„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2011 12 08

manoMUZIKA.lt: pritrenkiantis vakaras Niujorke su „The Cure“

„The Cure“, viena iš ryškiausių 8-to ir 9-to dešimtmečių alternatyvaus roko grupių, šiandien yra gyva legenda, užauginusi ne vieną melomanų kartą. Aš pats negaliu įsivaizduoti savo gyvenimo be albumo „Disintegration“, vieną šaltą 1996-ųjų sausio naktį kardinaliai pakeitusio mano muzikinį skonį.
„The Cure“ siela Robertas Smithas Niujorko „Beacon Theatre“ salėje
„The Cure“ siela Robertas Smithas Niujorko „Beacon Theatre“ salėje / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Paskutinysis lapkričio savaitgalis Niujorko „Beacon Theatre“ salėje – skirtas nostalgijai, viltims, prisiminimams. Tris naktis iš eilės „The Cure“ ištikimiausiems gerbėjams čia pristatė programą „REFLECTIONS“. Ją sudaro trys pirmieji „The Cure“ albumai – „Three Imaginary Boys“, „Seventeen Seconds“ ir „Faith“ – sugroti gyvai, triuškinančiai, ir taip, kaip „The Cure“ skamba šiandien. Bilietai į šiuos tris ypatingus vakarus buvo išgraibstyti per pirmąsias dešimt pardavimo minučių. Man pavyko gauti bilietą į antrąją naktį – šeštadienį.

„Beacon Theatre“ salė kaip visuomet pasitinka blizgančiu interjeru ir prie įėjimo įsikūrusiu atributikos staleliu. Prie šio tuoj pat išsirikiuoja įvairaus amžiaus, stiliaus ir skonio publika. Čia ryškiausiai ir pasimato „The Cure“ muzikos įvairovė. Nusipirkti „REFLECTIONS“ marškinėlius ar plakatą nori ir apkūnios gotės, ir hipsteriai, ir jaunos moksleivės, ir pagyvenę ilgaplaukiai rokeriai, ir net prieš mane stovėjusi jauna šeima su dviem vaikais (matyt, tėveliai, užsiimantys jaunų melomanų skonio ugdymu).

Jokių apšildymų

Paprastai tipišką roko muzikos koncertą Niujorke apšildo viena ar dvi mažesnio kalibro grupės, o vakaro kaltininkai scenoje, tarsi Pelenės, neužsibūna ilgiau dvyliktos valandos, mat uždelsus reikia mokėti papildomą patalpų nuomos mokestį. Šia neeiline proga „Beacon Theatre“ salėje, nors ir pavėlavę beveik pusvalandį, karaliauja vien „The Cure“.

Nėra jokių apšildančių grupių, o ir muzikantai išsinuomoję „Beacon Theatre“ trims dienoms ir naktims niekur net nesiruošia skubėti ar skubinti kitų. Jie publikai nuoširdžiai atiduoda viską, ką gali, o mes visą vakarą mėgaujamės nostalgija, net ir kai laikrodžio rodyklė pralenkia vidurnaktį.

Vokalistas, gitaristas, dainų autorius ir vienintelis nuolatinis grupės narys Robertas Smithas iki šios dienos išlaikęs nuolatinį savo stilių. Juodi palaidi drabužiai, išsitaršę juodi plaukai, raudonos lūpos, balta oda ir juodai apvestos akys – vis dar Roberto Smitho vizitinė kortelė, nors muzikantas jau seniai nebėra jaunas gražuolis, koks buvo „The Cure“ skrydžio pradžioje.

AFP/Scanpix nuotr./The Cure koncertas Niujorke 2011-ųjų lapkritį
AFP/„Scanpix“ nuotr./„The Cure“ koncertas Niujorke 2011-ųjų lapkritį

Bėgantis laikas daro savo, tad šiandien „The Cure“ siela – pilvotas, o ir jo juodoji ševeliūra nebe tokia puri kaip prieš dešimtmetį. Toks jis ir stoja prieš minią, palydimas gausių plojimų bei savo ištikimų bendražygių – bosisto Simono Gallupo ir būgnininko Jasono Coopero.

„Three Imaginary Boys“

„Ar jūs žinote, ką mes čia šįvakar jums parodysime?“, – klausia Robertas. Jam atsako plojimai.
„Tai va, taip ir maniau, kad nežinote, – nusijuokia jis. – Kai mes, septyniasdešimt devintaisiais pradėjome kartu kurti muziką ir ją įrašinėti, gimė šis albumas pavadinimu „Three Imaginary Boys“.

Plojimus palydi įžanginiai pirmosios dainos „10:15 Saturday Night” akordai. Scenoje jie kol kas tik trys, bet kartu Smithas, Gallupas ir Cooperis groja nepalyginamai geriau, nei trisdešimt metų senumo įraše.

„Three Imaginary Boys”, mano bene mažiausiai klausomas „The Cure“ darbas, šįvakar suskamba šviežiai. Tokios dainos kaip „Fire in Cairo”, „So What” ar „Three Imaginary Boys” tiesiog užgimsta iš naujo. Pirmoji vakaro dalis, dar paskaninta Jimi Hendrixo Experience dainos „Foxy Lady” koveriu, trunka neilgai, mat pirmasis albumas vos pusvalandžio ilgio. „Grįšime po penkių minučių, – pažada muzikantai. – Neišsilakstykite!”

AFP/Scanpix nuotr./The Cure koncertas Niujorke 2011-ųjų lapkritį
„The Cure“ koncertas Niujorke 2011-ųjų lapkritį

„Seventeen Seconds“

Sugrįžta keturiese. Prie trio prisijungia klavišininkas Rogeris O‘Donnellis. „Kai atėjo 80-ieji ir mes pradėjome ruošti naujas dainas – į jas įdėjome daug sielos. Štai albumas „Seventeen Seconds“! – sako Robertas Smithas. „Seventeen Seconds” dainos suskamba raiškiai. Sakiau, kad bėgantis laikas daro savo, bet sendindamas muzikantus jis ryškina jų talentą. Sprendžiant pagal plojimus, ypač laukiami kūriniai – „Play For Today“, „In Your House“, ir, žinoma, niūrusis hitas „A Forest“, kurį ketveriukė tarsi vaizdo klipe atlieka žalios šviesos apsuptyje.

„Faith“

Po dar vienos pertraukėlės Robertas Smithas su kompanija pristato albumą „Faith“. „Šios dainos kurtos labai tamsiu mano gyvenimo laikotarpiu, bet tikiuosi, kad surasite jose šviesos,“ – sako jis. Albumas „Faith“ iš kitų šį vakarą skambančių darbų išsiskiria savo vientisumu. Aštuonios dainos keičia viena kitą, bet panašiau, kad „Faith“ yra vientisas kūrinys, kuriame dainos ir jų pavadinimai labiau atlieka dalinamąją funkciją. „The Cure“ gretas „Faith“ ir viso likusio koncerto metu papildo ligi šiol užkulisiuose besislėpęs Laurence „Lol“ Tolhurstas.

Trys albumai baigti, bet grupė, rodos, tik dabar įsismagina ir net nesiruošia pasididžiuoti ir kažkur pradingti. Kadangi visą vakarą skamba „The Cure“ koncertuose seniai girdėtos dainos, tai bisui skirtos dainos – neeilinės. Grupė sugroja keletą tokių pamirštų b-side‘ų kaip „World War“, „I‘m Cold“ ir „Plastic Passion“, savo senuosius hitus „Boys Don‘t Cry“, „Killing an Arab“, „Jumping Someone Else‘s Train“.

AFP/Scanpix nuotr./The Cure koncertas Niujorke 2011-ųjų lapkritį
AFP/„Scanpix“ nuotr./„The Cure“ koncertas Niujorke 2011-ųjų lapkritį

Antrasis bisas  – „Descent“, „Splintered in the Head“, nuostabioji „Charlote Sometimes“ dėl kažkokių nesuprantamų priežasčių taip ir nepatekusi nei į vieną studijinį albumą. Ir albumo „Pornography“ pažiba – „The Hanging Garden“, šiurpinanti taip, kaip, anot mano vaizduotės, šiurpinti turėtų ritmingas keturių apokalipsės raitelių arklių kanopų bildesys.

Pritrenkiantis finalas

Na, rodos, lyg ir viskas. Jau ir dvylikta valanda nakties atėjo... Bet ne, salė vis dar skendi tamsoje, o „The Cure“ sugrįžta trečiajam, visą pasirodymą karūnavusiam bisui. Iki pat aštuntojo dešimtmečio vidurio „The Cure“ buvo žinomi kaip liūdesio ir nevilties dainiai, bet vėliau jų muzika kartu su grupės sudėtimi pastebimai pasikeitė, o MTV grojaraštis sumirgėjo spalvingais grupės klipais.

Trečiasis bisas užfiksuoja būtent tą grupės raidos akimirką. Skamba „Let‘s Go to Bed“, „The Walk“, „The Lovecats“, linksmoji „The Caterpillar“ ir vienas didžiausių „The Cure“ hitų – „In Between Days“.

VIDEO: The Cure, Let's Go To Bed, Beacon Theatre, New York, NY, November 25, 2011

Dabar „REFLECTIONS“ programa tikrai baigta, o publika, balsingai aptarinėdama koncertą, pradeda skirstytis. Atsitokėju, kad mano burna vis dar praverta iš nuostabos ir susižavėjimo. Vis dar negaliu patikėti, kad ką tik regėjau pusšimtį dainų, kurias atliko beveik originalios sudėties viena svarbiausių man grupių. „The Cure“ – puikus pavyzdys grupės, galinčios išlaikyti savo stilių net tris dešimtis metų, netampant nuobodžiais, pasenusiais ar banaliais. Šis vakaras buvo viena iš tų priežasčių, kodėl laikau „The Cure“ viena iš savo mėgstamiausių grupių.

VIDEO: The Cure - In Between Days

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“