Virsmo metai: per krizę išaugusią leidyklą „Lapas“ į naują etapą ves nauja vadovė M.Gimbutaitė

Nors 2020-ieji daugeliui verslų ir leidėjų buvo itin sunkūs, leidykla „Lapas“ per šiuos metus ne tik nesumažėjo, bet ir išaugo. Nuo gruodžio 17 d. leidykloje vadovės pareigas pradeda eiti buvusi „15min“ kultūros redaktorė Monika Gimbutaitė – ji pakeičia iki šiol leidyklai vadovavusią „Lapo“ įkūrėją, leidėją Ūla Ambrasaitę.
Leidyklos „Lapas“ vadovė Monika Gimbutaitė
Leidyklos „Lapas“ vadovė Monika Gimbutaitė / Brigitos Beniušytės nuotr

Pastarieji metai intelektualias knygas leidžiančiai leidyklai buvo kupini finansinių iššūkių. Sausį leidykla investavo į naujus didelio biudžeto projektus bei komandos plėtrą. Tačiau netrukus prasidėjus karantinui, užsidarius knygynams, netekus kelių svarbių užsakymų leidyklos pardavimai sumažėjo 60 procentų.

Pandeminę realybę leidykla „Lapas“ priėmė kaip progą išgryninti savo kryptis: „Prieš septynerius metus „Lapas“ gimė iš tikėjimo, kad skaitytojams įdomu atrasti naujas temas ir perspektyvas, lavinti kritinį mąstymą. Net jeigu tų skaitytojų vos keli, o temos nepatogios. Taip pat norėjau autoriams suteikti geriausią patirtį savo idėją paverčiant knyga, net jei jų knygos netampa bestseleriais. Tikėjimą pasirinkta „Lapo“ leidybine kryptimi pastaraisiais metais buvo smarkiai pakirtę finansiniai sunkumai“, – sako leidėja Ūla Ambrasaitė

„Tačiau pavasarį visų gyvenimus sutrikdžiusi pandemija privertė persvarstyti tiek asmenines, tiek profesines vertybes. Stebėdama leidyklos redaktores ir koleges mąsčiau apie vienuolyno raštininkų vaidmenį iki spaudos eros. Tai ilgas, kantrus, nematomas darbas, reikalaujantis gilaus vidinio tikėjimo savo vizija. Nepastebimas greitoje kasdienybėje, tačiau neįkainojamas sustojus.

Supratau, kad „Lapas“ privalo augti ir stiprėti tęsdamas tai, nuo ko pradėjo – leisti ir populiarinti tyrimais grįstą autentišką humanitarinę ir grožinę literatūrą, tačiau tai turi būti naujas leidyklos etapas. Džiaugiuosi, kad rudenį susidūrė mūsų keliai su Monika Gimbutaite, kuri turi daug patirties vadovaujant kultūros redakcijai, ir ji patikėjo leidyklos „Lapas“ ateities vizija, pasiryžo vadovauti leidyklai naujame etape“, – džiaugiasi Ūla Ambrasaitė, kuri toliau lieka įsitraukusi į leidyklos „Lapas“ strateginius ir kūrybinius sprendimus, tačiau šiuo metu didžiąją laiko dalį skiria verslo vadybos magistro (MBA) studijoms „Frankfurt School of Finance and Management“.

Priėmusi iššūkį vadovauti leidyklai, Monika Gimbutaitė sako: „Lapas“ per septynerius gyvavimo metus spėjo nuveikti labai daug – išmokė skaityti apie architektūrą, nebijoti knygomis virtusių tyrimų ir atrasti kitokią grožinę literatūrą. Atrodo, leidykla galėtų ir toliau eiti sunkiai praminta, tačiau jau sava vaga. Vis dėlto panašu, kad kelias be naujų iššūkių – ne „Lapo“ kelias. Todėl ateinu į šią poziciją žavėdamasi komandos ambicija į viską – net į pačią leidyklą – siūlyti kitokią perspektyvą, ir tikiuosi, kad tų perspektyvų drauge atrasime dar daugiau.“

Monika Gimbutaitė 2016–2020 m. buvo portalo „15min“ kultūros redaktorė, prieš tai trejus metus dirbo Europos šalių kino forumo „Scanorama“ programos sudarytoja ir koordinatore. Ji yra įgijusi dailėtyros bakalauro (Vilniaus dailės akademija) laipsnį, magistrantūros studijas baigė Tarptautinių santykių ir politikos mokslų institute, Politikos ir medijų programoje.

2020 m. leidyklos „Lapas“ komanda gerokai išaugo ir sėkmingai tęsė ilgus metus kurtus projektus – naujais leidiniais pildytos architektūros gidų ir „Architekstų“ serijos, atvertos durys verstinės grožinės literatūros link. Buvo imtasi ir naujų iniciatyvų – ieškodama naujų būdų pasiekti skaitytojus, pirmojo karantino metu komanda atnaujino elektroninį knygyną, o sparčiai keičiantis skaitytojų įpročiams šiuo metu dirbama su literatūros skaitmenizacijos projektais, stiprinama leidyklos redakcija, leisianti kuruoti daugiau turinio ateityje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis