„Das Kapital“ – tai 2002-aisiais susibūrę trijų šalių – Vokietijos, Danijos ir Prancūzijos – muzikantai: vienu kūrybiškiausių tarptautinės scenos muziku vadinamas, bene dešimtmetį migruojantis tarp Berlyno ir Paryžiaus vokiečių saksofonininkas Danielis Erdmannas, Kopenhagoje gimęs, Paryžiuje gyvenantis gitaristas Hasse Poulsenas bei išradinga raiškos palete garsėjantis prancūzų būgnininkas Edwardas Perraudas.
Jų bendras vardiklis ne tik Paryžius, improvizacinės muzikos raidos kelių paieškos, bet ir nepaprasta kūrybinė energija bei įspūdinga kūrybinių bendražygių galerija. Danielis Erdmannas be darbo su savo grupe „Erdmann 3000“, grojo su Aki Takase, Edu Schulleriu, Johnu Schröderiu, Linda Sharrock, Joachimu Kühnu, Yvesu Robertu, Conny Bauer, Gebhardu Ullmannu, Franku Möbusu, Herbu Robertsonu, Tony Bucku, Axeliu Dörneriu, Johnu Betschu, Rudi Mahallu, Pierre‘u Dörge, Joe Williamsonu, Peteriu Kowaldu, Chrisu Dahlgrenu ir daugeliu kitų džiazo meistrų. Jis taip pat bendradarbiauja su choreografu Joshua Bisset ir kino kūrėjais Nicolas Humbertu bei Martinu Otteriu.
Hasse Poulsenas muzikuoja grupėse „Carta Bianca In Clusone”, „Invisible Correspondance”, „Louis Sclavis Napolis Walls“, „Sound Of Choice”, „Speeq”. Edwardas Perraud žinomas ne tik kaip mušamųjų virtuozas, bet ir kompozitorius bei muzikologas. Jis gilinosi į klasikinę, šiuolaikinę, indų muziką, džiazą bei laisvąją improvizaciją, yra neabejingas alternatyviajam rokui. Būgnininkas įgrojo gausybę įrašų, bendradarbiavo su Paulu Rogersu, Danu Warburtonu, Johnu Butcheriu, Johnu Edwardsu, Johannesu Baueriu, Michel‘iu Portalu, Vincent‘u Courtois, Dauniku Lazro, Jean-Luc Cappozzo, Didier Petit, Camel Zekri, Lucias Recio, Olivier‘iu Benoit, Peteriu Scherru ir kitomis žinomomis Europos bei JAV muzikos asmenybėmis. 2005-aisiais jis įkūrė kompaniją „Quark Records“, kuri leidžia „Das Kapital“ albumus.
Kūrybiška trijulė surado savitą kūrybos nišą – jų kūrybinių inspiracijų ir muzikinių improvizacijų pagrindu tapo XX a. vokiečių kompozitoriaus, dainų kūrėjo Hannso Eislerio muzika.
Hannsas Eisleris – Bertoldo Brechto ir Ernsto Buscho draugas, gerai žinomas kaip nebeegzistuojančios valstybės VDR himno autorius. Sakytum, tokia ideologija puikiai atliepia pasirinktam „marksistiniam“ trio pavadinimui „Das Kapital“. Tačiau nėra taip paprasta. H.Eisleris – unikalus kūrėjas, nukentėjęs nuo trijų centrinių XX amžiaus ideologijų. Jaunam ir labai perspektyviam avangardiniam kompozitoriui H.Eisleriui 4-tame dešimtmetyje teko bėgti iš nacistinės Vokietijos. Apsistojęs Kalifornijoje jis kūrė muziką kinui, tačiau 1948 apkaltintas revoliucine-politine veikla („komunizmo platinimu per savo dainas“), buvo priverstas išvykti iš JAV. Grįžusį į Berlyną H.Eislerį socializmo diktatūra privertė kurti agitacinius-patriotinius himnus.
Nors ir melodinga, dainų kūrėjo H.Eislerio muzika anaiptol nepaprasta, kaip ir jo biografija. „Naujojo dainingumo“ kūrėjas H.Eisleris – Arnoldo Šchoenbergo mokinys, ir, sakoma, vienas talentingiausių. Jis pirmasis pritaikė mokytojo sukurtą dodekafonijos ir serializmo sistemą ir siekė net ir dainas praturtinti moderniomis kūrybinėmis priemonėmis.
Trio Das Kapital akiratyje – visų H.Eislerio kūrybos periodų kūriniai: ankstyvosios avangardinės atonalios kompozicijos, lyriški Holivudo periodo šlageriai bei maršo pobūdžio socialistinio periodo kūriniai. Savitomis jų interpretacijomis kūrybingoji trijulė tiesia tiltą tarp praeities ir šiandienos ir į XXI a. kalbą verčia XX a. vidurio H.Eislerio avangardines, kabaretines, holivudines ir patriotines dainas, suskambančias rafinuotai ir subtiliai, su postmodernistine ironija ir be jokio patoso. Grupė imponuoja šiltu ir šelmišku požiūriu į H.Eislerio kūrybą, šio trio kompozicijoms būdingu įdomiu intymumo, švelnios ironijos ir pašėlusios „free“ džiazo energijos deriniu, natūralia parašytos ir spontaniškos, populiarios ir sudėtingos muzikos sinteze.
Šie bruožai lėmė, kad jau debiutinis, H.Eisleriui skirtas trio albumas „Ballades and Barricades“ (2002) buvo įvertintas Vokietijos įrašų kritikų „Metų prizu“. Pastaraisiais metais „Das Kapital“ groja beveik vien H.Eislerį. Šiam kompozitoriui skirtas ir neseniai pasirodęs antrasis grupės albumas „Conflicts & Conclusions“. Apkeliavę daugybės šalių festivalius ir džiazo klubus, šį sykį „Das Kapital“ kviečia ir Lietuvos džiazo gerbėjus patirti nepamirštamų įspūdžių su istorijos dulkėmis jau beapnešama Hannso Eislerio muzika.
Bilietus platina Bilietų Pasaulis , kaina – nuo 33 Lt.
Daugiau informacijos: www.vilniusjazz.lt