Apie Coco Chanel gyvenimą yra išleista ne viena knyga, sukurti bent keli filmai. Todėl dar vienos knygos rašymas apie šią vieną įtakingiausių visų laikų kvepalų, o ir stiliaus apskritai kūrėjų kažin ar būtų prasmingas. Todėl autorė pasirinko originalią koncepciją – šios knygos dėmesio centre yra ne pati Coco Chanel, o jos vienas žymiausių kūrinių „Chanel N°5“. Tiesa, autorė aprašo ir Coco Chanel gyvenimą, tačiau ypatingai į detales nesileidžia – jos reikšmingos tik tiek, kiek konkrečiai liečia šiuos kvepalus.
Autorės tikslas – parodyti kvepalus visose jų kūrimo stadijose – nuo koncepcijos idėjos, gamybos bei sugebėjimo sukurti tokią legendą, kuriai nereikėtų jokios ypatingos naujos reklamos, nes šie kvepalai daugiau nei kvapas – jie įkūnija ne vienos kartos moterų svajones. Juk kaip teigia reklamos specialistai, reklama parduoda mums ne prekes, o mūsų pačių svajones. Lygiai taip ir su „Chanel N°5“ – jie parduoda ne tik konkretų aromatą, bet ir susižavėjimą kažkuo nepasiekiamu. Tai, kad ši Coco Chanel idėja buvo sėkmingai įgyvendinta, liudija jau vien tas faktas, kad kas 30 sekundžių pagaminama po naują buteliuką šių kvapų.
Pati kvepalų kūrimo istorija yra išties įtraukianti – sekdami „Chanel N°5“ keliu žingsniuojame per skirtingus laikotarpius, nuo ekonominės depresijos iki karo ar dabartinių laikų ir turime galimybę sužinoti, kokia strategija buvo kuriama parduoti kvepalams, kaip ji keitėsi, kas tapdavo sėkmės formule.
Kas beveik nesikeitė per visą šį „Chanel N°5“ gyvavimą – tai patys kvepalai, kurių dalimi legendos ir tapo tai, kad aromatas bėgant dešimtmečiams išlaikomas beveik toks pats.
Knygos autorė teigia, kad šių kvepalų sėkmės istorijos pagrindas – jog jie patys tapo simboliu, sugebėta sukurti itin asmenišką moterų santykį su šiuo kvapu. Net ne pats aromatas, o sukurta legenda pavertė šiuos kvapus geidžiamiausiais istorijoje. Visuomet aplink būdavo daugybė konkurentų, iki tobulumo išgryninamų kvapų, tačiau „Chanel N°5“ iš viršūnės niekas nepajėgė nustumti.
Autorė pateikia kruopštų tyrimą apie šiuos kvepalus ir bando išsklaidyti kai kuriuos plačiai paplitusius mitus. Be to, ši kvepalų istorija atskleidžia ir pačios Coco Chanel asmenybę – ir dažnai ne pačias geriausias puses. Ji buvo talentinga kūrėja, tačiau lygiai tokia pati negailestinga verslininkė, nepaisanti tam tikrų moralinių principų ir galinti dėl savo tikslo nušluoti kitus.
Tiesa, nors knyga ir parašyta pakankamai lengvu stiliumi, neapkraunant skaitytojo nereikalingomis detalėmis, visgi kartais susidaro įspūdis, jog autorė pernelyg „užsižaidžia“ šia istorija ir antroje knygos pusėje ima kartotis. Kvapų istorija pernelyg giliai nesusidomėjusiam skaitytojui gali kilti noras kai kuriuos puslapius ir perversti.
Šiaip ar taip, faktas, kad apie šiuos konkrečius kvapus yra išleista knyga, liudija apie jų simbolį visuomenėje. Sunku įsivaizduoti dar kitus kvepalus, kuriems būtų skirta detali studija. Todėl knygą verta perskaityti vien jau norint geriau suprasti šiuolaikinės visuomenės simbolių kūrimą ir jų gyvavimą.