„June of 44“ priklauso plačiam ir turtingam post-hardcore muzikos spektrui, suvešėjusiam JAV devintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje kaip didžiulės pogrindžio muzikinės punk hardcore kultūros tąsa.
Kitaip tariant, „June of 44“ atstovauja jau kažkelintai nuo milžiniška industrija virtusios originaliosios roko muzikos nutolusių ir gerokai neapibrėžtesnius vandenis pasirinkusių muzikantų kartai.
Jų kūrybos kontekstas – aibė gyvybingų, eksperimentuojančių, kanoninėmis struktūromis nepasitikinčių, poliritmiją, aritmiją ir asonansines dermes propaguojančių grupių. Be to, post-hardcore scenai vienokiu ar kitokiu laipsniu būdingas įvairių muzikos stilių elementų jungimas.
„June of 44“ kūryba labai nevienalytė, skirtinguose albumuose ir kompozicijose išryškinami skirtingų stilių – post-punk, math roko, postroko, avangardinės muzikos, eksperimentinio džiazo, dub arba ambient elektronikos – bruožai ir įtakos.
Debiutinio albumo „Engine Takes to the Water“ (1995 m.) kūriniai ekspresyvūs, sunkūs, skambesys nešvarus, dominuoja slogi nuotaika. Jau pirmojoje kompozicijoje pasitelkiamas visai grupės kūrybai būdingas dainuojamojo vokalo ir deklamuojamų pasažų derinimas.
Vėlesni albumai įvairesni, atsiranda kita nuotaika, daugiau instrumentų, skambesys tampa lengvesnis ir kiek preciziškesnis, nors išlieka – kaip ir dera undergroundui – nenušlifuotas.
Kompozicijų dinamiškumo ir bendros estetikos požiūriu išskirčiau du grupės įrašus: 1998 m. albumą „Four Great Points“ ir 1999 m. Olandijos studijoje gyvai įgrotą ir įrašytą albumą „In the Fishtank 6“.
„Four Great Points“ – geras visaverčio eksperimentinės krypties (bet visgi artimo tradiciniam roko muzikos suvokimui) albumo pavyzdys. Kompozicijos yra iš esmės įprastos trukmės, turi aiškią struktūrą ir yra paremtos motyvų vystymu, o ne hipnotiniu tų pačių akordų progresijų kartojimu.
Didžiausią įspūdį šiame albume palieka tie momentai, kur sąlyginai tradiciška roko muzikos raiška netikėtai supriešinama su labiau netradicinėmis tos raiškos priemonėmis. Pavyzdžiui, spausdinimo mašinėlės garsų, deklamuojamo teksto ir pučiamųjų sąjunga su gitaromis ir būgnais kūrinyje „Air #17“.
Arba vokalo nepataikymai į natą, kurie kaskart eksplikuoja niekuo nemotyvuotą klausytojo norą girdėti tobulą harmoniją.
Tuo tarpu „In the Fishtank 6“ albume vokalas kone apskritai išnyksta ir užleidžia vietą instrumentams. Čia aiškiau girdima elektroninės muzikos įtaka, nors branduolys išlieka gitariniai rifai.
Melodijos nusileidžia į žemesnį registrą, ryškesnį vaidmenį užima bosinė gitara, o foną užpildo garsovaizdžiai. „In the Fishtank 6“ – puikus įrašas atsipalaidavimui ir deramas „June of 44“ atsisveikinimas su muzikine veikla.
„June of 44“ seniai subyrėjo, bet jų kūrybinis palikimas turėjo ir tebeturi įtakos tolesnei post-hardcore ir eksperimentinio roko muzikos raidai JAV.
Linkiu malonių akimirkų klausantis.
„June of 44“ diskografija:
1995 – Engine Takes to the Water LP
1996 – Tropics and Meridians LP
1997 – The Anatomy of Sharks EP
1998 – Four Great Points LP
1999 – Anahata LP
1999 – In the Fishtank 6 LP
„June of 44“ pėdsakai interneto platybėse:
http://www.touchandgorecords.com/bands/band.php?id=48
http://www.myspace.com/giugnodel44