Gal būtent todėl nenuostabu, jog trečiasis šio atlikėjo albumas pavadintas „Extended Circle“ (liet. „Išsiplėtęs ratas“). Reikšmių amplitudė, apie kurią jis kalba, išaugusi iki aukščiausių taškų: pradedant vis gausėjančiu muzikantų, grojančių kartu, būriu, ir baigiant vis profesionalesnėmis natų variacijomis, rašo allaboutjazz.com.
Tačiau svarbiausia, jog būtent albumas „Extended Circle“ įrodo, kaip introspektyviai ir apgalvotai T.Gustavsenas vystė savo muziką: pernelyg nesiplėsdamas į skirtingus skambesius jis mums parodo, kiek daug galima atrasti apgalvotai analizuojant pakankamai siaurą kontekstą. Pianisto įrašų nesupainiosime su niekuo kitu, tačiau įdomiausia, jog jie vis viena lieka stebinantys ir nenuspėjami. T.Gustavsenas savo muzika apima tikrai platų spektrą: nuo tradicinių norvegiškų natų ir romantiškojo klasicizmo iki švelniausių gospelo skambesių, sumaišytų su Karibų muzika ir Naujojo Orleano džiazu.
Bemaž visas į albumą įtrauktas T.Gustavseno kompozicijas lengvai galima prilyginti dainoms dėl jų laisvai siūbuojančios melodijos (geriausias to pavyzdys – kūriniai „Staying There“ ir „Devotion“). Nepaisant to, jog pianistas visada pirmenybę teikia lėtam ritmui, vienas iš kūrinių – Norvegijos himno „Eg Veit I Himmerik El Borg“ interpretacija – meistriškai skambant minkštiems Jarle'ės Vespestado būgnų dūžiams užgniaužia kvapą visas penkias minutes.
Perklausius visą „Extended Circle“ aplanko užtikrinta ramybė. Neverta net pagalvoti, jog T.Gustavsenas užmigs ant laurų ir praras savo sakralią kantrybę kuriant muziką ir analizuojant naujas prasmes. Besiplečianti visos ketveriukės kompetencija ir puikus susigrojimas tiesiog pražysta paskutiniame jų albume.
Tord Gustavsen Quartet albumą „Extended Circle“ galite įsigyti "Rūdninkų knygyne".