Vieną jų, Nate‘ą Wooley, Lietuvos publika jau pažįsta, o su kitu – P. Evansu, muzikos mylėtojai galės susitikti jau vasario 5-ąją. Improvizacinės ir džiazo muzikos koncertus organizuojančios „Improdimensijos“ komandos kvietimu į mūsų šalį pirmą kartą atvykstantis trimito genijus koncertuos puikia akustika ir betarpiškumu tarp muzikanto ir klausytojų pasižyminčioje „MAMA Studios“ įrašų studijoje.
Melomanų laukia dviejų dalių koncertas. Pirmojoje dalyje P. Evansas pristatys solo programą, o antrojoje – svečias iš JAV pasirodys su Lietuvos publikai puikiai žinomais muzikantais – saksofonininku Liudu Mockūnu ir būgnininku iš Norvegijos Håkonu Berre.
P. Evansas prestižinės Oberlino muzikos konservatorijos, kurioje kadaise kaip kviestinis profesorius paskaitas skaitė net Igoris Stravinskis, auklėtinis. Baigus studijas, Peterio kelias pakrypo į kultūros kupiną Niujorką. Jokių pažinčių milžiniškame megapolyje neturėjęs jaunas muzikantas tebuvo vienas iš šimtų tūkstančių kitų, svajojusių įsitvirtinti šio miesto muzikiniame gyvenime ir išplaukti į pasaulinius vandenis. Jis lankydavosi Bruklino kavinukėse, prisėsdavo jose ir grodavo kol vieną dieną jį pastebėjo garsus JAV trimitininkas ir kompozitorius Dave‘as Douglasas. Pastarasis pakvietė P. Evansą į „New Trumpet Music“ festivalį. Po kelerių metų, trimito virtuozas tapo viena žymiausių Niujorko scenos asmenybių.
Kartu su buvusiu kurso draugu iš Oberlino laikų Matthew Elliottu, Peteris įkūrė kvartetą „Mostly Other People Do the Killing“. 2009 m. prestižinio žurnalo „Downbeat“ organizuojamoje muzikos kritikų apklausoje šis kvartetas nuskynė laurus „Rising Star Ensemble“ kategorijoje. Nauji „Mostly Other People Do the Killing“ leidiniai nuolatos šmėžuoja geriausiųjų metų muzikos leidinių sąrašuose.
P. Evansas taip pat yra avangardinio džiazo kolektyvų „Pulverize the Sound“, „Rocket Science“, „Evan Parker Electro-Acoustic Ensemble“ ir kt. narys. Kaip lyderis reiškiasi paties iniciatyva suburtame kvartete bei kvintete, taip pat „Zebulon“ trio gretose.
Laisvasis džiazas ir improvizacinė muzika nėra vienintelis P. Evanso raiškos laukas. Jis itin artimai bendradarbiauja su muzikantais bei kompozitoriais, dirbančiais šiuolaikinės akademinės muzikos baruose. P. Evansą galima išvysti grojantį pasaulinį pripažinimą pelniusių „International Contemporary Ensemble“ ar „Wet Ink Ensemble“ kolektyvų sudėtyje.
Skrupulingai įvaldytos tradicinės technikos ir naujų garso išgavimo būdų paieškos iškėlė P. Evansą ant pasaulio improvizacinės muzikos pjedestalo. Išimdamas pūstuką ar žaisdamas su vožtuvais, P. Evansas išgauna pačius netikėčiausius garsus. Jo rankose trimitas ima skleisti perkusijai ar styginiams instrumentams būdingus garsus, o kartais instrumentas vokalizuojamas ir iš jo taurės pabyra žmogaus aimanas ar šnabždesius primenantys garsai.