2015 02 23

„Dainos teatrui“ – 30 metų, jo kūrėjų idėjos išliko gyvos dešimtmečius

Vytauto Kernagio fondo iniciatyva Vilniaus knygų mugėje pristatytas muzikos rinkinys „Dainos teatrui – 30“ – įrodymas, kad laiką aplenkę kūrėjai ir jų idėjos išlieka gyvos dešimtmečius. Tai Knygų mugės lankytojams patvirtino Dainos teatro kūrėjai Ilona Balsytė, Andrius Kulikauskas, Norvydas Birulis ir Gintaras Tilvytis, pasidalinę prisiminimais apie teatro įkūrėją Vytautą Kernagį ir šį neįprastą scenos žanrą.
Rinkinio „Dainos teatrui - 30“ pristatymo akimirka
Rinkinio „Dainos teatrui - 30“ pristatymo akimirka / Dainiaus Čėplos nuotr.

XX amžiaus 8-tojo dešimtmečio pabaigoje prie Dainos teatro jungėsi būrys muziką mylinčių menininkų: aktorių, estrados solistų, muzikantų. Teatro įkūrėjo V.Kernagio tikslas buvo suburti neįprastą talentų kompaniją, kuri nebūtų kaustoma kūrybos standartų ir laisvai eksperimentuotų scenoje.

„Dainos teatrui galima priskirti daug vardų ir vertinimų – „eksperimentinis“, „paradoksalus“, „pradininkas“. 1985-aisiais muziką, teatrą ir kabaretą pasirodymuose sujungę menininkai buvo pirmieji Lietuvoje, į vieną sceną sugrąžinę dramą, tragediją ir estrados muziką. Iki tol scenoje veikė labai aiškūs pasiskirstymo tarp žanrų principai, o Dainos teatras tapo eksperimentu, sujudinusiu šiuos pamatus“, – sakė Vytauto Kernagio fondo vadovas V.Kernagis.

Dainiaus Čėplos nuotr./Rinkinio „Dainos teatrui - 30“ pristatymo akimirka
Dainiaus Čėplos nuotr./Rinkinio „Dainos teatrui - 30“ pristatymo akimirka

V.Kernagis priduria, kad pats maestro nemėgo sprausti Dainos teatro į jokius rėmus, todėl publiką stebino ir neįprastomis mizanscenomis ar aktorių drabužiais, ir ramiais dainuojamosios poezijos vakarais. Taip jau prieš tris dešimtmečius Dainos teatras būrius savo gerbėjų pamažu ėmė pratinti prie naujų scenos formų ir šiuolaikinio teatro principų, kuomet išsitrina ribos tarp kūrėjų, aktorių ir pačių kūrinių.

„Šios naujovės ir eksperimentai nebuvo lengvi. Dalis publikos buvo pratusi stebėti tradicinius teatro pasirodymus ir vertino Dainos teatrą kaip nepankankamai profesionalų žanrą. Pramogų ieškantys žiūrovai nesuprato, kodėl kabaretą primenančiame pasirodyme nagrinėjami žmogaus tapatybės klausimai, todėl Dainos teatras visuomet buvo grįstas kūrybiniais ieškojimais ir bandymais“, – sako V.Kernagio fondo vadovas.

Dainiaus Čėplos nuotr./Rinkinio „Dainos teatrui - 30“ pristatymo akimirka
Dainiaus Čėplos nuotr./Rinkinio „Dainos teatrui - 30“ pristatymo akimirka

V.Kernagio teigimu, per trisdešimt metų susiformavęs naujas požiūris ir teatro supratimas leidžia iš naujo pažvelgti į Dainos teatrą, kurio temos ir nagrinėjami klausimai išliko aktualūs iki šių dienų. Būtent todėl jubiliejaus proga Vytauto Kernagio fondo inciatyva pristatytas nuo 1986 iki 1989 metų išleistas plokšteles apimantis rinkinys „Dainos teatrui – 30“ padės iš naujo išgirsti laikui nepavaldžius kūrinius.

Dainiaus Čėplos nuotr./Rinkinio „Dainos teatrui - 30“ pristatymo akimirka
Dainiaus Čėplos nuotr./Rinkinio „Dainos teatrui - 30“ pristatymo akimirka

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų