„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2017 11 30

Šventes Vilnius City Opera pasitinka su „Samsonu ir Dalila“

Vilnius City Operos (VCO) Kalėdos šiemet ateina anksti – gruodžio 6–10 d. Kongresų rūmuose skambės nuo 1931 m. Lietuvoje nestatyta C.Saint Saënso opera „Samsonas ir Dalila“.
Šventes Vilnius City Opera pasitinka su „Samsonu ir Dalila“
Šventes Vilnius City Opera pasitinka su „Samsonu ir Dalila“ / Vytauto Narkevičiaus nuotr.

Kiekvieno operos teatro repertuaro pasididžiavimu tampantis kūrinys, „bohemiečių“ bus atliktas su didžiausio ryškumo lietuvių solistais, galinčiais „išsprogdinti“ ne vieną pasaulio sceną: Justina Gringyte, Kristian Benedikt ir Kostu Smoriginu. Kartu su kitais solistas, Kauno valstybiniu choru, vadovaujamu P.Bingelio bei Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru, Dalios Ibelhauptaitės ir maestro Gintaro Rinkevičiaus vedama trupė leidžiasi į dar vieną nuotykį.

Vytauto Narkevičiaus nuotr./Šventes Vilnius City Opera pasitinka su „Samsonu ir Dalila“
Vytauto Narkevičiaus nuotr./Šventes Vilnius City Opera pasitinka su „Samsonu ir Dalila“

„Visų pirma, man ši istorija yra politinė: kovos tarp tautų iki nuožmiausio galo, iki susinaikinimo, istorija, paremta skirtingu tikėjimu, tradicijomis ir požiūriu į pasaulį. Čia kovojama dėl skirtybių ir čia nėra jokios moralės, padorumo, – nėra jokių garbingos kovos normų ir yra vienintelis tikslas – laimėti ir sunaikinti kitą negarbingoje, pasalūniškoje ir net, sakyčiau, teroristinėje kovoje“, – pasakoja režisierė Dalia Ibelhauptaitė, teigdama, jog „Samsono ir Dalilos“ istorija iš tiesų yra visiškai šiuolaikinė, pasakojanti tūkstantmečius besitęsiančių kovų tarp dviejų tautų istoriją.

Pasaulyje nuolat vyksta konfliktai, lydimi netolerancijos kitam tikėjimui, žmogui, pamirštant, jog nėra vien juodos ir baltos pusės. Religinių įsitikinimų kova kursto ir „Samsono ir Dalilos“ aistras, o metodai joje – tokie pat, kaip ir šiandien: manipuliacija žmonėmis, jų protu, žiniomis ir tikėjimu, verčiant juos karo įrankiais.

VCO kūrėjai, nuolat ieškantys kūrybiškų išeičių, šį kartą tokiai, amžinai ir konkrečiame laike neįstrigusiai istorijai, pasirinko pritaikyti bei iš pagrindų dekonstruoti „Užburtosios fleitos“ scenografiją bei legendinius J.Statkevičius kostiumus. Praėjus dešimtmečiui ir 29 sėkmingiems operos parodymams, šie sceniniai rūbai buvo pilnai dekonstruoti.

„Tokio detalumo, meistriškumo ir išskirtinumo kostiumai, kuriuos kuria Juozas, yra itin sudėtingi ir brangūs vienetiniai darbai, todėl yra labai svarbu, jog jų gyvenimas būtų ilgalaikis, o kai kuriais atvejais net pereitų kelias „reinkarnacijas“, – dar vasaros pabaigoje vykusiame sezono pristatyme pasakojo režisierė.

Tad kaip visa tai atrodo gyvai? Smalsiems skiriame nuotraukų galeriją, na, o smalsiausiųjų laukia nepakartojami vakarai Kongresų rūmuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų