Paskutinė akcijos diena! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti
2020 04 15

Virtualiojo „Kino pavasario“ rezultatai – naujas verslo modelis ar vienkartinis projektas?

Pasibaigus žiūrovų namuose vykusiam 25-ajam festivaliui „Kino pavasaris“ jo rezultatus su žurnalistu Karoliu Vyšniausku aptarė festivalio generalinis direktorius Algirdas Ramaška, programos sudarytoja Aistė Račaitytė ir komunikacijos vadovė ir programos sudarytoja Dovilė Raustytė-Mateikė. Vos per savaitę perorganizuoti didžiulį festivalį – nemenkas iššūkis net ir ilgametę patirtį turinčiai komandai. „Kino pavasario“ organizatoriai dalijasi kūrybiniais sprendimais, didžiausiais iššūkiais ir ateities planais.
KINO PAVASARIO pokalbiai
KINO PAVASARIO pokalbiai

Sėkmės paslaptis – kūrybiškumo ir sunkaus darbo kokteilis

„Aš esu labai laimingas ir manau, kad mes dar kartą įrodėme, jog kūrybiškumas ir sunkus darbas gali sukurti stebuklus. Manau, kad mes sukūrėme vieną,“ – sako A. Ramaška, savo patirtimi jau pasidalinęs tarptautinėje virtualioje konferencijoje, kurioje dalyvavo daugiau nei 500 dalyvių, tarp kurių – kolegos iš „Kanų kino festivalio“, „Berlyno kino festivalio“, „Karlovi Varų kino festivalio“ ir kitų panašių, pasaulyje pripažintų renginių.

Pasak A. Ramaškos, „Kino pavasaris“ buvo pirmasis festivalis, kuriam teko susidurti su karantino situacija ir, kurio komanda, nepaisant to, nenuleido rankų. Nors komandai teko susidurti su įvairiais iššūkiais, svarbiausias tikslas pasiektas – didžiąją dalį festivalio filmų žiūrovai pamatė.

Gedimino Gražio nuotr./Algirdas Ramaška
Gedimino Gražio nuotr./Algirdas Ramaška

Dovilė Raustytė-Mateikė sako, kad šis festivalis buvo neabejotinai kitoks ir tai, ką teko patirti, buvo labai įdomi. Nepaisant to, komunikacijos vadovė neslepia liūdesio dėl to, kad filmai nepasiekė didžiųjų kino ekranų, nebuvo galima susitikti su žiūrovais, pristatyti jiems filmų, pabendrauti, išgirsti jų įspūdžių.

Kino patirtis: ne vien žiūrėti, bet ir kalbėti

Lenkų režisieriaus Jano Komasos filmas „Kristaus kūnas“ šiemet festivalyje ne tik gavo žiūrovų simpatijų apdovanojimą, bet ir sulaukė daugybės reakcijų viešojoje erdvėje, žiūrovai nevengė palikti atsiliepimų, nuomonių ir komentarų apie matytą dramą. Ir tai – ne vienintelis atvejis. Net ir žiūrint filmus namuose, noras kalbėti apie juos, rekomenduoti matytas istorijas kitiems, išliko labai stiprus.

„Filmo žiūrėjimas namuose niekada neprilygs kino salės patirčiai“, – sako A. Ramaška. Jam pritaria ir programos sudarytoja Aistė Račaitytė, teigianti, kad kiekvieną filmą didesniu natūraliai paverčia kino teatro ekranas, o visi režisieriai, kurdami savo filmus, orientuojasi į būtent šį didelio vaizdo potyrį. Vis tik A. Račaitytė sako, kad tai – ne festivalio sumanymas ar persiorientavimas, o laikinas pasikeitimas, reaguojant į susidariusią situaciją.

Gedimino Gražio nuotr./Aistė Račaitytė
Gedimino Gražio nuotr./Aistė Račaitytė

Naujas verslo modelis ar vienkartinis projektas?

Susumavus peržiūras paaiškėjo, kad festivalio filmus namuose pamatė beveik tiek pat žiūrovių, kiek „Kino pavasaris“ sulaukė praėjusiais metais. Nereikia nuomoti kino salių, organizuoti susitikimų – galima sutaupyti daug pinigų. Paklausus, ar išbandžius tokį modelį, nekilo minčių perkelti festivalį į namų kino platformas, pasirodė, kad atsakymas – gerokai sudėtingesnis...

Plačiau – naujausiame „Kino pavasario“ pokalbių epizode:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas