2023 10 22

Lina Girčytė-Juškė: kokias knygas skaito legendinės „Fantastiškų (-os) knygų žiurkės“

Knygomis besidomintys tikrai turėjo girdėti apie tinklaraštį „Fantastiškų (-os) knygų žiurkės“. Daugiau nei dešimt metų gyvuojantis tinklaraštis buria ne tik skaitytojus, bet ir autorius, vertėjus, leidėjus, literatūros kritikus. O ką skaito jo autorė Lina Girčytė-Juškė? 15min laidoje „Gyvenimo knygos“ su Lina ir kalbėjomės apie jos kasdienybės knygas.

Pokalbyje kalbamės apie

  • Legendines „Fantastiškų (-os) knygų žiurkes“
  • Knygas, kurių Lina negali skaityti
  • Knygas, prie kurių norisi grįžti vėl ir vėl
  • Skaitymo ritualus
  • Emocijas, kurias sukelia knygos
  • „Fantastiškų (-os) knygų žiurkių“ namų biblioteką

Pokalbį, matyt, būtų įdomiausia pradėti nuo tinklaraščio „Fantastiškų (-os) knygų žiurkės“. Kaip gimė šio tinklaraščio idėja? Dabar, manau, jį tikrai galime vadinti legendiniu.

– Su kolege Giedre mokykloje labai daug skaitėme ir labai daug diskutuodavome, kas patiko, o kas nepatiko knygose. Nepamenu, bet tuomet tikriausiai socialiniai tinklai dar nebuvo tokie populiarūs. Giedrė gyvena Švedijoje, o ten tinklaraščiai tuo metu buvo „ant bangos“ – aš pati net nežinojau, kas tai yra. Ji ir sako – o kodėl mes negalėtume pasidalinti mintimis raštu su visais?

Tad šios idėjos autorė yra Giedrė – ji sugalvojo ir tinklaraščio pavadinimą. Aš iš pradžių netikėjau ir nemaniau, kad tai yra įmanoma, bet kaip gyvenimas parodė – ši mintis uždegė, įtraukė ir tai tęsiasi jau beveik 14 metų.

Prieš mūsų pokalbį pats bandžiau prisiminti, kada pirmą kartą ką nors išgirdau apie „Fantastiškų (-os) knygų žiurkes“. Ir nesugebėjau prisiminti – atrodo, kad tiesiog žinojau apie jus.

– Kai žmonės prisijungia, nes yra tokių, kurie mūsų nežino, tai sakau – sėkmės skaitant dešimties metų įrašus. Nes jau artėjama link dviejų tūkstančių įrašų (juokiasi).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis