Pritraukęs daugiau kaip šešis tūkstančius pasekėjų, keturiose „Devilstone’’ scenose pasirodė virš 50 atlikėjų iš Lietuvos ir užsienio. Užgimęs kaip provokuojantis skandalingas stilius, „Devilstone“ per dešimtmetį išsigrynino į įvairiapusį bei stebinantį muzikiniais atradimais festivalį. Dinamišką, sutraukiantį įvairią ir kartu vieningą tūkstantinę publiką.
Veidai ir vardai
Ketvirtadienį festivalį atidariusioje Rytų scenoje visus stebino viena trokštamiausių Kanados grupių „Preoccupations“ – tai Post-punk/noise vyrai iš Kalgario. Anksčiau žinomi kaip Viet Cong. Penktadienį ir šeštadienį veiksmas Rytuose tęsėsi su pankiško belgų roko pažibomis „Brutus“ – 2017-ais debiutinį albumą išleidusiu postroko trejetu.
Bene daugiausia publikos entuziazmo susilaukė danų nihilistai „Iceage“, sužavėję dinamišku, ekspresyviu ir įtraukiančiu pasirodymu. Intensyviai gastroliuojanti grupė gegužę išleido „Beyondless“ – ketvirtąjį albumą, kurį Lietuvos publika išgirdo būtent Anykščiuose. Romantiško negatyvumo prisodrintas rokenrolas, pulsavo Rytų scenoje.
Nugriaudėję švedų maištininkai „Maggot Heart“ abejingų nepaliko. Negatyvaus roko, agresyvaus punk’o ir šalto skambesio pilni – šiandien tai – viena unikaliausių roko scenos grupių su Linnéa Olsson priešaky.
Didžiausia pagrindinė scena – Vakarų – buvo skirta ekstremaliems pasirodymams. Joje groję švedai „Marduk“ – jau antrą kartą džiugino festivalio dalyvius: per 27 gyvavimo metus ši grupė ne tik užsitarnavo juodojo metalo grandų vardą, bet ir tapo fenomenu metalo scenos istorijoje. Tai – vienas įspūdingiausių projektų, kurį gali pasiūlyti sunkioji scena. Skandinaviją užplūdus pirmajai black metalo bangai, švedų gitaristas Morganas Håkanssonas įkūrė grupę, su kuria sugrįžta jau antrus metus – šis reiškinys vertas „Devilstone“ dešimtmečio.
„Devilstone“ organizatoriai kvietė per vieną savaitgalį gyvai išgirsti reikšmingiausius lietuviškos alternatyvos atlikėjus: nuo 2001-ųjų metų gyvuojančius juodojo metalo grandus „Luctus“, jauną Vilniaus post roko/screamo’o trijulę „No real pioneers“, Vilniaus black metal/hardcore/experimental grupę „Erdve“. Taip pat atvyko nebe pirmus metus numylėtinių status nesidalijantys, alternatyvaus roko kūrėjai „BA.“, „Frank fitts“, „Colours of bubbles“ bei „Sraigės efektas“.
Nauja scena
Tik praeitais metais startavusi „Barbablu“ scena užtikrintai grįžo ir šiemet. „Devilstone“ jubiliejuje itin stipriai išsiskleidė jaunatviškesnis festivalio elektroninis fasadas, kurį ir reprezentavo ši scena ir joje grojusios žvaigždės – „Boy Harsher“, „The KVB“, „Die Wilde Jagd“, „First Hate“ bei kiti klubo „Kablys“ atrinkti atlikėjai. Barbablu – eksperimentinė ir jauniausia festivalio erdvė, kuri skiriasi nuo rokenroliškosios Rytų scenos repertuarų ir tamsesnės bei sunkesnės Vakarų scenos ypatybių.
Nekoncertinė programa
„Devilstone“ lankytojams pateikė ne tik muzikos, bet ir meninių spalvų bei išraiškų „Masinės hipnozės“ erdvėje ir pačiame Anykščių miestelyje.
Kaip ir kasmet – festivalio erdvę papuošė jungtinė menininkų darbų paroda. Jos tamsi koncepcija provokavo kaip ir paties festivalio esmė. „Masinės hipnozės“ erdvėje vyko piešimo užsiėmimai, šokio spektakliai, ekstremalūs pasirodymai. Taip pat buvo įkurtos subtilios instaliacijos – siena užrašams su kreidutėmis, vidury pievos pastatytas pianinas.
Vienas svarbiausių „Devilstone“ akcentų šiais metais tapo žymaus ispanų menininko Joano Cornellà paroda, kuri buvo atidaryta Anykščių viešojoje bibliotekoje liepos 13 d. ir nemokamai veiks visa mėnesį – iki rugpjūčio 13 d.
Joanas Cornellà yra gerai žinomas iliustratorius ir komiksų piešėjas, kūryboje demonstruojantis siurrealų juodąjį humorą. Tai buvo ilgai planuotas bendradarbiavimas, dėl kurio festivalio organizatoriai dirbo ne vienerius metus.
Šių metų „Devilstone“ tapo koncertinių bei meninių fenomenų centru, pritraukiančiu tūkstančius lankytojų iš Lietuvos bei užsienio šalių. Keturiose „Devilstone“ scenose pasirodė 33 užsienio ir 20 Lietuvos grupių ir atlikėjų, kurios padėjo įžengti į jubiliejinį „Devilstone“ evoliucijos etapą.
Keturios scenos, gyvos eilės žmonių, ritmiškai skanduojančių už muzikinę vienybę – jei aplankysite Dainuvos slėnį ir 2019-ais, galėsite sužinoti, ką iš tikrųjų reiškia ekstremalus rokenrolas.