Kaip pastebėjo muzikologė Vita Gruodytė, akustinė muzika galėtų atrodyti šiek tiek paraštine G.Sodeikos kūryba, vis tik kompozitorius labiau žinomas kaip muzikos teatrui autorius, įvairių hepeningų organizatorius, Jono Meko vizualiųjų menų centro Vilniuje vadovas. Anot jos, antra autorinė kompaktinė plokštelė verčia suklusti.
Praėjusių metų pabaigoje išleisto albumo įrašuose skamba visas lietuvių šiuolaikinės muzikos atlikėjų žvaigždynas – tarptautinio pripažinimo šiemet sulaukęs šiuolaikinės muzikos ansamblis „Synaesthesis‟ (dirigentas Karolis Variakojis), pianistai Petras Geniušas ir Joris Sodeika, geriausių Lietuvoje styginių kvartetų pajėgos (Čiurlionio, Chordos, ArtVio ir Mettis kvartetai), taip pat violončelininkas Povilas Jacunskas, kontrabosininkas Donatas Bagurskas. Prie plokštelės įrašų dirbo garso režisieriai Aleksandra ir Vilius Kerai.
Jei 2015 m. pasirodęs pirmasis Gintaro Sodeikos CD „Tremors‟ buvo skirtas fortepijoninei kompozitoriaus kūrybai, tai naujojoje plokštelėje instrumentų tembrų spektras kur kas platesnis. Tačiau pats fortepijonas niekur nedingsta. Jo skambesys jungia visus tris čia įrašytus kūrinius. Titulinė kompozicija „Petardos‟, davusi pavadinimą albumui, yra skirta solo pianistui, gebančiam ne tik suvaldyti mašinistinio minimalizmo šuorus, bet ir su fortepijonu elgtis kaip su perkusiniu instrumentu. Šį kūrinį interpretuoja, o kartais gal net improvizuoja P.Geniušas.
Antroji kompozicija dvigubu pavadinimu „Tettigonia perdida‟ arba „DADA Concerto grosso‟ tuo pačiu yra lyg dviguba nuoroda – į garsųjį 1980-ųjų Broniaus Kutavičiaus „Anno cum tettigonia‟ styginių kvartetui ir įrašui, o taip pat į DADA manifestą, kurio paskelbimo šimtmečiui kūrinys ir dedikuojamas. Tai Sodeikai būdingu „akademinio techno‟ stiliumi parašyta muzika, kurią vienu metu atlieka net 4 styginių kvartetai, o taip pat fortepijonas, violončelė ir kontrabosas.
Paskutinė plokštelės kompozicija „DRU KA JA MU DI‟ nuskamba lyg iš spektaklio iškirptas fragmentas, kuriame veikia aštuoni akustiniai instrumentai, du gyvos elektronikos moduliai ir dirigentas. Laisvą, jei ne chaotišką „veikėjų‟ žaidimą garsais palaipsniui užvaldo į visuotinį transą vedantis pulsas.
Kompaktinę plokštelę „Petardos‟ išleido VšĮ „Riturnelė‟, leidinį parėmė Lietuvos kultūros taryba.
Trumpai apie kompozitorių:
Šiemet 60 metų jubiliejų švęsiantis kompozitorius Gintaras Sodeika nuo 1990 m. dirba su Oskaru Koršunovu, sukūrė muziką beveik visiems šio režisieriaus spektakliams. 1999-2003 m. vadovavo Lietuvos kompozitorių sąjungai, vėliau buvo Lietuvos kultūros viceministras, Vilniaus mero kultūros patarėjas. Šiuo metu vadovauja Jono Meko vizualiųjų menų centrui. Kompozitorius yra pelnęs įvairių apdovanojimų tiek už muziką teatrui (1998 m. Šv. Kristoforo apdovanojimas, 2006 m. Auksinis scenos kryžius ir kiti), tiek už akademinę kūrybą (2014 m. Lietuvos kompozitorių sąjungos premija už Koncertą fortepijonui).