K.Platelis: kūryboje bandau imituoti moters psichologiją, nes tai labai įdomu

Eilėraščių lyrinis subjektas dažnai moteriškas ne šiaip sau – taip bandoma imituoti moters psichologiją, kuri yra labai įdomi. Tačiau ar pavyksta, turėtų pasakyti pačios skaitytojos, LRT TELEVIZIJAI sako poetas Kornelijus Platelis, kurio eilėraščių knyga „Įtrūkusios mėnesienos“ dalyvauja Metų knygos rinkimuose.
Kornelijus Platelis
Kornelijus Platelis / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Knygos pavadinimas „Įtrūkusios mėnesienos“ – užuomina į dialogą su romantizmu, nes romantikai matydavo vientisas mėnesienas, o čia jos kitokios – įtrūkusios, LRT TELEVIZIJAI sako poetas Kornelijus Platelis.

„Nesistengiu išreikšti emocijų raktiniais, emocinį krūvį turinčiais žodžiais. Emocijas man kelia iš vaizdų sudėliota regimybė. Jei skaitytojui emocijos nekyla, galbūt aš kažką ne taip sudėlioju. Iš tiesų, ką parašo rašytojas, ir ką perskaito skaitytojas – dažnai skirtingi dalykai. Net jei autoriui atrodo, kad jis aiškiai viską parašė, skaitytojui gali būti visiškai kitaip. Tai natūralus dalykas“, – teigia poetas.

Paklaustas apie eilėraščiuose matomas nuorodas į Antikos tekstus ir ar skaitytojas turi būti išprusęs, kad juos suprastų, K.Platelis tvirtina, kad nebūtinai: „Jei kažkas skaitytoją užkabina, nesunku apie tai surasti informacijos „Google“, ten viskas parašyta, ir tas Antikos kontekstas. Sakyčiau, tai buvusios sistemos, kurioje vyravo cenzūra ir reikėjo įvairiais būdais ją apeiti, įspaudai. Vienas būdų apeiti cenzūrą ir buvo Antika, mitai ir pan. Tie įpročiai taip ir liko.“

Dažnai K.Platelio eilėraščių lyrinis subjektas – moteriškos lyties. Pasak paties autoriaus, taip yra todėl, kad jį domina moters psichologija, norisi ją imituoti ir stebėti, ar teisingai pavyksta. Tačiau ar pavyksta, turėtų spręsti moterys, patikina K.Platelis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis