„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Dirigentė Marija Vilija Juodkaitė: „Mėgėjų chorų narių veidai, priešingai nei profesionalų, labiau švytintys“

Lietuvos chorų sąjunga, bendradarbiaudama su 15min rengia pokalbių ciklą „Kodėl choro dirigentas?“ Šiemet, šeši Lietuvos muzikos ir teatro akademijos choro dirigentų specialybės studentai įtraukti į motyvacinę programą, suteikiant galimybę tobulintis dirbant mėgėjų kolektyvuose.
Lietuvos muzikos ir teatro akademijos organizuotas koncertas „Sūnūs ir dukterys“. Diriguoja Marija Vilija Juodkaitė
Lietuvos muzikos ir teatro akademijos organizuotas koncertas „Sūnūs ir dukterys“. Diriguoja Marija Vilija Juodkaitė / Asmeninio albumo nuotr.
Temos: 2 Muzika Choras

Tad kiekviename interviu su jaunaisiais specialybės atstovais tyrinėsime profesijos žavesį, iššūkius, naudą, darbo galimybes ir įtaką visuomenei.

Pirmasis ciklo pokalbis – su LMTA trečio kurso choro dirigavimo studente Marija Vilija Juodkaite. Kalbina interviu ciklo sumanytoja, muzikologė Lukrecija Stonkutė.

– Dėl kokių priežasčių pasirinkai choro dirigavimo studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje?

Šiuo metu mokausi Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA), nes choro dirigavimas yra mano pašaukimas.

– Pažintis su muzikos menu prasidėjo darželio laikais – dainavau ansamblyje, šokau kolektyve. Netrukus mano muzikiniai gebėjimai buvo pastebėti grupės auklėtojos Reginos Alsauskienės, vėliau pastūmėjusios stoti į Šiaulių ,,Juventos“ progimnaziją – bendrojo lavinimo, sykiu neformaliojo švietimo mokyklą. Dainavau mokyklos chore, merginų ansamblyje, aktyviai dalyvavau koncertuose, minėjimuose, konkursuose. Draugystę su muzikos menu tęsiau Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazijoje, choro dirigavimo katedroje, mokytojos Ritos Daukantaitės klasėje. Jos atsidavimas darbui, tikėjimas savo mokiniais, gyvenimiškos pamokos ir supratingumas pakerėjo, tad tvirtai nusprendžiau tapti choro dirigente. Šiuo metu mokausi Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA), nes choro dirigavimas yra mano pašaukimas.

– Kuo nūdieną choro dirigento specialybė svarbi?

– Vadovaujant chorui dirigento vaidmuo yra pagrindinis. Norėčiau pabrėžti žodį ,,vadovaujant“, mat XXI amžiuje, mano nuomone, trūksta lyderių – ryžtingų ir savimi pasitikinčių žmonių. Choro dirigento specialybė šias savybes ugdo ir savotiškai parengia įvairiems gyvenimo atvejams. Sykiu choro dirigentas – ne tik savo srities profesionalas, bet ir asmenybė, gebanti įkvėpti choro narius siekiant bendrų tikslų.

– Kokį vaidmenį choro dirigentas atlieka ne tik Lietuvos chorų bendruomenėje, bet ir plačiojoje visuomenėje?

– Choro dirigentas neabejotinai formuoja visuomenę – skatina muzikinį švietimą, socialinį bendravimą ir solidarumą. Puoselėja aukštą muzikinį lygį, prisideda prie muzikinės kultūros plėtros, puoselėja nacionalinį muzikinį paveldą.

– Kas yra Tavo inspiracijos choro dirigavimo mene? Mokytojai, chorai, o gal chorinės muzikos kompozitoriai, jų kūriniai?

– Mano inspiracijų pagrindą sudaro aplinkiniai žmonės, kompozitoriai, visuomenininkai ir dėstytojai. Ypač gerbiu XIX–XX amžių sandūros, lietuvių kompozitorius amžininkus – Juozą Naujalį, Juozą Gruodį, Mikalojų Konstantiną Čiurlionį ir kt. Tuo tarpu, Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje didžiausias įkvėpimas – choro dirigentas, profesorius Dainius Puišys, globojantis mane kaip dukrą ir dedantis didžiules pastangas profesinėje srityje. Žaviuosi jo žiniomis, pedagoginiu užsidegimu, kūrybine veikla, neišsenkančia kantrybe. Minimi aspektai suteikia vilties bei užsispyrimo eiti savo užsibrėžtu keliu.

– Lietuvos chorų sąjunga įtraukė Tave į choro dirigavimo specialybės studentų motyvacinę programą, suteikdama galimybę tobulinti chormeisterės įgūdžius, įgyti žinių, praktikos, dirbant su Vievio kultūros centro kameriniu choru „Con moto“ (vad. Audronė Stepankevičiūtė). Pasidalink savo įspūdžiais, džiaugsmais ir iššūkiais ruošiant mėgėjų kolektyvą.

Mėgėjų chorų narių veidai, priešingai nei profesionalų, labiau švytintys.

– Dirbant su neprofesionalų kolektyvu privalu apsišarvuoti kantrybe, gebėti mokomąją medžiagą perteikti jiems priimtinu būdu, gausiai diskutuoti. Tačiau buvau maloniai nustebinta, jog atvykus į pirmąją repeticiją išsyk kibome į darbus, o mažo miestelio choro dainininkai, kartu su vadove A.Stepankevičiūte geba sparčiai atlikti suplanuotas užduotis. Nudžiugino ir tai, kad mėgėjų kolektyvas aktyviai organizuoja koncertus, dalyvauja konkursuose, netgi stato operas! Pastebėjau, jog dažnu atveju, mėgėjų chorų narių veidai, priešingai nei profesionalų, labiau švytintys, todėl labai gera dirbti pozityvioje atmosferoje.

– Dažnas LMTA choro dirigavimo studentas svajoja, kad baigę studijas išsyk užims didžiųjų Lietuvos profesionalų chorų, pavyzdžiui, Valstybinio choro „Vilnius“, Kauno valstybinio choro, Šiaulių valstybinio choro „Polifonija“ etc. dirigentų, chormeisterių pareigas. Tačiau realybė kiek kitokia – tenka susidurti su mėgėjų chorais. Apima apmaudas ar džiaugsmas? Kodėl?

– Apima didžiulis džiaugsmas vien dėl to, jog į mėgėjų kolektyvus žmonės ateina dainuoti savu noru: vieni, kad išpildytų savo seną svajonę, kiti, kad prisimintų geras jaunystės dienas, treti – smagiai praleisti laiką. Taip pat didžiulė laimė, mat kitų profesijų atstovus galiu išmokyti chorinio dainavimo meno, drauge su jais leistis į avantiūras ir išeiti iš savo komforto zonos. Apibendrinant situaciją – Lietuvoje neturime daug profesionalių chorų. Didžiąją chorinės muzikos „masę“ sudaro mėgėjų kolektyvai, tad natūralu, kad studentai dažniausiai bus kviečiami dirbti su jais.

– Tavo gimtasis miestas Šiauliai. Kokiomis iniciatyvomis pulsuoja mėgėjų chorai ten? Galbūt pati prisidedi ar ketini prisidėti prie jų veiklų?

– Tikrai neapleidžiu savo miesto chorinės kultūros. Šiuo metu dainuoju Šiaulių kultūros centro kameriniame chore ,,Bičiuliai“ (vad. R.Daukantaitė). Tai maža, bet galinga bendruomenė rengianti koncertus, dainuojanti renginiuose, minėjimuose, bendradarbiaujanti su aplinkiniais miestais ir miesteliais: Kuršėnais, Ginkūnais, Joniškiu ir kt. Kai tik galiu, prisidedu prie choro kūrybinės veiklos, stengiuosi į kolektyvą įnešti naujų spalvų ir jaunatviškos energijos, o jo nariai mane apdovanoja šiluma ir pagarba.

Galiu patvirtinti, kad netgi studijuojant choro dirigavimo specialybę – be darbo neliksite.

– Ko reiktų, idant jauni žmonės drąsiau rinktųsi choro dirigavimo specialybę? Kaip pati juos inspiruotumei?

– Daugumai dvyliktokų ar žemesnių klasių mokiniams, renkantis tolimesnį profesinį kelią kyla klausimai: ar ši specialybė paklausi? Ar susirasiu darbą? Galiu patvirtinti, kad netgi studijuojant choro dirigavimo specialybę – be darbo neliksite. Net ir mažiausiuose Lietuvos miesteliuose reikia dirigentų, chorų vadovų, chormeisterių, taip pat galima burti savo kolektyvą.

Mano nuomone, choro dirigavimas yra viena įdomiausių specialybių muzikos mene. Čia mokomės diriguoti, analizuoti partitūras, groti, lavinti balsą, muzikos istorijos, teorijos. Taip pat studijuojame žmonių psichologiją, idant kolektyvo nariai jaustųsi gerai. Tad būsimiems choro dirigavimo specialybės nariams noriu palinkėti sukaupti ryžtą savyje, nesibodėti išbandyti naujoves ir ieškoti begalinio profesinio džiaugsmo!

– Vienu sakiniu apibūdink choro dirigentą.

– Asmuo, vienijantis žmones bei rankų mostais skleidžiantis muzikinę žinią pasauliui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs