Lietuvos kultūros instituto knyga – tarp gražiausių pasaulyje

Lietuvos kultūros instituto 2018 metais išleista Rimvydo Laužiko ir Antano Astrausko knyga „How the Future King of England Ate Peacock in Vilnius: the Shared Cultural, Political and Culinary History of Britain and Lithuania“ pateko į trumpąjį konkurso „2020 m. geriausias knygų dizainas iš viso pasaulio“ („Best Book Design from all over the World“) sąrašą! Į finalininkų sąrašą atrinkti vos 25 unikalūs leidiniai iš daugiau nei 600 pateiktų konkursui.
Rimvydo Laužiko ir Antano Astrausko knyga „How the Future King of England Ate Peacock in Vilnius: the Shared Cultural, Political and Culinary History of Britain and Lithuania“
Rimvydo Laužiko ir Antano Astrausko knyga „How the Future King of England Ate Peacock in Vilnius: the Shared Cultural, Political and Culinary History of Britain and Lithuania“ / Lietuvos kultūros instituto / „Godspeed Branding“ nuotr.

Apie tai praneša Lietuvos kultūros institutas.

Specialiai Lietuvos dalyvavimui tarptautinėje Londono knygų mugėje skirto leidinio dizainą sukūrė „Godspeed Branding“ komanda: Dovydas Stonkus ir Deimantė Brukštaitė, iliustravo Ugnė Balčiūnaitė, Deimantė Brukštaitė, Jokūbas Mulerskas, Džiugas Valančauskas, Lina Vyšniauskaitė, maketavo Ugnė Lapėnaitė. Knygoje publikuotų fotografijų autorė – Eglė Juzumienė. Spaudos sprendimus įgyvendino spaustuvė „Baltijos kopija“. Projekto partneriai: restoranas „Ertlio namas“ ir keramikos studija „A Chair and a Table“.

2018 m. Instituto išleista knyga pelnė tarptautinio konkurso „EPICA Awards“ bronzą. Leidinio dizainas įvertintas aukščiausiu reklamos festivalio „Adrenalinas“ apdovanojimu kategorijoje „Dizaino sprendimai“ ir „Balticbest“ aukso medaliu. 2019 m. knyga užėmė 1 vietą „Gero dizaino“ konkurso leidinių kategorijoje, jai skirtas nacionalinio Knygos meno konkurso diplomas dalykinių knygų kategorijoje, Baltijos knygos meno konkurso diplomas, Niujorko teisių mugės iliustruotų knygų dizaino konkurse „Talking Pictures: Selected Books“ ji pagerbta specialiuoju paminėjimu, nominuota prestižinio konkurso „D&AD“ geriausios knygos dizaino apdovanojimui.

Vienintelis toks visame pasaulyje konkursas „Geriausias knygų dizainas iš viso pasaulio“ organizuojamas Leipcige nuo 1963 m. Tarptautinė žiuri vertina knygas, kurias šiam konkursui pateikia nacionalinių konkursų organizatoriai.

Konkurso komisijoje šiais metais dirbo Estijos grafikos ir tipografijos dizaineris Martas Andersonas, 2014-aisiais Bauhaus Dessau fondo skiriamą „Metų dizainerio“ titulą pelnęs Vokietijos dizaineris Johannesas Bissingeris, Seule ir Berlyne kurianti grafikos dizainerė, buvusi žurnalo „Graphic“ redaktorė Na Kim, Kalifornijoje kuriantis grafikos dizaineris, vienas iš studijos „20YY Designers“ įkūrėjų Adamas Machačekas, Prancūzijos dizainerė, „Bureau David Voss Leipzig“ partnerė Ondine Pannet.

2020-aisiais nepriklausoma vertinimo komisija Leipcige įvertino daugiau nei 600 išskirtinio dizaino knygų iš 31 pasaulio šalies ir išrinko 14 laureatų. Pagrindinis konkurso prizas atiteko Šveicarijoje išleistai Elisabethos Jobin, Yanno Chateigné‘o sudarytai knygai „Almanach Ecart. Une archive collective, 1969-2019“, kurios dizainą sukūrė Danas Solbachas (leid. „art&fiction“ ir HEAD).

Aukso medaliu komisija įvertino Austrijoje išleistą Andreas Lechnerio knygą „Entwurf einer architektonischen Gebäudelehre“, kurios dizainą sukūrė „CH Studio“, o išleido Ciuricho leidykla „Park Books“. Du sidabro medalius pasidalijo Estijos dizainerio Indreko Sirkelo sukurta Gordono Matta-Clarko ir Anu Vhtra‘os knyga „Short Term Eternity“ (leid. Estijos meno muziejus ir „Lugemilk“) ir Šveicarijoje išleista Giovanna‘os Borasi, Alberto Ferré, Francesco Garutti‘o, Jayne‘ės Kelley, Mirko Zardini „The Museum is Not Enough/Le Musée Ne Suffit Pas“, kurios dizainą sukūrė „Studio Jonathan Hares“ (leid. „Sternberg Press“).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis