„Mūsų operos teatro branduolį sudaro jauni žmonės, jau esantys operinėje rinkoje – vieni baigė mokslus Lietuvoje, kiti grįžo iš studijų užsienyje, bet visi nori kurti Lietuvoje, tik galbūt yra pamiršti ar dar neatrasti, – „Baltijos kamerinio operos teatro“ narius, susirinkusius prie keptuvių, pristatė solistas Jonas Sakalauskas. – Mes ruošiamės kepti blynus, kurie kartais išeina prisvilę, kartais – skanūs, o kartais – labai įdomūs.“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Baltijos kamerinio operos teatro“ nariai |
Jau sausio 24 d., ketvirtadienį, Šv.Kotrynos bažnyčioje „Baltijos kamerinio operos teatro“ nariai pristatys pusę metų vykdyto edukacinio projekto „Vilniaus operos studija 2012“ rezultatus. Koncerte „Jauni balsai“ kartu su Šv.Kristoforo kameriniu orkestru septyni solistai žada atlikti gražiausias operų arijas.
„Baltijos kamerinis operos teatras“ yra alternatyva kitoms operos įstaigoms, kurios yra subsidijuojamos valstybės. Tai graži jaunų žmonių iniciatyva, kurie neverkia ir neemigruoja iš Lietuvos, bet ieško savo nišos“, – solistus gyrė dirigentas Vytautas Lukošius, atsakingas už šio teatro muzikinę veiklą.
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Baltijos kamerinio operos teatro“ nariai bandė neprisvilinti pirmojo blyno |
Kovo mėnesį jaunieji operos entuziastai pristatys neįprastos operos „Faustas“ premjerą, kurią režisuoja Artūras Areima.
„Ruošiamės pastatyti daug naujų operų, kurios bus kitokios, nei mes įpratę matyti, – intrigavo J.Sakalauskas, atkreipęs dėmesį, kad dabar „Baltijos kameriniame operos teatre“ dainuoja tik viena moteris – Julija Karaliūnaitė. – Šioje trupėje mes turime retų aukštų vyriškų balsų, kuriuos žadame išnaudoti būsimuose projektuose. Operos „Faustas“ koncepcija – kad moteriškas partijas atliktų ir vyrai, dainuojantys aukštais balsais. Režisieriaus nuomone, tai bus ir dramaturginis vinis.“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Jonas Sakalauskas ir Algirdas Bagdonavičius |
„Baltijos kamerinio operos teatro“ nariai apgailestavo, kad retais aukštais vyriškais balsais dainuojantys solistai Lietuvoje neturi daug progų pasirodyti – todėl sugalvota kurti projektus, kuriems jie būtų reikalingi ir taip tapti unikaliu teatru.
„Kontratenoru tapau netikėtai – Klaipėdoje vienas dirigentas atrado, kad galiu padainuoti aukštu balsu ir pasiūlė man pagrindinį vaidmenį. Negalėjau atsisakyti. Tai buvo eksperimentas, kuris padrąsino mane eiti toliau šiuo keliu, – pasakojo kontratenoras Algirdas Bagdonavičius. – Aukštesnieji vyrų balsai paklausesni buvo baroko laikais, tačiau šiuose projektuose mes turėsime galimybę pasireikšti ir šiandien.“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Viktoras Gerasimovas |
„Aš mėgstu avantiūras, todėl Margaritos vaidmuo operoje „Faustas“ bus viena jų. Tai didelis iššūkis, nes partija parašyta sopranui, bet kol kas didelių problemų neturiu ir tikiuosi, kad viskas bus gerai“, – šypsojosi aukščiausio vyriško balso – sopranino – savininkas Viktoras Gerasimovas.
Žiūrovus nustebinti naujais muzikiniais projektais besiruošiantys dainininkai tikino, kad sujungę savo jėgas visi kartu jie tampa stipria jėga Lietuvos muzikinėje padangėje.
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Julija Karaliūnaitė |