Garbė atidaryti „Kaunas Jazz 2011 ruduo“ šiemet patikėta saksofonininko Liutauro Janušaičio ir klavišininko Motiejaus Bazaro duetui. Koncertas vyks 17 val. Lietuvos Respublikos prezidentūroje Kaune.
Vėliau veiksmas persikels į Kauno valstybinę filharmoniją, kurioje 19 val. įvyks gitaristo Pedro Javiero Gonzaleso trio (Ispanija) koncertas ir Ryčio Zemkausko sukurto filmo „Kaunas Jazz 2011 Pavasario balsai“ pristatymas. Vakarinį šėlsmą „Combo“ klube nuo 22 val. valdys vokalo virtuozas iš Didžiosios Britanijos Omaras su grupe.
Vilniuje rudens festivalį uždarys Lietuvos publiką jau žavėjęs džiazo pianistas iš Jamaikos Monty Alexanderis. Šį kartą jis koncertuos su septynių muzikantų kolektyvu „Harlem-Kingston Express“ (Jamaika, JAV).
Jaunieji Lietuvos talentai
Jaunoji Lietuvos muzikantų karta vis drąsiau veržiasi į tarptautinius vandenis – jų vardus galima rasti ir koncertų afišose Londone ar Niujorke, ir garsios muzikos mokyklos studentų sąraše.
Vienas tokiu – saksofonininkas ir klavišininkas L.Janušaitis, pirmasis lietuvis, baigęs studijas prestižiniame Berklio muzikos koledže Bostone, išugdžiusiame šimtus pasaulinio garso muzikantų.
Jau dešimtmetį jis koncertuoja su daugeliu Lietuvos džiazo, popmuzikos, fanko atlikėjų, taip pat su klasikinės muzikos kolektyvais – kvartetu „Collegium“ bei Valstybiniu simfoniniu orkestru. Liutauras ir pats yra subūręs keletą kolektyvų, tarp jų – pirmąjį Baltijos šalyse Lotynų Amerikos muzikos ansamblį „Baltic Salsa Orchestra“.
Studijuodamas Berklio koledže, muzikantas su bendraminčiais iš Brazilijos, JAV ir Japonijos įrašė savo debiutinį albumą, kurį šiemet ketinama išleisti Niujorke.
Antrasis dueto narys – pianistas M.Bazaras – jau gerai pažįstamas „Kaunas Jazz“ publikai. Pernai jaunas muzikantas ją sužavėjo atlikdamas F.Chopino kūrybos programą.
Tarp džiazo ir klasikos nardantis Motiejus – tarptautinių pianistų konkursų laureatas, pasirodantis ir kitų muzikinių žanrų koncertuose.
Universalumu stebinantis gitaristas
Pirmieji trys P.J.Gonzalezo, kuris spalio 22 d. koncertuos Kauno filharmonijoje, albumai vadinasi tiesiog „Guitarra“. Tai šį tą sako apie Barselonos muzikantą, kurį Ispanijos spauda vadina universaliausiu šalies gitaristu.
Savitą gitaros skambesį atradęs muzikantas, kompozitorius, aranžuotojas ir prodiuseris groja flamenko, roko, džiazo, fusion stiliais ir visada sugeba nustebinti.
Aštuonis albumus išleidęs P.J.Gonzalezas išgarsėjo beveik prieš du dešimtmečius – kaip garsios ispanų grupės „El Ultimo de la Fila“ narys.
Su ja išmaišęs Ispaniją ir Ameriką, grupei iširus gitaristas toliau bendradarbiavo su jos lyderiu Manolo Garcia, dainininku Alejandro Sanzu, Joanu Manueliu Serratu ir kitomis ispanų žvaigždėmis.
Italijoje, Vokietijoje, Šveicarijoje koncertavęs gitaristas festivalių scenose ne kartą susitiko su Patu Metheny, Paco de Lucia, Johnu McLaughlinu ir daugybe kitu garsių džiazo gitaristų virtuozų, kurie įvertino jo meistriškumą.
Pastebėjo pats S.Wonderis
„Ei, o kas šis vaikis?“ – karta prieš du dešimtmečius įsijungęs radiją nustėro pats Stevie Wonderis. Jį nustebino jaunas dainininkas iš Didžiosios Britanijos Omaras Lye-Fookas. Vėliau abu dainininkai kartu įrašė dainą.
Muzikalioje šeimoje augęs, paauglystėje trimitu, pianinu ir perkusiniais instrumentais groti mokęsis Omaras Londono klubuose pradėjo garsėti 1990-aisiais. Jau po metu Didžiosios Britanijos populiariausių dainų dvidešimtuke puikavosi jo kūrinys „There's Nothing Like This“ – nuostabaus grožio soulo baladė, iki šiol dažnai skambanti radijo ir televizijos eteriuose.
Nors ir atsispyręs pagundai kepti vieną hitą po kito, Omaras užėmė deramą vietą popmuzikoje. Kiekvienas iš šešių jo albumų – savitas ir nepataikaujantis muzikos madoms. Nė viena jo daina neuždirbo tiek, kiek „There's Nothing Like This“, bet vokalistas to ir nesiekia.
Bendradarbiauti su britu veržiasi garsūs atlikėjai – nuo reperio Commono iki vokalisčių Estelle, Kelle Le Roc ir Angie Stone.
Gastrolėse jį lydi šešių muzikantų grupė, kurioje yra ir pritariančiojo vokalo partijas atliekanti sesuo Samia.
Pusės milijono parduotų albumų pasigirti galintis Omaras dažnai vadinamas britų naujojo soulo judėjimo pradininku.
Džiazo legenda iš Jamaikos
Ką reikia daryti, kai publika rėkia „pakartot“? Kvailas klausimas – žinoma, kartoti. Ir ne vieną sykį. Todėl prieš metus „Kaunas Jazz“ Metų koncerto publiką savo energija pribloškęs Jamaikos pianistas Monty Alexanderis sugrįžta į Vilniaus kongresų namus.
Pernai publiką savo suburto trio pasirodymu nustebinęs veteranas šįkart pristatys dar įspūdingesnį projektą – septynių muzikantų kolektyvą „Harlem – Kingston Express“.
Šiemet 50 metų scenoje sukaktį mininčio Monty kelias į muziką prasidėjo anksti. Būdamas ketverių, jis jau grojo pianinu, keturiolikos – koncertavo klubuose, o sulaukęs dvidešimties – grojo su legendiniu Franku Sinatra.
Monty gyvenimą nulėmė dar vaikystėje pamatyti džiazo grandų Louiso Armstrongo ir Nato Kingo Cole'o koncertai. Nuo tos akimirkos šiai muzikai M.Alexanderis atsidavė visa širdimi.
M.Alexanderio biografijoje – daugybė akimirkų, nuo kurių gali apsisukti galva. Dar profesionalios karjeros pradžioje jam komplimentus žarstė džiazo legendos Milesas Davisas ir Duke'as Ellingtonas.
Šiandien jo diskografijoje – jau per 60 albumų. „Man ir pačiam keista klausytis to įrašo. Ten nutiko kažkas nuostabaus“, – prisipažįsta Monty, kalbėdamas apie 1976-aisiais Šveicarijoje įrašytą savo koncertą, kuris laikomas vienu geriausių visų laikų „gyvo“ skambesio džiazo albumų.