Rašytojas Justinas Žilinskas Knygų mugę pasitiko ne nauja knyga, o baladžių albumu

Neseniai interneto muzikos klausymosi platformose (Spotify, Youtube, Apple Music ir kt.) pasirodė rašytojo, teisininko Justino Žilinsko kartu su dainininke ir aktore Justina Kaminskaite sukurtas baladžių albumas „Balti marškinėliai“. Darbas prie įrašo užtruko daugiau nei dvejus metus, nors pačios dainos – baladžių ciklas – sukurtas daugiau nei prieš dešimtmetį, rašoma pranešime spaudai.
Viršelis
Viršelis / Asmeninio archyvo nuotr.

„Balti marškinėliai“, matyt, turėjo sulaukti savo laiko“, – sako Justinas, – „tamsaus laiko. Juk šios dainos – apie karą, ilgesį, netektį, siaubą, auką. Albumas – konceptualus: jis pasakoja nuoseklią istoriją, nors kiekviena jo daina yra savarankiška istorija: atsisveikinimo, pabėgėlio, grįžusiojo.

Visos dainos – duetai. Justina čia – mergelė, paukštė, mylimoji, laukiančioji. Aš – bernelis, benamis, užkariautojas. Ji – profesionalė. Aš – bardas. Tad nesitraukiu nuo savęs kaip rašytojo, kaip istorijų pasakotojo. Dainos sukurtos folkloriniu žodynu, stiliumi, bet į jas randa kelią ir modernybė.“

Manto Puidos nuotr./Justina Kaminskaitė ir Justinas Žilinskas
Manto Puidos nuotr./Justina Kaminskaitė ir Justinas Žilinskas

Justina Kaminskaitė, albumo bendraautorė, prisipažįsta: „Baltų marškinėlių“ dainos mane smelkia emociškai. Nors tekstai rašyti Justino, jie kabina kažkokias tiesos stygas, kurios siuva po istorinio identiteto ir man artimų vertybių sluoksnius. Jis kraupiai universalus. Man tai – saga apie kovą išlikti gyvam arba mirti žmogumi“.

Albumą prodiusavo ir aranžavo patyręs akustinės muzikos prodiuseris Germanas Skoris. Jis dirbęs su tokiais atlikėjais kaip „Žalvarinis“, Domantas Razauskas, Marijonas Mikutavičius, „Baltos varnos“ ir kiti. Anot Germano, „Kai tik pradėjome dirbti su albumo medžiaga, prasidėjo karas prieš Ukrainą ir aš buvau pritrenktas tekstų gylio ir tikslumo.

Sukrečia, kai tokie dalykai tampa realybe. Tad mano, kaip įrašo prodiuserio, užduotis buvo sustyguoti, padėti suaranžuoti, pakelti muziką į lyrikos lygį, priduoti jai gylio, sluoksnių, perteikti visą paletę jausmų, bet tuo pačiu neužgožti žodžių ir žinutės, nepamesti tos pradinės folkinės baladės, o garsu pildyti pasakojimą.“

Asmeninio archyvo nuotr./Viršelis
Asmeninio archyvo nuotr./Viršelis

Germanas Skoris taip pat atliko elektrinių gitarų, perkusijos partijas, programavo mušamuosius ir elektroninius instrumentus. Albumo įrašuose dalyvavo daug atlikėjų: Barbora Drąsutytė (fleita), Rugilė Šeštokaitė (smuikas), Ugnius Raugalas (bosinė gitara) ir kiti.

Vieni iš pirmųjų albumo klausytojų profesionalų apie kūrinį atsiliepia palankiai. Dainų autorė ir atlikėja Raminta Naujanytė-Bjelle teigia: „Labai kinematografiškai veikiantis, aiškaus koncepto albumas! Atlikėjų balsai puikiai dera ir aranžuotės neperkrautos, skoningai papildytos. Kai kurios dainos nukelia į senovės Lietuvą, net kyla vaizdiniai.“

Dainų autoriaus ir atlikėjo bei muzikinių radijo laidų vedėjo Domanto Razausko nuomone: „apie muziką, tai – dainuojamoji poezija par excellence, melodiškai, harmoniškai, savo baladiškumu ir liaudies dainų stilizacija gal kiek primenanti Vytauto V. Landsbergio dainų stilistiką“.

Albumas pasirodo tik elektroniniu formatu – tai sąmoningas sprendimas, nes, anot Justino, nesinori dauginti plastiko, kai kompaktinių plokštelių (CD) jau niekas neklauso, o vinilui kol kas per anksti. Tačiau albumas turi ir fizinį viršelį – atviruką, kurį sukūrė dailininkė, žemės meno kūrėja, Greta Kardišiūtė (#GretaKardi). Nugarėlėje esantis QR kodas nukreipia į albumo klausymo galimybes. Būtent toks atvirukas ir buvo dalinamas Knygų mugės metu būsimiems klausytojams ir skaitytojams.

Albumo įrašus iš dalies finansavo LATGA ir AGATA kūrybinių iniciatyvų rėmimo fondai.

Nuoroda į albumo puslapį (įvairios pasiklausymo galimybės).

Nuoroda į Spotify.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis