Nekantriai laukta pasaulinė Philipo Glasso „Perpetulum“ premjera įvyko šį pavasarį Čikagoje, kur prieš keletą mėnesių kompozitoriui buvo įteiktas „Kennedy Center Honor“ apdovanojimas už viso gyvenimo nuopelnus Amerikos kultūrai. Nenuostabu, juk P.Glassas laikomas nacionaliniu JAV turtu – 2015 m. tuometis prezidentas Barackas Obama jį apdovanojo Nacionaliniu meno medaliu („National Medal of Arts“).
Premjera Čikagoje buvo nekantriai laukiama, bilietai buvo visiškai išparduoti gerokai iki koncerto. Publika tikėjosi ir sulaukė ypatingo įvykio iš tikrų muzikos meistrų: lyg ir neįpareigojančią, new age stiliui artimą muziką gebančio rašyti kompozitoriaus, kuris tačiau pateikia išradingų ir nepakartojamų kūrybinių blyksčių, ir GRAMMY apdovanojimą pelniusių puikiųjų atlikėjų, kurių gyvybingumas ir energija užkrečia klausytojus šiapus, ir anapus Atlanto.
Philipo Glasso kūrinys „Perpetulum“, kurio pavadinimas sujungia žodžius „perpetual“ („amžinas, begalinis“) ir „pendulum“ („švytuoklė“), atsirado grupės „Third Coast Percussion“ iniciatyva. Garsiajam kūrėjui jie ryžosi pasiūlyti tai, ko jis iki šiol niekada nebuvo daręs – parašyti kūrinį perkusininkų kvartetui. Paradoksas: nors P.Glassas laikomas minimalizmo muzikos tėvu, jis niekada nebuvo rašęs kūrinių tokiai minimalistiniai sudėčiai kaip perkusijos kvartetas. Vis dėlto po premjeros pasipylusios recenzijos akcentuoja kūrinio sėkmę ir ypatingą džiaugsmingumo jausmą, kurio suteikia ir atlikėjai, šiame kūrinyje „nelinkę į perdėm rimtą savęs pateikimą, tačiau nepaprastai sėkmingai susitapatinę su šia muzika“ (Infodad.com).
„Chicago Tribune“ pristatydama P.Glasso „Perpetulum“ akcentuoja „virtuoziškumą ir ekstravertiškumą“, kompozitoriaus skrupulingumą, išnaudojant kiekvieno instrumento tembrus ir galimybes sukurti žaižaruojantį muzikos audinį, bei atlikėjų stropumą, viską atlikti kuo skaidriau ir aiškiau. Galiausiai dienraščio apžvalgininkas Howardas Reichas konstatuoja, jog „visą šią muziką persmelkė džiaugsmo pojūtis“. Pasak kritiko: „Jums belieka šypsotis viso atlikimo metu. Manau, „Perpetulum“ taps ženkliniu „Third Coast Percussion“ repertuaro kūriniu, kuris anksčiau ar vėliau bus atliekamas perkusijos ansamblių visame pasaulyje.“
GRAMMY apdovanojimą pelnęs perkusininkų kvartetas iš Čikagos „Third Coast Percussion“ gyvuoja jau 15 metų. Ansamblis garsėja savo nepaprastais pasirodymais, kurie vis iš naujo apibrėžia klasikinės muzikos patirtį. „Third Coast Percussion“ sulaukia pagyrų už „elegantiškai įtaigų“ atlikimą („New York Times“), įrašų skambesio „nepaprastą jėgą“ („Washington Post“), klausytojams suteikiamą „įkvepiantį šmaikštumo ir smalsumo derinį“ („Minnesota Star-Tribune“), „ypatingai jautrų skambesio pojūtį, kuris leidžia be pastangų pereiti nuo gyvybingų ritmo sekcijų į giedrą, užburiančią ramybę“ („Gramophone“).
Tarp „Third Coast Percussion“ įrašų – šeši albumai, trys nedidelės apimties EP rinkiniai ir daugybė bendrų įrašų su kitais atlikėjais. 2017 m. ansamblis laimėjo „Grammy“ apdovanojimą Geriausio ansamblio atlikimo kategorijoje už Steve’o Reicho kūrinių perkusijai albumą. Ansamblis ne tik koncertuoja su pripažintomis klasikinės scenos asmenybėmis, bet ir dirba su Franko Lloydo Wrighto fondo architektais, „Hubbard Street Dance Chicago“ trupės šokėjais, o taip pat su „indie“ roko muzikantais, tokiais kaip Devonté Hynesas iš britų grupės „Test Icicles“ (kuris bendradarbiavo ir su „The Chemical Brothers“, „Blondie“ ir kt.), Tyondai Braxtonas iš amerikiečių grupės „Battles“, garsios Čikagos grupės „Wilco“ būgnininkas Glennas Kotche ir kt.
Koncertui Vilniuje „Third Coast Percussion“ ruošia įspūdingą dviejų dalių programą, kurioje greta Philipo Glasso premjeros skambės dar vienas šio legendinio kūrėjo opusas bei Steve’o Reicho, Davido Skidmore’o, Gemmos Peacocke, Augustos Read Thomas ir kitų kompozitorių kūriniai.