Tai antras specialus festivalio „Gaida“ projektas Johno Cage’o 100-mečiui.
Vienam vakarui didžioji Filharmonijos scena virs jaukiu kambariu, kuriame įsikurs ir apsigyvens atlikėjai – aksominio tembro mecosopranas Ieva Prudnikovaitė, smuikininkas Artūras Šilalė, perkusininkas Tomas Kulikauskas ir poetas, JAV bei Lietuvos pilietis Kerry Shawn Keys. Žinoma, tarp jų bus ir Vladimiras Tarasovas drauge su Petru Geniušu: kas geriau galėtų Lietuvoje pristatyti bene didžiausio XX a. muzikos išdaigininko Johno Cage’o kūrybą, jei ne legendinio GTČ trio narys ir fortepijono filosofas?
Todėl galbūt „Cage Link“ bus veikiau panašus į spektaklį, o gal tiesiog tai bus „keidžiškos realybės šou“. Skambės bene visi labiausiai išgarsėję paradoksus mėgusio J. Cage’o kūriniai – pradedant garsiuoju opusu „4'33"“, reiškiančiu keturias minutes ir trisdešimt tris sekundes skambančios tylos (tačiau, ar absoliuti tyla įmanoma?), ir baigiant tokiais kūriniais kaip „Living Room Music“ (Svetainės muzika, 1940), kuriame kompozitorius nurodė šnekučiuotis ir groti „bet kuriais namų ūkyje naudojamais daiktais arba interjero elementais“ – žurnalais, staliukais, „storomis knygomis“, grindimis, langų rėmais – visi jie turi virsti mušamaisiais instrumentais.
Nuskambės ir žymiuose Cathy Berberian rečitaliuose išgarsinta J. Cage’o daina „The Wonderful Widow of Eighteen Springs“ (Nuostabi ašnuoniolikos pavasarių našlė, 1942) balsui ir... uždarytam fortepijonui bei uždarytai perkusijai. Šią miniatiūrą kaip ir dainą „A Flower“ (Gėlė, 1950) atliks Ieva Prudnikovaitė, pritariant V. Tarasovui ir P. Geniušui.
Tarp šių ir kitų naujosios muzikos klasika tapusių J. Cage’o kūrinių, parašytų penktajame ir šeštajame praeito amžiaus dešimtmetyje, nuskambės ir paskyrimai šiai legendinei XX a. figūrai – Kerry Shawn Keyso „Koncertas Cage’ui“ (2011) ir V. Tarasovo „Laikrodžių parduotuvė naktį“ (2012). Tai antroji jo ciklo „Mechanizmo interjeras“ dalis. V. Tarasovas: „Scenoje atsiras preparuotas fortepijonas, primenantis man Johno Cage’o ketvirtojo dešimtmečio „Šokius“, kai jis matematiškai tiksliai išskaičiavo poliritminį judesį ir pavertė fortepijoną nuostabiu perkusijos instrumentu.“
Visai neseniai Vladimiras Tarasovas – pasaulyje garsus perkusininkas, audiovizualinių projektų autorius ir „Lithuanian Art Orchestra“ įkūrėjas – buvo apdovanotas premija „Už nuopelnus Lietuvos džiazo kultūrai“. V. Tarasovas yra ne kartą minėjęs, kad J. Cage’o kūrybos principai – nestandartinis mąstymas, žaidimas aplinkos garsais ir nemuzikiniais daiktais – ypač artimas tiek jo, tiek kadaise gyvavusio Ganelino-Tarasovo-Čekasino trio estetikai.
Taigi, laikas Cage’o paslaptis atskleisti!
Beje, prieš koncertą Filharmonijoje, kurio pradžia 19 val., ŠMC skaitykloje 16 val. apie Johną Cage’ą (1912–1992) rengiama paskaita, kurią ves menotyrininkas ir garso menininkas Tautvydas Bajarkevičius.