2023 02 23

Fenomenu Latvijoje tapusios A.Kalnozolo knygos „Mane vadina Kalendorium“ šviesa: „Tai knyga apie meilę, draugystę ir nuoširdumą“

Vienas ryškiausių pastarųjų kelerių metų romanų Latvijoje. Taip drąsiai galima būtų pasakyti apie rašytojo, dramaturgo, aktoriaus ir režisieriaus Andrio Kalnozolo debiutinį romaną „Mane vadina Kalendorium“ (Lietuvoje jį išleido leidykla „Odilė“, į lietuvių kalbą vertė Laimantas Jonušys) – vos pasirodžiusi Latvijoje knyga tapo bestseleriu, apie ją daug diskutuojama, ji keliauja į kino ekranus ir teatro scenas.
Andris Kalnozols
Andris Kalnozols / „Twitter“ nuotr.

Lietuvoje ši knyga irgi jau turi didžiulį ištikimų gerbėjų ratą. Pagrindinis knygos veikėjas Oskaras skaitytojus paperka tikėjimu žmonių gerumu, optimizmu, švelniu humoru, po tariamo naivumo kiautu šioje knygoje slypi esminės gyvenimiškos tiesos. Dienoraštiniu principu sukonstruotame pasakojime Oskaras kalba apie tai, kaip jis mato pasaulį, jo psichinė negalia netrukdo jam atrasti savo vietos pasaulyje, kuriame trūksta atjautos kitokiems – visuomenės paribiuose atsidūrusiems, nuskriaustiems ir vienišiems žmonėms. Tikėjimas, viltis ir meilė, o svarbiausia iš jų meilė – tokie esminiai principai Oskaro gyvenime. Beje, Oskaro personažą autorius sukūrė remdamasis tikra istorija – jo gimtuosiuose Talsuose išties gyvena žmogus, kuris atmintinai moka kalendorių.

Rašytojas neslepia tikėjęsis, kad knyga sulauks sėkmės, tačiau net neįsivaizdavo, kaip tai pakeis jo gyvenimą. O štai Oskaro prototipu tapęs žmogus nuo to didžiulio susidomėjimo visai nepavargo. „Aš pavargau nuo romano, bet jis – ne. Jam patinka šis dėmesys“, – pasakojo rašytojas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis