E.Kirlytės laimės parduotuvė: ar galima nusipirkite laimę už savo gyvenimo valandas?

Ar galima nusipirkti laimę? Jei taip, kiek esate pasiryžę už ją sumokėti? Šiais metais pagrindinį „Jaunojo dizainerio prizą“ komunikacijos dizaino kategorijoje laimėjo Eglė Kirlytė su spekuliatyvaus dizaino laimės parduotuve „Jei tik galėčiau“. Joje žmogui siūloma nusipirkti laimės, tačiau už ją reikia susimokėti septyniomis valandomis savo brangaus gyvenimo laiko. Jaunoji dizainerė kviečia įsitikinti pačiam, ar egzistuoja amžinos laimės iliuzija.
Eglė Kirlytė
Eglė Kirlytė / Tomo Kapočiaus nuotr.

Laimė transformuojasi į kančią

Pasaulinę pandemiją ir Lietuvoje tris mėnesius trukusį karantiną studentė Eglei Kirlytei panaudojo, kaip galimybę galutinai suformuluoti ir išgryninti savo baigiamojo darbo temą, pagal kurią sugalvojo projektą „Jei tik galėčiau...“, kuris laimėjo pagrindinį Vilniaus dailės akademijos Dizaino inovacijų centro organizuojamo konkurso „Jaunojo dizainerio prizas“ komunikacijos dizaino kategorijos apdovanojimą. Šis projektas susideda iš vaizdo įrašų trilogijos, kurią papildo spekuliatyvaus dizaino laimės parduotuvė.

VIDEO: Jaunojo dizianerio prizas 2020: Eglės Kirlytės "Jei tik galėčiau" e-parduotuvė

„Mano tikslas buvo atlikti septynių dienų eksperimentą bei pabandyti patvirtinti arba paneigti prielaidą, jog ilgalaikė laimė egzistuoja”. Ji nusprendė išskirti 7 veiklas, kurios jai teikia laimės pojūtį. „Skaičius septyni pasirinktas neatsitiktinai, rėmiausi Biblija bei istorija apie žemės sukūrimą, kuomet šešias dienas Dievas kūrė pasaulį, o septintą ilsėjosi, todėl mes turime nedarbo dieną sekmadienį. Tad skaičius septyni simbolizuoja poilsį bei malonumus”, – teigia jaunoji dizainerė.

Eksperimento eigoje dokumentuotos patirtys bei emocijos privedė prie išvados, kad net ir pati maloniausia veikla po ilgo laiko gali tapti kančia. Pavyzdžiui, po septynių valandų muzikos klausymosi norisi tiesiog tylos, o ir patraukliai skambanti frazė „jei tik galėčiau, norėčiau visą dieną gulėti ir nieko neveikti“ yra labai sunkiai įgyvendinama idėja, kuri tikrai nesuteikia laimės pojūčio.

Laimė – prieš akis

„Nėra blogų patirčių, yra tik skaudžios ar nemalonios, tačiau jos labai naudingos bei reikalingos“, – pasakoja dizainerė E. Kirlytė. Pavyzdžiui, pasaulyje netikėta situacija – pandemija, leido žmonėms į savo gyvenimą pažvelgti kitaip. Nutrauktas skubantis gyvenimo būdas ir rutina leido labiau susitelkti ties savimi, savo mintimis, emocijomis bei įdėmiau pažvelgti į dalykus šalia.

„Mano projektas skirtas visiems žmonėms, kurie vartoja frazę: jei tik galėčiau… Nuoširdžiai tikiu, kad tai didelė visuomenės dalis, kuri svajoja apie amžinos palaimos būseną, tačiau nepastebi, kad galbūt joje gyvena jau dabar”, – svarsto dizainerė.

Pačiai Eglei Kirlytei šis projektas padėjo suvokti, kad viskas, ko troško, yra čia ir dabar. „Aš pati sau įrodžiau, jog visa tai, ko aš troškau ir gavau, man nesuteikė išsvajotos laimės būsenos, tačiau dabar kasdien jaučiuosi laimingesnė”, – teigia autorė.

Tomo Kapočiaus nuotr./Eglė Kirlytė
Tomo Kapočiaus nuotr./Eglė Kirlytė

Nusipirkite laimę adresu

Komunikacijos menas tampa neatsiejama visuomenės dalimi. Dizainerė teigia, jog jai asmeniškai tai yra būdas išreikšti savo idėjas, aktualias mintis bei atkreipti dėmesį į aktualius klausimus. Paklausta, ar projektas galėtų būti naujasis „startupas“, dizainerė atsako, jog savo darbą labiau mato, kaip meninį reiškinį ir savo asmeninių patirčių realizavimą.

Vilniaus dailės akademijos Dizaino inovacijų centro organizuojamame konkurse „Jaunojo dizainerio prizas“ laimėta pirmoji vieta suteikia galimybę atstovauti Lietuvą „Art Directors Club of Europe“ rengiamame konkurse „Europos metų studentas“ Barselonoje. „Laimėjimai visuomet pakelia savivertę, o tai tikriausia ir yra didžiausias laimėjimas man pačiai”, – džiaugiasi dizainerė, kurios spekuliatyvaus dizaino el. parduotuvę galima apžiūrėti čia, o visus geriausius šių metų darbus iki liepos 25 dienos galima pamatyti Vilniaus dailės akademijos parodų salėje „Titanikas“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis