2017 03 20

Muzikinis fenomenas „Swans“: eksperimentinio roko grandai drebino Vilnių

Hipnotizuojantys ritmai, sunkūs instrumentiai perėjimai ir monumentalus skambesys, nuo tamsaus agresyvo iki postrokinių garsų – jau 33 metus gyvuojanti, viena įtakingiausių garsiausio eksmerimentinio roko grupė „Swans“ drebino Vilnių.
Grupės „Swans“ koncertas
Grupės „Swans“ koncertas / Mariaus Morkevičiaus/morkfoto.lt nuotr.

Diriguojama multiinstrumentalisto Michaelo Giros „Swans“ visada išlaikė avangardiškąjį no wave skambesį, į kurį įsiliejo noise rock, post-punk, industrial ir post-rock žanrai. „Swans“ muzika ekstremaliai griežta, tačiau kupina ir melodingų intarpų. Alternatyvios muzikos grandai abejingų nepaliko – kovo 17 dieną jie koncertavo Vilniuje.

Prieš koncertą muzikiniame klube „Legendos“ grupę apšildė „Little Annie“. Postmoderniąja kabareto karaliene tituluojama multimedijos artistė, anksčiau dirbusi su tokiomis grupėmis kaip „Coil“ bei „The Wolfgang Press“, lietuviškajai auditorijai buvo dar nelabai pažįstamas reiškinys. Naująjį albumą pristatanti menininkė pasirodė su „Swans“ nariu Paul Wallfischu.

Prasidėjus koncertui grupė „Swans“ susidūrė su techniniais nesklandumais. Viskam susitvarkius M.Gira tęsė pirmąjį kūrinį. Šiame kūrinyje gedulingos lyrinės natos perėjo į didingą skambesį – grupės nariai, pamažu „augindami“ skambesį, tai pavertė garso banga, nuvilnijusia per klubo sienas ir auditorijos pasąmonę. Klubas „Legendos“ buvo pasirinktas ne atsitiktinai – klubo akustika atitiko grupės savito garso reikalavimus.

Afišuojant ausų kištukų reikiamybę – be jų daugeliui stovint priekyje išsiversti būtų buvę sunku. Garsas neretai viršijo 100 decibelų ribą, tačiau tai neužgožė grupės muzikos.

Anksčiau gupė buvo žymi dėl savo gyvų pasirodymų, po kurių žmonės dėl didžiulio garso netgi susirgdavo, būdavo uždaromos koncertų salės, M.Gira spjaudėsi ant žiūrovų. Dabar, atrodo, grupė aprimo, tačiau jų gyvų pasirodymų intensyvumas ir tvyrantis sunkaus skambesio rūkas neišnyko.

Pernai išleistas 14-asis grupės albumas užsitarnavo svarią vietą grupės diskografijoje – albumas „The Glowing Man“ buvo sutiktas itin palankiai. Šio albumo dainos sudarė didesnę dalį koncerto. „The Glowing Man“ dainos eina prieš tai išleistų muzikinių albumų keliu – religiniai, filosofiniai ir narkotikų įkvėpti tekstai, tamsi nuotaika, šamaniški eksperimentavimai, depresyvūs sąskambiai.

Žemas grupės vokalisto balsas, ekspresyvi rankų gestikuliacija ir muzikinės sienos hipnozės – savo auditoriją užkariavę scenos vilkai įrodė, kad jie yra muzikinio pasaulio fenomenas. Vilniuje grupė sugrojo vos keturias dainas, kurios savo testinumu ir muzikinių perėjimų simfonija peraugo į bene tris valandas trukusį muzikinį pasirodymą. Tarp dainų beveik nedarydama pauzių grupė stipriai veikė žmonių pasąmonę ir jų ausų būgnelius.

Aistringiems muzikos gerbėjams grupės „Swans“ pasirodymas sostinėje įsimins dar ilgam – jie išvydo vieną ryškiausių alternatyviosios scenos grupių, scenoje atlikusią žodžiais neįvardijamą muzikinių triukšmų ir garsinių skulptūrų sintezę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis