A.Savranenko gimė mažame Ukrainos miestelyje 1991-aisiais, kai žlugo Sovietų Sąjunga ir Ukraina tapo nepriklausoma. Deja, didžiausios Europos valstybės (jei neskaitysime tarp Europos ir Azijos besiblaškančios Rusijos) kelias nėra toks tiesus kaip, tarkime, Lietuvos ir ji iki šiol murkdosi korupcijoje. Kita vertus, nestabili, o kartais net beviltiška politinė padėtis dažnai įskelia ryškias ir karštas kultūrines žiežirbas, kokių vis sunkiau rasti tarp pilkų ir atvėsusių Vakarų repo pelenų. Viena tokių žiežirbų – alyona alyona. Praėjusį spalį paskelbusi pirmąjį savo vaizdo klipą „Рибки“ („Žuvytės“), pavasarį mergina jau buvo nominuota Ukrainos popmuzikos apdovanojimuose „Yuna–2019“ kaip geriausia hiphopo atlikėja.
Klipe „Залишаю свій дім“ („Palieku savo namus“) atlikėja dar filmavosi su savo tėvais (ventiliacijos sistemų derintoju bei cerkvės apeigų organizatore) ir važinėjosi motociklo lopšyje gimtosios Baryševkos gatvėmis, o naujesniame „Пушка“ jau repuoja milijoninio Berlyno gatvėse. Taip pat vadinasi ir balandį išleistas debiutinis albumas. Vieni pagrindinių šio įrašo leitmotyvų: nebijok būti kitoks nei visi ir susitaikyk su savo vidiniu vaiku. Beje, originalų „Žuvyčių“ ritmą Aliona rado internete, tačiau iki šiol nepavyko susisiekti su jo kūrėju, todėl albume skamba kiek kitokia versija.
Hiphopo žurnalo „The Flow“ nuomone, alyona alyona – ir tradicijų saugotoja, ir jų laužytoja viename asmenyje: „Iš vienos pusės ji dirba su folko ornamentu, primindama iš gogoliškų pasakojimų nužengusį ukrainietiškos kazokės stereotipą. (...) Iš kitos pusės, ji vengia būtent tokio drovumo. Daina „Падло“ – šiuo metu pats madingiausias skambesys su El-P stiliaus industriniu loop'u. Tai, kaip ji egzistuoja šių dviejų materijų susidūrime ir kaip lengvai pereina iš vieno būvio į kitą – viena nuostabiausių šio albumo savybių.“
Vaikystę Aliona praleido klausydamasi įvairios muzikos nuo „Depeche Mode“ iki „Scorpions“, tačiau jos gyvenimą pakeitė legendinis Coolio „Gangsta’s Paradise”. Po kelių metų tėvas iš užsienio jai parvežė Eminem’o „The Eminem Show“. Tai išgirdusi paauglė pradėjo rašyti savo rimus.
Baigusi pedagoginį universitetą, Aliona įsidarbino vaikų darželyje Ukrainos provincijoje ir dirbo už maždaug 120 eurų per mėnesį. Aliona nuolat pažymi, kad vaikų darželiui, kuriame ji dirbo, reikia paramos, tačiau, šie prašymai iš interviu dažniausiai iškerpami. Prieš tai mergina, dėl savo išvaizdos patyrusi daug patyčių mokykloje, dirbo kasininke parduotuvėje, pardavinėjo kosmetiką turguje, atliko psichologo praktiką – susidūrė su narkomano ir vienišos motinos gyvenimo realybe ir neviltimi. Laisvalaikiu Aliona toliau kūrė repo istorijas. Galbūt pietų miegui vaikų darželyje jos nelabai tiko, tačiau galima neabejoti, kad kartais auklėtoja pralinksmindavo darželinukus savo rimuota poezija.
Alyona alyona nėra naujokė hiphopo scenoje, internete galima rasti net 10-ies metų senumo bandymų – pirmasis jos kūrinys „Жіночий удар по стереотипам“ („Moteriškas smūgis į stereotipus“ sukurtas dar 2009-aisiais, kai ji dar vadinosi Al.kaida. Alionos kambaryje kabo užrašas: „Valandą per dieną skiriu repui“. Anot atlikėjos, repas – tarsi realybės knyga: „Repas yra apie tai, kas mane supa, apie žmones, apie tai, kas dabar vyksta.“
Įtakingas Rusijos interneto portalas „Meduza“ vaizdo klipą „Відчиняй“ įtraukė tarp geriausių metų pabaigos kūrinių ir pažymėjo, kad Aliona „skaito repą geriau nei dauguma Rusijos (ir Ukrainos) MC. Vaizdas, žinoma, irgi turi reikšmės: ir atlikėjos charizma, ir jos saviironija, ir apsileidusi postsovietinė provincija, tačiau visa tai tėra priedai – Savranenko skaitymo technika ir mokėjimas elgtis su ukrainiečių kalba yra tokio lygio, kad galima ir nežiūrėti, tik klausytis.“ Beje, pačios Alionos santykis su Rusija principingas – bent jau kol kas ji atsisako koncertuoti šalyje, okupavusioje dalį Ukrainos teritorijos. Kaip sako pati atlikėja, „Kiekvienas mūsų turi savo kelią ir eina juo, kad ir koks jis būtų. Pasitaiko kliūčių, pakilimų ir kritimų, leidžiančių įgauti didžiausios patirties. Ji iš kartos į kartą buvo perduota mūsų protėviams. Dėl savo unikalumo esame tokie, kokie esame.“
Koncertuose atlikėjai padeda MC Elina Varavina, o muzikiniu fonu rūpinasi Kolia „Expert“ Makejevas, kartais ir paskrečuojantis. Pati alyona alyona stengiasi kuo kokybiškiau repuoti ir bendrauti su publika.
Kolegę iš Rytų apšildys retais, bet išskirtiniais išstojimais pagarsėjęs, naujos kartos avangardinio repo atstovas IYE iš Lietuvos. Kaip ir alyona alyona, šio projekto iniciatorius Paulius Janušonis pirmuosius žingsnius žengė „Youtube“. Mažiau nei prieš metus vienas po kito pasirodė IYE vaizdo klipai „Iškreiptu veidu“ ir „Pamečiau“, o netrukus buvo pristatytas ir debiutinis kreivo (t)repo albumas „AJAIAI“ – šviežias skambesys šiek tiek užsistovėjusioje ir sindikatų valdomoje lietuviško repo scenoje. IYE balsas, tekstas ir vaizdas Paulius Janušonis ir muzikos autorius prodiuseris Spurga ieško, ką repo muzikoje dar galima sukurti naujo ir originalaus. Savo kolegomis šiame kelyje jie laiko tokius atlikėjus kaip „Vilniaus Energija“, „Flying Saucer Gang“ ar „Šventinis Bankuchenas“.
Kultūros, meno ir gastronomijos inkubatorius “Platforma” ketvirtadieniais Geležinkelių muziejaus apsuptyje atvirame ore nemokamai pristato progresyvią intriguojančią muziką. Gegužės 23 d. organizuojamas leiblo „Detriti Records” atlikėjų pasirodymas su Sigīta Seyr, „La Punta Bianca“, „Parole e Azioni“, „Molchat Doma“, o mėnesio pabaigoje, gegužės 30-ąją, „Platformoje“ koncertuos duetas iš Rusijos „Aigel“ ir naują albumą „Abundance Supreme“ pristatantys vilniečiai „Without Letters“. Penktadieniais „Platforma“ kviečia į klubo-vagono „Triukšmas“ renginius, o sekmadieniais stoties rajono bendruomenė dalyvauja teminiuose „Turgus 2.0“ – artimiausias skirtas keisčiausiam pasaulio maistui: vabzdžiams, kiaušiniams su embrionais, pūdytai žuviai ir panašiems skanėstams.