01 20

Lietuviai senovėje nebuvo jau tokie nekalti: nešvankioji lietuvių tautosakos pusė

„Vieną kartą Adomui einant per balą sušlapo autai. Ir jis neturėjo kur jų pasidžiaut. Užkūrė ugnį ir įkišo Ievai savo „įnagį“. Ant jo pamauti autai išdžiūvo. Paskui įgrūdo giliau ir pamatė, kad gerai. Nuo to sykio pradėjo vaikus dirbt“, – rašoma vienoje lietuvių sakmėje apie tai „Kaip Adoms pradėjo vaikus dirbt“. Visai neseniai Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas išleido intriguojantį etiologinių sakmių apie lytiškumą rinkinį „Adomas pasiilgo Ievos“, kurį sudarė Martynas Vingrys ir Gytis Vaškelis.
Knyga „Adomas pasiilgo Ievos“
Knyga „Adomas pasiilgo Ievos“ / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Jau matome visokių reakcijų. Vienas žmogus pasiėmė šią knygą, valandą kikeno ir siuntė nuotraukas draugams“, – 15min teigė G.Vaškelis ir pridūrė, besidžiaugiantis, jog žmonės gyvai priima šią knygą. Jis taip pat tikisi, kad knyga prisidės prie liberalesnio lytinio švietimo požiūrio Lietuvoje.

„Kaip Adoms pradėjo vaikus dirbt“ – tai šeštoji Lietuvių literatūros ir tautosakos instituto leidžiama tautosakos knyga.

– Kokį tikslą sau kėlėte išleisdami šią knygą?

– Mūsų tikslas yra paprastas – supažindinti žmones su autentiška, teisingai atrinkta ir pateikta tautosaka. Išleidus kokį pasakyno ir dainyno tomą tiek dėmesio jie nesulaukia, tad ieškojome būdų, kaip šį žanrą padaryti patrauklesnį, tačiau nenorėjome visko suvulgarinti, pateikti skandalingai. Specialiai tam iliustruotojo Mariaus Jonučio paprašėme, kad šis sukurtų knygai dailę ir taip papildytų pasakojimus. Taip pat knygoje rasite M.Vingrio aiškinamąjį straipsnį bei šaltinius. Manau, šis daiktiškumas leidžia apsiginti nuo nelabai taiklių priekaištų neva rinkinys – tai kažkokia Sodoma ir Gomora.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis