Jis skiriamas kultinio lenkų džiazo kūrėjo, pianisto ir kino kompozitoriaus Krzysztofo Komedos (1931–1969) mirties 50-mečiui. Projekto premjera įvyko pernai Lenkijoje, o iš Lietuvos jis keliaus į Slovakiją, Didžiąją Britaniją, Prancūziją, Suomiją ir Vokietiją.
„The 3 Sounds of Komeda“ scenarijaus autoriai ir režisieriai – lenkai Marzena Kopczyńska-Urlich ir Michałas Gawliczas, vaizdo projekcijų kūrėjai – „Precyzja.org“. Vaizdo medžiaga projekte papildo muziką virtualiais Komedos bendražygių, bičiulių ir artimųjų pasakojimais.
Įdomiausia, kad kiekvienoje turo šalyje K.Komedos muziką interpretuos tos šalies atlikėjai, o turą vainikuos K.Komedos festivalis, subursiantis visus dalyvius vienoje vietoje. Bus išleistas ir albumas su turo koncertų įrašais.
Specialiai šia proga vienas iškiliausių Lietuvos džiazo kūrėjų ir klavišininkas, grupių lyderis ir kompozitorius Dainius Pulauskas subūrė naują kolektyvą „Dainius Pulauskas Acoustic Group“, kuriame jis muzikuos su trimitininku Valerijumi Ramoška, saksofonininku Liutauru Janušaičiu, kontrabosininku Armanu Isojanu ir būgnininku Augustu Baronu. Prie jų prisijungs du lenkų vokalistai Łukaszas Lachas ir Emose Uhunmwangho bei britų saksofonininkas Jamesas Mortonas.
Menininkai pasakos scenoje apie Lenkijos nacionalinio džiazo herojaus gyvenimą, muziką ir palikimą, o kartu tarsi vartys ryškiausius lenkų džiazo istorijos puslapius.
Projekto pavadinimas „The 3 Sounds of Komeda“ („Trys Komedos garsai“) simbolizuoja džiazo legendos komponavimo braižą – jo gebėjimą sukurti įspūdingas melodijas ir kompozicijas vos iš kelių paprastų garsų.
Anot kritikų, teigti, kad K.Komeda buvo talentingas muzikantas tolygu nepasakyti nieko. Daug kam jis – genijus, iki šiol garbinamas tiek jaunų muzikų, tiek jo bičiulių, muzikos ir kino mėgėjų.
K.Komedos gyvenimas ir darbai yra vienas nuostabiausių muzikos istorijos reiškinių. Tikrasis jo vardas buvo Krzysztofas Trzcińskis. Menininkas gimė Poznanėje ir baigė tenykštę medicinos akademiją, o Komeda pasivadino 1956-aisiais, norėdamas nuslėpti nuo kolegų medikų savo aistrą džiazui.
Tais pačiais metais jo sekstetas triumfavo nacionaliniame Sopoto džiazo festivalyje ir užsimezgė visą gyvenimą trukusi jo kūrybinė draugystė su kino režisieriumi Romanu Polanskiu – Komeda sukūrė muziką vienuolikai jo filmų ir būtent jis paragino būsimą garsenybę keliauti į Holivudą su vos 120 dolerių kišenėje.
K.Komeda tapo kultine lenkų šiuolaikinės kultūros figūra kaip lenkų džiazo mokyklos kūrėjas ir dėl savo indėlio į 7-ojo dešimtmečio lenkų kiną. Jis sukūrė garso takelius net 65-iems filmams, tarp jų – tokių kinematografo meistrų kaip Andrzejus Wajda, Jerzy Skolimowskis, Januszas Morgensternas, Jerzy Hoffmanas, Julianas Dziedzina.
1965-aisiais išleistas jo albumas „Astigmatic“ laikomas vienu reikšmingiausių Europos džiaze, nes tapo gaire, žyminčia europietiškos džiazo estetikos atsiradimą, kaip alternatyvą anuomet dominavusiam amerikietiškam džiazui.
Komeda buvo modernaus džiazo pionierius Lenkijoje. Be savo seksteto, jis būrė įvairių sudėčių trio, vadovavo kvartetui ir kvintetui, grojo įvairiuose projektuose su Tomaszu Stańko, Janu „Ptaszyn“ Wróblewskiu, Michału Urbaniaku, nuolat dalyvavo „Jazz Jamboree“ festivalyje, su įvairiais kolektyvais gastroliavo po Europą.
Deja, ankstyva mirtis nutraukė įsibėgėjusią jo karjerą. Parašęs „Lopšinę“ R.Polanskio filmui „Rozmari kūdikis“, jis gavo viliojantį „Paramount“ kino studijos užsakymą, bet jo nespėjo įgyvendinti: Los Andžele stumteltas per vakarėlį, menininkas susitrenkė galvą, buvo parvežtas į Lenkiją, kur nuo patirtos traumos mirė. Jam buvo 38 metai.
Apie K.Komedą bei to meto Lenkijos džiazą koncerto išvakarėse Rūdininkų knygyne pasakos kitas lenkų džiazo autoritetas, žurnalo „Jazz Forum“ ilgametis redaktorius Pawelas Brodowski.
„Komeda Incarnations“ (Lenkija, Lietuva) koncertas festivalyje „Vilnius Jazz“ – spalio 11 d. 19 val. Lietuvos rusų dramos teatre.