„Atrodo keista, bet taip nėra. Valgio gaminimas yra tema, kurią galima aptikti bet kokios srities P.Picasso darbuose: piešiniuose, skulptūrose, keramikos dirbiniuose ir net poezijoje“, – sakė jis.
Į parodą atėjęs lankytojas turėtų pasijusti lyg skanaudamas daugybę jam paruoštų patiekalų. Dešimtyje muziejaus salių pristatyta daugiau nei 180 menininko kūrinių, dalis kurių atvežta iš kitų muziejų arba privačių kolekcijų.
Parodos vinis – ispanų gastronomijos pikaso, molekulinės virtuvės šefo Ferrano Adria sukurta salė, kurioje jis pristato savo kūrybos proceso virtuvėje viziją, eksponuodamas savo pagamintų patiekalų nuotraukas ir diagramas.
F.Adria yra restorano „El Bulli“ į kūrėjas. Šis restoranas iki uždarymo 2011 metais buvo penkis kartus išrinktas pasaulio geriausiu. Pasak šefo, du pagrindiniai jo kūrybos įkvėpėjai buvo P.Picasso ir 2016 metais miręs buvęs Barselonos futbolo klubo žaidėjas ir treneris olandas Johanas Cruyffas, viena iškiliausių futbolo pasaulio figūrų.
„Būti čia yra svajonė. Prieš 20 metų tai būtų neįmanoma, – sakė jis. – Bet šiandien yra meno žmonių, kuriems įdomu, ką mes darome, ir visa karta šefų, kurie nori būti priešakyje.“
„Po 100 metų mano patiekalų niekas nerodys jokiame muziejuje, – pajuokavo F.Adria. – Tačiau jo (Picasso) kūrybinės sistemos suvokimas ir (supratimas), kaip jis dirbo, padeda mums geriau išanalizuoti jo darbus ir palyginti su mūsiškiais.“
„Kūrybos metafora“
Ši iki rugsėjo 30 dienos veiksianti paroda „nėra tiesiog ingredientų katalogas; tai yra kūrybos metafora“, parodanti, kaip kasdieniniai daiktai tampa menu arba prisiminimu, sakė parodos kuratorė Androula Michel.
Kubistiniuose P.Picasso natiurmortuose vaizduojami kasdieniai daiktai, tokie kaip vyno butelis, keptas viščiukas ar žuvis.
Vienoje menininko skulptūroje galvą moteriai atstoja kiaurasamtis, o dviejų porų ir kaukolės piešinys atspindi menininko Paryžiuje patirtus sunkumus Antrojo pasaulinio karo metu.
Į šią parodą patekę darbai buvo surinkti iš maždaug 30 pasaulio muziejų ir privačių kolekcijų. Tarp jų yra ir garsiausių P. Picasso kūrinių, tokių kaip 1914 metais sukurta skulptūra „Absento taurė“ (Glass of Absinthe) ir tų pačių metų paveikslas „Restoranas“ (Restaurant).
Lankytojams demonstruojama ispaniško stiliaus keramikinė lėkštė „Bulių kova ir žuvis“ (Bullfight and fish), kurią P.Picasso inkrustavo jūrų liežuviu vadinamos žuvies kaulais.
Šalia matoma amerikiečių žurnalisto Davido Douglaso Duncano nuotrauka, kurioje P.Picasso įamžintas valgantis tą žuvį Kanuose.
Ryšys tarp P.Picasso darbų ir virtuvės yra „akivaizdus, tačiau niekada nebuvo nagrinėtas anksčiau“, – sakė E.Guigonas.
„Tikiuosi, kad žmonėms patiks jiems paruoštas meniu“, – pridūrė jis.