Koronavirusas knygų pirkimą perkėlė į internetą

Koronaviruso pandemijai ir karantinui sumažinus knygynų klientų srautą, pastarieji stebi augančią internetinę prekybą. Pasak knygynų tinklų atstovų, karantino metu labiausiai augo knygų vaikams pardavimai.
Atnaujintas Knygyno „Pegasas“ atidarymo akimirka
Atnaujintas Knygyno „Pegasas“ atidarymo akimirka / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Knygynus „Pegasas“ valdančios bendrovės „ALG knygynai“ vadovė Rita Račkaitė sako, kad šiemet pirkėjų knygynuose sumažėjo apie 20 proc., tuo metu elektroninėje parduotuvėje per dešimt mėnesių jų augo 17 proc., o užsakymų skaičius – 2,3 karto.

„Karantino metu žmonės išties daugiau laiko skyrė knygai, ypač augo susidomėjimas vaikų knygomis, edukacijai skirta literatūra. Pastebėjome, kad mūsų knygynų tinkle žmonės buvo linkę susirinkti kompleksišką prekių krepšelį: įvairi papildoma mokomoji literatūra vaikams, edukacinė literatūra, knygos laisvalaikiui, kitos priemonės mokyklai“, – BNS sakė R.Račkaitė.

Anot jos, skaitymo pomėgiai ir mėgstamos temos iš esmės nepasikeitė, tačiau jei pernai populiariausios buvo negrožinės knygos, tai šiemet tarp populiariausių vėl buvo grožinė literatūra.

„Šiuos pokyčius sąlygoja bestseleriai, tam tikrų pavadinimų knygų populiarumas“, – teigė R.Račkaitė.

Knygynų „Vaga“ pardavimų vadovė Zita Barusevičienė sako, kad nuo metų pradžios pardavimai traukėsi apie 15 proc., klientų srautas parduotuvėse – apie 30 proc., o tai kiek padėjo sušvelninti išaugusi internetinė prekyba.

„Pardavimai internetu augo, tai srautai šiek tiek persiskirstė. Jie (internetiniai pardavimai – BNS) kažkiek mums kompensavo, bet ne visiškai“, – BNS sakė Z.Barusevičienė.

„Vagos“ atstovė sako taip pat pastebėjusi padidėjusius literatūros vaikams pardavimus.

„Ūgtelėjo vaikų knygų pardavimai, ir per pirmą, ir per antrą karantiną. Žmonės perka, kadangi vaikai namuose, tai daugiau knygų jiems užsiėmimui ir skaitymui, ir kažkokiems edukaciniams darbeliams, spalvinimo“, – sakė Z.Barusevičienė.

Pasak jos, pastaruoju metu į parduotuves žmonės užsuka rečiau, tačiau perka daugiau: „Matome, kad paaugęs, krepšelis, gal tiesiog labiau apgalvoja tuos pirkinius.“

Be kita ko, pandemijos metu žmonės dažniau pradėjo knygas rezervuoti internetu, o atsiimti knygynuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis