Išleista Alvydo Jokubaičio knyga „Politinio proto kritika“: kaip suprasti politikos prigimtį?

Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos Mokslo ir enciklopedijų leidybos centras išleido Alvydo Jokubaičio knygą „Politinio proto kritika“, rašoma pranešime spaudai.
Alvydas Jokubaitis „Politinio proto kritika“
Alvydas Jokubaitis „Politinio proto kritika“ / Leidyklos nuotr.

Kas yra politika ir kaip suprasti politikos prigimtį?

Filosofas, politologas, Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto profesorius Alvydas Jokubaitis naujausioje savo knygoje ieško atsakymo į šiuos klausimus, pateikdamas politikos sampratą ir interpretacijas remiantis XVIII a. vokiečių klasikinės filosofijos pradininko Immanuelio Kanto ir jį interpretavusios XX a. JAV filosofės, politologės Hannah Arendt idėjomis.

Knygoje siekiama surasti politikos vietą I. Kanto grynojo proto struktūroje. Tačiau tyrimas neapsiriboja Kanto filosofija. Jo tikslas platesnis – padėti suprasti politiką.

„Politikos patyrimas panašus į spektaklio ar kino filmo stebėjimą, o ne į faktų pažinimą. Iš spektaklio ir filmo peržiūros tikimės ne mokslinių teorijų, o estetinio pasitenkinimo“, – knygos Pabaigos žodyje rašo autorius teigdamas, kad politika egzistuoja kaip idėjų ir juslių junginys. Ir apibendrindamas: „Vienintelis šias dvi prigimtis sujungti galintis veiksnys yra estetinio skonio sprendinys. Jo vaidmens nesuvokimas politikoje rodo, kad nesuprantama ne tik jos, bet visos žmogaus prigimties“.

Knygą autorius skyrė Immanuelio Kanto 300 metų sukakčiai. Tai originalus lietuvių filosofo veikalas, praturtinantis lietuvių filosofinį diskursą, ugdantis intelektualų skaitytoją, jo požiūrį į politiką ir politikos filosofiją. Jis sudomins pirmiausiai filosofijos profesionalus ir studentus, taip pat visus skaitytojus, kuriems artimos filosofijos ir politikos temos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis