Po E.Mildažytės ir B.Tiškevič pokalbio. Ar tiesa, kad skirtingos kartos nesutaria dėl feminizmo?

„Turime suprasti, kad ne visi visuomenėje gyvena turėdami vienodas vertybines sistemas. Net ir sovietmečiu buvo žmonių, kurių vertybės buvo nukreiptos į žmogaus teises, pavyzdžiui, feminizmą. Tačiau žvelgiant iš platesnės perspektyvos itin svarbu, kokia yra kritinė masė“, – kalbėdama apie feminizmą interviu 15min pažymėjo žmogaus teisių aktyvistė ir humanitarinių mokslų daktarė Margarita Jankauskaitė.
Feminizmas
Feminizmas / Vida Press ir 123RF nuotr.

Diskusijas apie feminizmą žiniasklaidoje ir socialiniuose tinkluose pastarosiomis savaitėmis paskatino laidoje „Svečiuose pas Editą“ vykęs Editos Mildažytės ir Beatos Tiškevič pokalbis. Komentuojant šią laidą neretai buvo keliami klausimai, susiję su pašnekovių amžiaus skirtumu, tuo, kaip skirtingos kartos supranta feminizmą. Mintimis apie interviu dalinosi garsūs visuomenininkai.

15min kalbinta M.Jankauskaitė teigia, kad lūžis įvyksta, kai didžioji dalis visuomenės patiria perėjimą iš išlikimo (materialių) į saviraiškos (postmaterialių) vertybių sistemą: „Todėl šiomis dienomis gali atrodyti, kad jaunoji karta atskleidžia polinkį į pastarąsias vertybes, tačiau tai nereiškia, kad nebesusidursime su jaunomis moterimis, kurios turi kur kas konservatyvesnį požiūrį į feminizmą.“

Ji tikino – vyresnės kartos tikrai nėra mažiau progresyvios nei ateinančios, be to, ši takoskyra gali skambėti amžistiškai (žmonių vertinimas pagal jų amžių). Anot specialistės, vyresniųjų įdirbis žmogaus teisių sferoje padarė didelę įtaką tam, kad jaunesnieji šiandien mąsto apie saviraišką ir yra tolerantiškesni.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis