Kompaktinę plokštelę „All My Friends Are Here“ Arifas Mardinas vadino savo gyvenimo darbu. Šio albumo žymusis prodiuseris ėmėsi 2005 m., kai jam buvo nustatytas kasos vėžys. Paskutinio savo gyvenimo darbo įrašams A.Mardinas užsimojo sukviesti daugybę savo globotų ir globojamų žvaigždžių. Ir kas žino, kokį formatą būtų pasiekęs šis projektas, jei ne A.Mardino mirtis. 13 kūrinių kompaktinę plokštelę praėjus ketveriems metams po A. Mardino mirties baigė ir išleido jo sūnus Joe Mardinas.
Prodiuseris – žmogus, be kurio šiuolaikiniame muzikos pasaulyje būtų išties sudėtinga. Jis irgi kūrėjas, tačiau dažniausiai liekantis garsenybių šešėlyje. Paprastai prodiuseriai nė nesiekia įsiamžinti – juos garsina drauge su globojamais menininkais sukuriami produktai.
Tačiau muzikos istorija mena ir iškelia ją perrašiusių prodiuserių vardus. Tokius, kaip Normanas Granzas, atvedęs džiazą į filharmonijos sales, ar tokius, kaip A. Mardinas, atvedęs savo globojamus kūrėjus iki aukščiausių apdovanojimų.
A.Mardinas vadinamas geriausiu pastarųjų penkių dešimtmečių prodiuseriu. Jo stilistinių interesų laukas buvo išties platus – nuo disko ir kantri muzikos iki soulo ir džiazo. Legendinis prodiuseris per savo bemaž penkis dešimtmečius trukusią karjerą dirbo su gausybe muzikų, tarp kurių George’as Bensonas, Al di Meola, Aretha Franklin, Philas Collinsas, Barbara Streisand, Diana Ross, Bette Midler, Roberta Flack, Davidas Bowie, Ringo Staras, grupės „The Bee Gees“, „Queen“, „Manhattan Transfer“, „Modern Jazz Quartet“. Jis dalyvavo daugiau nei 40 auksinių ir platininių albumų gimime.
A. Mardinas – 12 „Grammy“ laureatas. Pirmuoju „Auksiniu gramofonu“, kaip prodiuseris, jis buvo įvertintas dar 1976-aisiais, 18-oje „Grammy“ teikimo ceremonijoje. Po poros metų „Auksinį gramofoną“ pelnė jo prodiusuotas grupės „The Bee Gees“ albumas „Saturday Night“. Viena pirmųjų į triumfą atvestų A. Mardino dainininkių buvo dabar jau 10 „Grammy“ laureatė Chaka Khan.
Ch.Khan buvo viena pirmųjų vokalo žvaigždžių, prie kurių triumfo prisidėjo A.Mardinas. Paskutinius „Grammy“ prodiuseriui atnešė darbai džiazo srityje – Norah Jones ir Dianos Reeves albumai.
Džiazas nuo jaunystės buvo A.Mardino aistra. Turkijoje gimęs būsimasis prodiuseris augo klausydamasis Bingo Crosby ir Glenno Millerio. Jis studijavo ekonomiką gimtajame Stambule bei Londone ir atrodė, kad muzika ir liks tik didžiulis jo pomėgis. Greta studijų, jis laisvalaikiu užsiiminėjo aranžuote. Nors ir savamokslis, A. Mardinas pasiekė tokių rezultatų, kad galiausiai aranžuotės jam atvėrė kelią į Berklį. 1958 m. jis tapo pirmuoju „Quincy Joneso“ stipendininku Berklio muzikos koledže Bostone, kur liko dėstytojauti ir tapo šios mokslo įstaigos garbės daktaru.
1963 m. A.Mardinas pradėjo dirbti „Atlantic Records“ leidykloje asistentu, vėliau studijos vadybininku, prodiuseriu ir aranžuotoju. Jam prireikė vos šešerių metų, kad pakiltų iki „Atlantic Records“ viceprezidento. Juo išbuvo iki 2001 m.
Tarp daugybės žvaigždžių, kurias į triumfą atvedė A.Mardinas, neabejotinai išsiskiria dainininkė ir pianistė N. Jones. Jos istorija šiandieniniame muzikos pasaulyje tarsi įkūnijo pasaką apie Pelenę. Niekam nežinoma mergaičiukė atvyksta į didelį miestą, pačioje garsiausioje studijoje įrašo ir išleidžia debiutinį albumą. Ir vieną gražų rytą prabunda kaip ryškiausia žvaigždė. Sutikite, skamba beveik neįtikėtinai. Tačiau tai – gryniausia tiesa.
Drauge su A.Mardinu įrašytas debiutinis 23 metų vokalistės ir pianistės albumas „Come Away With Me“ triumfavo „Grammy“ ceremonijoje – susišlavė rekordinį statulėlių skaičių (net aštuonis „Auksinius gramofonus“, tarp jų – ir metų albumo ir geriausio metų įrašo). N. Jones tąsyk pelnė Geriausio naujo artisto „Grammy“, Metų prodiuserio statulėle buvo apdovanotas ir A.Mardinas, nustebinęs įžvalgumu, atradęs ir į triumfą atvedęs ne tik iki tol niekam nežinomą vokalistę, bet ir mažai girdėtus jos grupės muzikantus.
Įžvalgusis prodiuseris, regis, buvo suradęs sėkmės formulę. „Reikia suderinti šiandienos pojūtį ir meilę gražiai praeičiai. Reikia vertinti muzikos istoriją, iš kurios galima pasisemti tiek daug gero! Ir tai visiškai nereiškia, kad aš esu sentimentalus ir gyvenu praeitimi“, – sakė A.Mardinas. Šiuos žodžius patvirtintų daugybė jo globotų kūrėjų, tarp kurių – ir jauna australų dainininkė bei kontrabosininkė Nicki Parrot.
Plokštelėje „All My Friends Are Here“, suvienyti vienos idėjos, dalyvauja įvairių krypčių kartų kūrėjai. Greta džiazo divų baladžių čia skamba ir išskirtinė ilgaamžio A.Mardino bičiulio, universalaus dainininko, dainų kūrėjo, pianisto, gitaristo ir aktoriaus Dr. Johno daina. „Chez Twang’s“, kurioje universalusis Dr. Johnas plaka spalvingą stilistinį kokteiliuką, į jį įmaišydamas ir Naujojo Orleano orkestrų, ir regtaimų, ir atonalios muzikos, ir dar begalę kitų ingredientų.
Beje, „Willie’s After Hours (Lonestar Blues)“ fortepijonu skambina pats A. Mardinas, o jo melodiją apipina įstabus Willie Nelsono gitaros solo.