2020 10 20

Artėja Edgaro Montvido ir LNSO koncertas – anšlagas ir tiesioginė transliacija

Spalio 24 d. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje (LNF) laukiama koncerto, turėjusio tapti ypatingu 79-ojo koncertų sezono finalu, bet dėl pandemijos ir karantino atidėto rudeniui. Su Modesto Pitrėno diriguojamu Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru (LNSO) koncertuos Edgaras Montvidas. Skambės programa „Simfoninė poema“, skirta E.Montvido kūrybinės veiklos 20-mečiui, praneša LNF.
Edgaras Montvidas
Edgaras Montvidas / Dimitrijaus Matjevev nuotr.

„Šis Nacionalinio simfoninio orkestro koncertas – tikra muzikinė šventė patiems išrankiausiems klausytojams, nes scenoje su LNSO muzikuos Londone reziduojantis, pasaulines operos teatrų scenas pakerėjęs lietuvių tenoras E.Montvidas. Džiaugiamės, kad pavyko šią dėl pandemijos savo metu neįvykusią šventę išsaugoti, ir nekantriai laukiame suskambant muzikų parengtos programos“, – sako LNF generalinė direktorė R.Prusevičienė.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Rūta Prusevičienė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Rūta Prusevičienė

Su LNSO ir M.Pitrėnu rengiamam savo kūrybinės veiklos proginiam vakarui E.Montvidas yra numatęs prancūzų muziką – tai Ernesto Chaussono dainų ciklas „Meilės ir jūros poema“. Kūrinys išsiskiria savo poetiškumu, regis, ne tik žodžiuose, bet ir garsų sąskambiuose išnyra menininką įkvėpę vaizdiniai – subtiliosios alyvos, jūros ir dangaus žydrynė, vėjo plaikstomi krentantys lapai ar mėnesiena, žiedų aromato pritvinkęs oras. Tai simbolistinė kompozicija – garsinėmis ir gamtos vaizdų asociacijomis Chaussonas perteikia žmogaus pasaulį, jo jausmus ir išgyvenimus.

Dimitrijaus Matjevev nuotr./Modestas Pitrėnas
Dimitrijaus Matjevev nuotr./Modestas Pitrėnas

Šį dainų ciklą balsui ir simfoniniam orkestrui Chaussonas pradėjo kurti 1882 m., dar studijuodamas pas garsųjį Césarą Francką. Kūrinio tekstams prancūzų kompozitorius pasirinko jauno to meto poeto, savo bičiulio Maurice’o Bouchoro eiles bei nežinomo poeto eilėraštį. Dainų ciklo apie meilę ir jūrą rašymas užsitęsė iki 1892-ųjų, kūrinį kompozitorius dedikavo Henri Duparcui. Muzikoje pastebimi Lisztui, Wagneriui ar Franckui būdingi medžiagos komponavimo, temų transformavimo bruožai. Kūrinio premjera įvyko 1893 m. vasario 21 d. Briuselyje. Tąkart skambėjo versija balsui ir fortepijonui, prie kurio sėdėjo pats kompozitorius. Po poros mėnesių publikai buvo pristatyta ir spalvinga kūrinio orkestruotė.

Greta subtilios Chaussono muzikos koncerte turėtų nuskambėti ir jo mokytojo Césaro Francko kūrinys – monumentali simfoninė drobė, Simfonija d-moll, kupina dramatizmo ir konfliktų.

Dar pavasarį bilietai į šį E.Montvido, LNSO ir M.Pitrėno koncertą buvo graibstyte graibstomi ir Filharmonijos salės laukė anšlagas. Visi klausytojų anksčiau įsigyti bilietai galioja. Kad publika galėtų salėje susėsti saugiais atstumais, Filharmonija vieną koncertą skaido į du – programa „Simfoninė poema“ spalio 24-ąją skambės 17 ir 19 val. Tiesa, 19 val. koncertas dėl saugos reikalavimų įgyvendinimo gali vėluoti iki 30 min., publikos iš anksto prašoma geranoriško supratimo ir kantrybės. Klausytojai, su kuriais Filharmonijos administracija tiesiogiai susisiekė ir gavo patvirtinimą, atvyks į pirmąjį koncertą, o visi kiti iš anksto įsigijusieji bilietus laukiami 19 val. koncerte.

Atliepiant visų besidominčiųjų šia programa lūkesčius 19 val. (su galimu vėlavimu) koncertą numatoma ne tik įrašyti, bet ir tiesiogiai transliuoti Filharmonijos ir Skaitmeninės koncertų salės feisbuko paskyrose. Koncertą tiesiogiai transliuoti ketina ir LRT „Klasika“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų