Figaro vaidmuo, kaip rašoma išplatintame pranešime, atlikėją lydi visą kūrybinį gyvenimą. Maestro juokauja, kad galėtų pretenduoti į vyriausio šį vaidmenį atliekančio solisto titulą – paskutinį kartą jis atliktas jam būnant daugiau kaip septyniasdešimties.
Būtent dėl šio vaidmens svarbos atlikėjo 80-mečio jubiliejui pažymėti skirtas koncertas Palangos Kurhauze liepos 19 d. 18 val. ir pavadintas „Figaro šen, Figaro ten“. Jame skambės ištraukos iš G.Rossini operos „Sevilijos kirpėjas“. Renginio vieta taip pat ypatinga – būtent Kurhauze vyko pirmasis E.Kaniavos koncertas.
„Daug apkeliauta pasaulio šalių, daug kur buvo atliktas ir visas vaidmuo, ir atskirai Figaro kavatina. Ją ir dabar atliksiu Palangos Kurhauze. Figaro vaidmuo yra susietas su mano kaip operos dainininko gimimu“, – sako žymus solistas.
Visai neseniai profesorius su savo mokiniais pristatė dar vieną operos „Sevilijos kirpėjas“ versiją. Pasak jo, ryškiausi operos momentai skambės ir koncerte Palangoje.
„Universitete kilo mintis, kad operos studija turėtų būti po teatro stogu. Įvertinęs studentų gebėjimus, nusprendžiau, kad galėtume atlikti „Sevilijos kirpėją“. Spektaklis buvo parodytas Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre, o dabar Palangoje, Kurhauze. Akompanuojant fortepijonui drauge su mokiniais norime pademonstruoti svarbiausias operos ištraukas“, – apie koncerto programą pasakoja atlikėjas.
Klaipėdos muzikiniame teatre jį atlikome originalia italų kalba. Šį vaidmenį dainavau ir lietuviškai, ir itališkai, ir rusiškai.
E.Kaniavai Figaro vaidmuo labai artimas ir brangus, todėl jam ypač svarbu, kokia kalba jis skambės scenoje.
„Klaipėdos muzikiniame teatre jį atlikome originalia italų kalba. Šį vaidmenį dainavau ir lietuviškai, ir itališkai, ir rusiškai. Šiandien dažnai kyla klausimas, ar Lietuvoje opera turėtų skambėti lietuvių ar originalia kalba. Tokį klausimą galėčiau pateikti ir klausytojams, ateisiantiems į Palangos Kurhauzą.“
Per tiek metų scenoje E.Kaniava dainavo net 6 skirtinguose G.Rossinio „Sevilijos kirpėjo“ pastatymuose – vien Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre jų buvo trys, tačiau vaidmuo – nekinta.
„Keičiasi režisūriniai, scenografiniai sprendimai, bet vaidmuo – klasikinis. Žinoma, sceninė praktika turi įtakos – prieš 60 m. vienaip skambėjo, šiandien kitaip, pačiais gražiausiais mano metais gal dar įspūdingesnis atlikimas“, – pasakoja maestro.
Paklaustas, ar teisingi gandai, kad jis – vyriausias šį vaidmenį dainuojantis atlikėjas Lietuvoje, o gal net ir pasaulyje, E.Kaniava pasakojo, jog Figaro vaidmuo – jaunatviškas ir ne daug kas ryžtasi jį atlikti būdami jau brandaus amžiaus.
Aš paskutinį kartą dainuoti Figaro lipau jau būdamas gerokai daugiau kaip septyniasdešimties!
„Būtų nekuklu sakyti, bet galėčiau pretenduoti į rekordų knygą. Šis vaidmuo – jaunatviškas, jaunam dainininkui. Daug puikių dainininkų dainuoja ir iki 80 m., tačiau žmogus sulaukęs 40 m. jau pasirenka vaidmenis pagal savo amžių. O aš paskutinį kartą dainuoti Figaro lipau jau būdamas gerokai virš septyniasdešimties!“ – pasakojo operos solistas.
E.Kaniavą ir Palangą sieja glaudus ryšys. Čia gyvena jis, gyveno ir jo tėvai – čia jie ir palaidoti. Palangos Kurhauze, įvyko ir pirmasis jo koncertas. Ryšys, sako atlikėjas, betarpiškas.
„Daug metų dirbau Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, o kai gavau pasiūlymą dėstyti Klaipėdos universiteto Menų akademijoje, pirmus metus laksčiau tarp Vilniaus ir Klaipėdos. Paskui pavargau ir pasilikau čia. Turiu puikią klasę, įvairių balsų“.
Šiandien E.Kaniavai svarbu jaustis reikalingam – kiekvienas pasiūlymas labai brangus. Tačiau darbo netrūksta, ypač ruošiantis ir ruošiant studentus jubiliejiniam koncertui operos ir baleto teatre.