2016 05 10

Žvilgsnis į 69-ąjį Kanų kino festivalį: laukiamiausi filmai, kritikų favoritai ir lietuviški akcentai

Svarbiausias pasaulio kino renginys, Kanų kino festivalis, prasidės jau trečiadienį – dvi savaites čia vyks ne tik varžybos dėl prestižinių apdovanojimų, bet ir tūkstančiai kino industrijos atstovų susitikimų, nulemsiančių, kurie filmai pasieks didžiuosius ekranus visame pasaulyje, kurie jų gaus naujas finansines injekcijas, o kuriems savo šlovės valandos dar teks palūkėti.
Kanų kino festivalis
Kanų kino festivalis / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

69-ąjį Kanų kino festivalį ketvirtą kartą atidarys režisieriaus Woody Alleno filmas – šįkart festivalyje jis pristatys naujausią savo darbą „Café Society“, nukelsiantį į 4-ojo deš. Holivudą. Kanų kino festivalio atidarymo filmais jau yra tapę jo darbai „Vidurnaktis Paryžiuje“, „Holivudas mirė“ bei kartu su F.Coppola režisuotos „Niujorko istorijos“.

Festivalio žiuri vadovaus režisierius George’as Milleris, kurio filmas „Pašėlęs Maksas: Įtūžio kelias“ pernai dalyvavo Kanų kino festivalio konkursinėje programoje.

Festivalio žiuri vadovaus režisierius George’as Milleris, kurio filmas „Pašėlęs Maksas: Įtūžio kelias“ pernai dalyvavo Kanų kino festivalio nekonkursinėje programoje. Jam talkins režisierius Arnaudas Desplechinas („Kaip aš ginčijausi, arba Mano seksualinis gyvenimas“, „Kalėdų pasaka“), aktorė Kirsten Dunst („Melancholija“, rež. Larsas von Trieras, „Marija Antuanetė“, rež., Sofia Coppola), aktorė ir režisierė Valeria Golino („Lietaus žmogus“, rež. Barry'is Levinsonas, „Žmogiškasis kapitalas“, rež. Paolo Virzì), aktorius Madsas Mikkelsenas („Medžioklė“, rež. Thomas Vinterbergas, „Kazino Royale“, rež. Martin Campbell), režisierius László Nemesas („Sauliaus sūnus“), aktorė Vanessa Paradis („Mergina ant tilto“, rež. Patrice Leconte, „Café de Flore“, rež. Jean-Marc Vallée), prodiuserė Katayoon Shahabi („Nessa“, rež. Loghman Khaledi) bei aktorius Donaldas Sutherlandas („Dabar nežiūrėk“, rež. Nicolas Roeg, „Puikybė ir prietarai“, rež. Joe Wright).

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./George'as Milleris
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./George'as Milleris

Juoduoju konkursinės programos arkliuku gali tapti Alainas Guiraudie, kurio homoerotinis trileris „Nepažįstamasis prie ežero“ prieš trejus metus šokiravo net visko mačiusius „Ypatingo žvilgsnio“ konkurso žiūrovus.

Konkursinėje programoje dėl „Auksinės palmės šakelės“ varžysis 21 filmas. Tarp laukiamiausių šiemet – į Kanų traukinį paskutinę minutę įšokęs iranietis Asgharas Farhadi, kurio filmas „Praeitis“ 2013 m. pelnė Ekumeninės žiuri prizą ir apdovanojimą už geriausią moters vaidmenį, belgų socialinių dramų autoriai ir Kanų favoritai, jau dvi „Auksines palmės šakeles“ pelnę broliai Dardenai, visad nenuspėjamas ir neperprantamas Jimas Jarmuschas bei kanadiečių enfant terrible Xavieras Dolanas, už filmą „Mamytė“ pelnęs festivalio Didįjį žiuri prizą.

Kino kritikus intriguoja ir naujausi rumunų Naujosios bangos lyderių Cristi Puiu ir Cristian Mungiu filmai, prancūzo Bruno Dumonto komedija (taip, komedija!) „Slack Bay“ bei Olivier Assayaso filmas „Personal Shopper“, kuriame pagrindinį vaidmenį ir vėl atliks Kirsten Stewart. Juoduoju konkursinės programos arkliuku gali tapti Alainas Guiraudie, kurio homoerotinis trileris „Nepažįstamasis prie ežero“ prieš trejus metus šokiravo net visko mačiusius „Ypatingo žvilgsnio“ konkurso žiūrovus.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Jimas Jarmuschas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Jimas Jarmuschas

Festivalio metu vyks ir kino mugė – vienas didžiausių kino industrijos renginių pasaulyje.

Antroje svarbiausioje Kanų kino festivalio programoje „Ypatingas žvilgsnis“ kritikų akys krypsta į naujausius japono Hirokazu Kore-Eda, egiptiečio Mohamedo Diabo ir ruso Kirilo Serebrenikovo darbus. „Ypatingo žvilgsnio“ programoje šiemet pristatoma 18 filmų.

Greta pagrindinių festivalio konkursų organizuojamos paralelinės Dviejų režisierių savaičių ir Kritikų savaitės programos, pristatomi trumpametražiai, nekonkursiniai, specialieji ir vidurnakčio seansai bei kino klasika – šiemet duoklė bus atiduota dokumentinio kino režisieriams Raymondui Depardonui ir Frederickui Wisemanui.

Festivalio metu vyks ir kino mugė – vienas didžiausių kino industrijos renginių pasaulyje. Būtent čia sprendžiami filmų likimai – ieškoma partnerių, bendros produkcijos galimybių, platintojų.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Kanų kino festivalio mugė
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Kanų kino festivalio mugė

Drauge su dvidešimčia vekliausių Europos kino prodiuserių renginyje „Producers on the Move“ dalyvaus ir lietuvė Dagnė Vildžiūnaitė.

Kaip ir kasmet, mugėje dalyvaus ir lietuvių kino industrijos profesionalai. Lietuvos kino centras mugės metu įrengs Lietuvos paviljoną, kur bus pristatyti pelno mokesčio lengvatos teikiami privalumai, filmavimo Lietuvoje galimybės, mezgami ryšiai su potencialiais partneriais. Pasak Lietuvos kino centro atstovės Dainoros Remezės, be Lietuvos kino centro darbuotojų Kanų festivalyje lankysis ir daugiau nei 30 Lietuvos kino industrijos profesionalų.

Festivalio mugės programoje bus pristatytas naujausias Igno Miškinio filmas „Karalių pamaina“, o šešių lietuviškų trumpametražių filmų programa savo žiūrovo tradiciškai ieškos „Short Film Corner“ erdvėje.

15min.lt/Juliaus Kalinsko nuotr./Prodiuserė Dagnė Vildžiūnaitė
15min.lt/Juliaus Kalinsko nuotr./Prodiuserė Dagnė Vildžiūnaitė

Drauge su dvidešimčia vekliausių Europos kino prodiuserių renginyje „Producers on the Move“ dalyvaus ir lietuvė Dagnė Vildžiūnaitė. Programoje ji pristatys šiuo metu plėtojamus projektus – bendrą Lietuvos ir Rumunijos projektą „Amžinai kartu“, kurį režisuoja Lina Lužytė, Lietuvos, Kroatijos ir Latvijos projektą „Kvėpavimas į Marmurą“ (rež. Giedrė Beinoriūtė) bei Tomo Smulkio projektą „Žmonės, kuriuos pažįstam“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis