Steve’ą Reichą amerikiečių „The New York Times“ vadina „mūsų garsiausiu gyvenančiu kompozitoriumi“ ir vienu iš ryškiausių tarp XX ir XXI a. muzikos kūrėjų. Steve’o Reicho muziką mėgsta tiek klasikos gerbėjai (kurie internete jo muzikos klausosi taip pat dažnai kaip ir J. S. Bacho ar W. A. Mozarto), tiek ir tie, kam labiau prie širdies rokas ar bibopo stilistika. Štai jau beveik 50 metų Steve’as Reichas išlieka neabejotinas Amerikos muzikos kultūros lyderis. O juk jo pirmasis kūrinys, aukštyn kojomis apvertęs naujosios muzikos pasaulį, „Come Out“ sukurtas dar 1966 m.
Anuomet diplomuotas filosofas buvo pasinėręs į eksperimentus San Francisko „Tape Music“ centre ir čia sugalvojo „pasislinkusios fazės“ techniką, kuri jam pelnė ne tik populiarumą, bet ir komercinę sėkmę! Ne vienas S. Reicho pačių populiariausių kūrinių parašyti būtent remiantis šiuo principu (kai vienu metu pradėtos sukti dvi magnetinės juostos „kilpos“ šiek tiek skirtingais greičiais ilgainiui išsiskiria, sukurdamos įdomių efektų). „Pasislinkusios fazės“ tecniką S. Reichas pritaikė vėliau jo vizitine kortele tapusiam kūriniui „Drumming“ (Būgnijimas), kurį sukurti autorių įkvėpė 1970-ųjų kelionė į Ganą ir Afrikos būgnų technikos studijavimas. Arba – 1994 m. kūrinys „Nagoya Marimbas“ (Nagojos marimbos), kur vienas ar du marimbų dūžiai grojami „pasislinkusia faze“.
Šiuos kūrinius Steve’as Reichas anksčiau paprastai atlikdavo tik su savo 1966 m. įkurtu ansambliu „Steve Reich and Musicians“. Mat jo muzika reikalauja stulbinamos ritminės precizikos. Tačiau pastarąjį dešimtmetį jis taip pamėgo charizmatiškuosius vengrus – „Amadindos“ ansamblį, kad su juo susiejo ne tik ilgą kūrybinę draugystę, bet šiam kolektyvui sukūrė ir vieną ryškiausių savo kūrinių – „Mallet Quartet“ (Medinių plaktukų kvartetą, 2009).
Šį kūrinį „Amadinda“ atliks ir Vilniuje – greta kitų populiarių Reicho kompozicijų mušamiesiems, tokių kaip minėtos „Drumming“, „Nagoya Marimbas“, „Clapping Music“ (Plojimo muzika, 1972) ir, žinoma, magiškai skambančių „Six Marimbas“ (Šešios marimbos). Ta proga „Amadinda“ į Vilnių atsiveža įspūdingą savo arsenalą: 6 marimbas, 4 poras bongų, 2 vibrafonus ir daugybę kitų perkusinių instrumentų.
Britų „The Guardian“ ansamblio „Amadinda“ narius pavadino „nuostabiausiais perkusininkais, kokius tik galite girdėti šiapus Balio salos“. Kitaip tariant, jų ritmo pojūtis yra neįtikėtinas. 1984 m. įkurtas ansamblis tiesiogiai bendradarbiavo ne tik su Steve‘u Reichu, bet ir su tokiomis reikšmingomis XX a. muzikos asmenybėmis kaip Johnas Cage’as („Amadinda“ šešiuose CD įrašė visus jo kūrinius mušamiesiems), Bruno Canino, György Ligeti ir kitais. Per 28 savo veiklos metus „Amadinda“ koncertavo 33 kraštuose 4 kontinentuose (po koncerto Lietuvoje šalių skaičius bus jau 34), tokiose salėse kaip Berlyno filharmonijos, Vienos „Konzerthaus“, Karališkoji Alberto salė Londone, Nacionalinė koncertų salėje Taipėjuje (Kinijoje), „Meyerson Symphony Center“ Dalase, Niujorko „Carnegie Hall“ ir kt.
Vilniuje „Amadinda“ koncertuos Šiuolaikinio meno centro Didžiojoje salėje. Jo erdves ansamblis ketina užpildyti ypatingais akustinais virpesiais, vedančiais į nenusakomą muzikinį transą. Steve’o Reicho muzikos ir „Amadindos“ jungtis žada magišką afrikietiškų būgnijimų ritualo ir šamaniškų apeigų seansą. Tai, ką galima patirti tik gyvai, tiesiogiai, betarpiškai.