„Šią premjerą sutinkame su ypatingu jauduliu, nes po gana ilgos pertraukos pristatome mūsų baleto trupės meno vadovo Krzysztofo Pastoro darbą. Jam esame dėkingi už Lietuvos baleto globą ir tam tikrus poslinkius, naujas idėjas, kurias, manau, visuomenė įvertins“, – mintimis dalijosi LNOBT direktorius Gintautas Kėvišas.
Statyti baletą pagal kompozitoriaus Richardo Wagnerio muziką, K.Pastoras pasirinko ne tik dėl to, kad kitais metais pasaulis minės šio kompozitoriaus 200-ąsias gimimo metines.
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Krzysztofas Pastoras |
„Tai – labai didelis spektaklis, kuriame gali dalyvauti visa teatro baleto trupė, šoka vienuolika solistų. Šis pastatymas man suteikė galimybę gerai pažinti Lietuvos šokėjus, išsiaiškinti kiekvieno jų stipriąsias savybes, o ir jie susipažino su manimi, pamatė, kaip aš dirbu, – džiaugėsi choreografas. – Šis baletas, paremtas klasikine šokio technika, tačiau į ją taip pat įpinta ir modernių momentų. Todėl noriu išnaudoti šokėjų kūnus ir jų potencialą maksimaliai.“
Vienoje įdomiausių, anot K.Pastoro, meilės istorijų, pagrindinius Izoldos ir Tristano vaidmenis kuria Inga Cibulskytė ir iš Lenkijos atvykęs solistas Pavelas Koncewoj, pakeitęs traumą patyrusį Eligijų Butkų.
„Kūrybinis procesas buvo tikrai netrumpas, porą kartų važiavau į Lenkiją, kur bandžiau įsigilinti ir geriau suprasti, ką reiškia šis vaidmuo, – pasakojo balerina. – Izoldos vaidmuo man reiškia labai daug tiek fizine, tiek emocine prasme – manau, tai yra naujas savirealizacijos etapas mano gyvenime.“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Inga Cibulskytė ir Pawelas Koncewoj |
Anot šokėjų, choreografas daug ir ilgai jiems aiškino, kaip scenoje parodyti tikrą meilę.
„Sunku parodyti meilę, jei iš tiesų neįsimyli scenoje“, – atviravo P.Koncewoj, tikėdamasis, kad žiūrovai pamatys jų dueto jausmų atsivėrimą.
Būsimam spektakliui diriguosiantis Modestas Pitrėnas negailėjo komplimentų choreografui, su kuriuo jam jau teko dirbti Lenkijoje.
„K.Pastoras, kaip nė vienas kitas choreografas moka vizualizuoti melodiją. Tai didelis komplimentas žmogui, kuris dirba su R.Wagnerio partitūra. O Wagnerio muzika yra kiekvieno dirigento, norinčio tapti generolu, svajonė“, – šypsodamasis prisipažino dirigentas.
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Modestas Pitrėnas |
„Izoldos ir Tristano“ scenografiją sukūrė Adomas Jacovkis, prisipažinęs, kad po dešimties dienų sėdėjimo ir žiūrėjimo į dekoracijas jos jam labai nusibodo.
„Šiame spektaklyje svarbiausia muzika ir choreografo matymas. Mačiau jo ankstesnius pastatymus – čia bus truputį kitaip, – išdavė scenografas. – Mano kredo – nepakenkti, o kaip išėjo – nežinau.“
Jam pritarė sesuo Aleksandra Jacovskytė, sukūrusi spektaklio kostiumus.
„Bandžiau savo viziją suderinti su baletmeisterio ir nepakenkti judesiui bei spektaklio atmosferai“, – aiškino menininkė.
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Aleksandra Jacovskytė ir Adomas Jacovskis |
Balete „Tristanas ir Izolda“ skambės ir penkios Wesendonck dainos, kurias savaip interpretuos ir atliks solistės Inesa Linaburgytė ir Sigutė Stonytė.