Miestas mieste
Išsiplėtęs per visą Lofto kiemo teritoriją šių metų „Loftas Fest“ lankytojus kvietė į savo sukurtą miestą. Apsilankyti kvietė ne tik penkios muzikos ir meno pasirodymų scenos, tačiau ir įkurta erdvė – kieme savo vietą rado cirkas, kino salė, naktiniai mados šou, barzdaskučiai ir drabužių dizainerių krautuvėlės.
Visą „Loftas Fest“ aplinką jungė Donato Norušio, M4 ir kitų sukurtos skulptūros ir šviesų instaliacijos, tad net ir belaukiant koncertų ar apsilankius maisto alėjoje akį patraukdavo vis nauja instaliacija.
Jau penktąjį kartą surengto festivalio organizatoriai sėkmingai tęsia pažadus ne tik perkelti meną į neįprastas erdves, tačiau ir toliau puoselėti atgimstančio Aukštamiesčio idėją – patekimas į festivalį ir koncertai (išskyrus pagrindinę sceną) buvo nemokami ir atviri visiems svečiams, o šalia nuo pat ryto vyko ir „What’s next in music?“ konferencija.
Lankytojų skaičius išaugdavo jau pasibaigus pagrindiniams koncertams miesto centre – galbūt tai ir nulėmė, jog pagrindiniai festivalio svečiai iš užsienio savo pasirodymus pradėdavo gerokai po vidurnakčio.
Čia paskaitas apie muzikos industriją ir leidybą skaitė Lietuvos ir užsienio ekspertai, o konferenciją užbaigė grupių atsiųstų demo įrašų vertinimas.
Dėl tuo pačiu metu vykstančių Sostinės dienų renginių galima buvo pastebėti, jog lankytojų skaičius išaugdavo jau pasibaigus pagrindiniams koncertams miesto centre – galbūt tai ir nulėmė, jog pagrindiniai festivalio svečiai iš užsienio savo pasirodymus pradėdavo gerokai po vidurnakčio.
Jaunoji atlikėjų karta
Šių metų „Loftas Fest“ lankytojus bandė suvilioti ne tik naujais ir kylančiais Lietuvos ir užsienio atlikėjais, tačiau ir pakviesdami du pasaulio lygio headliner’ius – indie folk grupę iš Didžiosios Britanijos „Daughter“ bei prancūzų techno muzikos atlikėją Gesaffelstein.
Pastarasis surengė vieną trumpiausių pasirodymų Lietuvos scenos istorijoje – nepraėjus dvejoms minutėms nuo koncerto pradžios Gesaffelstein paliko sceną ir daugiau į ją nesugrįžo dėl, anot organizatorių, netinkamos garso ir aparatūros kokybės.
Pasimetę klausytojai sulaukė Viktoro Diawaros atsiprašymo ir situaciją bandžiusio gelbėti Manfredo, tačiau nemaža dalis nusivylusios publikos, laukusios vėluojančio pasirodymo iki trečios valandos, patraukė lauk, o aktyvesni internetinių komentarų meistrai suskubo rašyti įžeidimų kupinus komentarus atlikėjo Facebook paskyroje.
Nors pagrindinio festivalio atlikėjo, apie kurio pasirodymą buvo skelbiama jau nuo gruodžio mėnesio, techninių reikalavimų neišpildymas skamba neįtikėtinai, galima suprasti ir klausytojų nusivylimą – Gesaffelstein pasirinkimas net nebandyti spręsti techninių nesklandumų prieš save turint pilną šokti nusiteikusią publiką kuria nekokį įspūdį.
Belieka pasidžiaugti greita ir profesionalia „Loftas Fest“ organizatorių reakcija – penktadienio bilieto turėtojams buvo leidžiama apsilankyti ir šeštadienio koncertuose arba susigrąžinti bilietus, o į sceną užlipęs ir vėliau socialiniuose tinkluose pakartojęs savo atsiprašymą Viktoras Diawara prisiėmė atsakomybę ir nebandė kaltinti atlikėjo. „Loftas“ gavo skaudžią pamoką, tačiau kitų metų lankytojai gali tikėtis dar didesnio dėmesio įgarsinimui ir pačiai garso kokybei.