dalijosi prancūzas. – Tai iš tiesų keista, nes seksualumas visada yra žmonių mintyse ir sapnuose. Tuo „Aurora“ tikrai yra kitokia.“
Kadras iš filmo/Filmas „Aurora“ |
B.Samperis išdavė, kad bendradarbiavimas su K.Buožyte nežada nutrūkti – dvi maištingos sielos turi idėjų naujiems projektams, tačiau prietaringai apie tai dar kalbėti nenori.
„Pirmiausia turime rasti balansą tarp kūrybinių ambicijų, meninės laisvės ir biudžeto, nes kuo didesnis biudžetas, tuo mažiau turi meninės laisvės – ir atvirkščiai. Bet mes laikome špygas“, – nusišypsojo kino kūrėjas, suteikdamas naujų vilčių Lietuvos kiną palaikantiems žiūrovams.
Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Bruno Samperis |